يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: دولت تدبیر و امید زمینه ارتقاء سطح مشارکت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بانوان را به‌طور گسترده‌ای فراهم کرده است.\n خبرگزاری فارس: افزایش مشارکت سیاسی و اجتماعی بانوان در دولت تدبیر و امید\n\nبه گزارش فکرشهر، فاطمه دهقانی ظهر امروز در نشست با بانوان فرهیخته استان افزود: یکی از مواردی که در چارچوب سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حوزه بانوان محقق شده واگذاری مسئولیت به بانوان در پست‌های مدیریتی و حاکمیتی است که از جمله انتصاب بانوان در پست‌های مدیرکلی دستگاه‌های اجرایی استان است.
کد خبر: ۱۸۴۹۵
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۳

فکرشهر: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: دولت تدبیر و امید زمینه ارتقاء سطح مشارکت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بانوان را به‌طور گسترده‌ای فراهم کرده است.
\n خبرگزاری فارس: افزایش مشارکت سیاسی و اجتماعی بانوان در دولت تدبیر و امید

\n\n

به گزارش فکرشهر، فاطمه دهقانی ظهر امروز در نشست با بانوان فرهیخته استان افزود: یکی از مواردی که در چارچوب سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حوزه بانوان محقق شده واگذاری مسئولیت به بانوان در پست‌های مدیریتی و حاکمیتی است که از جمله انتصاب بانوان در پست‌های مدیرکلی دستگاه‌های اجرایی استان است.

\n\n

وی تصریح کرد: انتصاب اولین بخشدار زن در استان و انتصاب چهار بانو در پست‌های مدیرکلی بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعزیرات حکومتی استان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر پست‌های مدیریتی است که بانوان در آنها در حال خدمت هستند، همچنین حضور بیش از 25 بانو در مسئولیت‌هایی نظیر معاون مدیرکل، رئیس اداره شهرستان، رئیس دانشگاه، رئیس بیمارستان و دانشکده، رئیس شبکه‌های بهداشت و درمان نیز طی یک سال اخیر در همین راستا قابل ارزیابی است.

\n\n

دهقانی اظهار داشت: بانوان ایرانی در تاریخ این کشور همیشه در همه عرصه‌ها نقشی پویا، موثر و ماندگار داشته‌اند اما حضور مقطعی آنان و عدم نهادینه‌سازی نقش مشارکتی بانوان در نظام قدرت و حاکمیت مهم‌ترین چالش در حوزه فعالیت‌های این قشر است.

\n\n

وی با اشاره به آثار متعدد حضور و مشارکت بانوان در مناصب سیاسی گفت: سهم بانوان در عرصه مشارکت و حضور در مناصب سیاسی در مقایسه با سایر حوزه‌ها کمتر بوده است و با توجه به رشد چشمگیر این قشر در حوزه‌های مختلف در سال‌های اخیر، وقت آن رسیده است که مشارکت بانوان در عرصه سیاسی از سطح مقطعی به وضعیت پایداری برسد.

\n\n

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر افزود: افزایش عدالت اجتماعی، کاهش احساس محرومیت در میان نیمی از جمعیت کشور و در نتیجه افزایش مشارکت ملی بمنظور محقق ساختن اهداف و سیاست‌های کلی کشور در بعد کلان از جمله آثار حضور بیشتر بانوان در عرصه‌های سیاسی است.

\n\n

دهقانی بیان کرد: البته صرف زن بودن پیش شرط حضور بانوان در عرصه‌های مختلف بویژه عرصه سیاسی نیست و اینجا مسئله شایستگی، توانایی و تعهد مطرح است اما در یک جامعه هم نباید مناصب و رده‌ها به عنوان مایملک مردانه تعریف شود.

\n\n

وی اضافه کرد: بانوان باید با توان‌افزایی خود را برای حضوری موثر و پویا در مناصب سیاسی مهیا کنند و موفقیت‌های چشمگیر بانوان در این عرصه در استان بوشهر موید آمادگی آنان است.
\n 
\nدهقانی با اشاره به اهتمام دولت در ارتباط با ساماندهی و گسترش سازمان‌های مردم نهاد و افزایش مشارکت‌های اجتماعی در حوزه زنان بیان کرد: هم‌اکنون بیش از 70 سازمان مردم نهاد در استان وجود دارد که بیش از نیمی از اعضای فعال آن را  بانوان تشکیل می‌دهند همچنین همایش‌ها و نشست‌های متعددی با هدف تشویق، اعتماد سازی و ترغیب جوانان و بانوان به سمت تشکیل سمن‌ها برگزار شده است که از نتایج منحصر به فرد آن شکل‌گیری انجمن زنان مدیر و کارآفرین استان و انجمن حمایت از خانواده انجمن حمایت از کودکان با رویکرد مشاوره‌ای و حقوقی با حمایت دفتر امور بانوان و خانواده استان است که فعالیت‌های خوبی هم در حوزه‌های تخصصی خود دارند.

\n\n

به نوشته فارس، وی افزود: به‌منظور شناسایی توانمندی‌ها و قابلیت‌های بانوان در حوزه‌های تخصصی و مدیریتی و ترغیب آنان برای مشارکت اجتماعی و فعالیت‌های مدنی نشست‌هایی در قالب هم اندیشی با اقشار مختلف بانوان استان تشکیل شده است و افزایش سمن‌های استان از 12 به 72 سمن که بیش از نیمی از کادر فعال این سمن‌ها بانوان هستند نشان‌دهنده استقبال بانوان از سیاست‌های دولت در این زمینه است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر