سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
یک مسئول تشریح کرد:
به گزارش فکرشهر، با وجود این که جمع آوری پسماندهای بیمارستانی و عفونی است که شبکه بهداشت و درمان و شهرداری ها در این زمینه مسئولیت دارند و عدم رسیدگی صحیح به این موضوع شکایات مردمی را در پی داشته است...
کد خبر: ۱۸۴۶۳
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۷

فکرشهر: یکی از موارد مهم در حفظ سلامت انس ان ها، بحث جمع اوری زباله ها و به خصوص پسماندهای عفونی است که ماه هاست به عنوان یک مشکل در برازجان مطرح می شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، با وجود این که جمع آوری پسماندهای بیمارستانی و عفونی است که شبکه بهداشت و درمان و شهرداری ها در این زمینه مسئولیت دارند و عدم رسیدگی صحیح به این موضوع شکایات مردمی را در پی داشته است.

\n\n

حالا، کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت و درمان دشتستان می گوید: با هماهنگی انجام شده در جلسات متعدد کمیته پسماند، شهرداری به صورت پایلوت اقدام به جمع آوری زباله های عفونی نموده است.

\n\n

سیده فاطمه حسینی افزود: پسماندهای عفونی و از بین بردن آن ها یکی از معظلات  نگران کننده و مهمی است که توجه ویژه برنامه ریزان و مدیران شهری را می طلبد.

\n\n

 وی در ادامه اضافه نمود: با توجه به احتمال مخاطراتی که این زباله ها برای سلامت شهروندان، به ویژه کارگران خدماتی شهرداری دارند، با هماهنگی های انجام شده، شهرداری برازجان از ابتدای دی ماه اقدام به جمع آوری زباله های عفونی مطب ها و کلنیک های خصوصی سطح شهر برازجان نمود ه است.

\n\n

حسینی همچنین گفت: در همین راستا، کارشناسان شبکه بهداشت و درمان با حضور در مطب ها، ضمن آموزش تفکیک و جداسازی زباله ها در مبداء، اطلاع رسانی لازم را انجام داده اند و نحوه ی جمع آوری از طریق مراجعه به مطب ها و تکمیل پرسشنامه، مورد ارزیابی قرار گرفته است.

\n\n

وی خاطر نشان کرد: در فاز دوم این طرح، پس از عقد قرارداد بین مطب ها و شهرداری، بی خطرسازی زباله ها عفونی با واگذاری به بخش خصوصی در برنامه های آتی شهرداری قرارمی گیرد.

\n\n

کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه ای ستاد شهرستان با تاکید بر این که کارشناسان بهداشت محیط و نظارت بر درمان در بازدید های خود از  مطب ها، تفاهم نامه انجام شده با شهرداری را مورد پایش قرار می دهند، اضافه کرد: صدور و تمدید پروانه مطب ها، منوط به عقد تفاهم نامه امحاء زباله های عفونی می باشد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر