جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: به گفته یک متخصص دندانپزشکی کودکان نخستین ویزیت دندانپزشکی کودک باید قبل از یک سالگی انجام شود.به گزارش فکرشهر، دکتر مهسا همتی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر نقش و اهمیت دندان‌های شیری کودکان، به خانواده‌ها توصیه کرد، در 12 ماهه اول زندگی کودک از بهداشت دهانی فرزندانشان غافل نشوند، چراکه توجه به بهداشت دهانی کودکان در این سنین مورد تاکید مراکز تحقیقات دندانپزشکی دنیا است.
کد خبر: ۱۸۶۵
پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۷

فکرشهر: به گفته یک متخصص دندانپزشکی کودکان نخستین ویزیت دندانپزشکی کودک باید قبل از یک سالگی انجام شود.

به گزارش فکرشهر، دکتر مهسا همتی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر نقش و اهمیت دندان‌های شیری کودکان، به خانواده‌ها توصیه کرد، در 12 ماهه اول زندگی کودک از بهداشت دهانی فرزندانشان غافل نشوند، چراکه توجه به بهداشت دهانی کودکان در این سنین مورد تاکید مراکز تحقیقات دندانپزشکی دنیا است.

این متخصص دندانپزشکی کودکان سالم بودن دندان‌های شیری را در برخورداری از دندان‌های دائمی مرتب‌تر اثرگذار دانست و افزود: حذف زود هنگام دندان‌های شیری فضای رشد دندان‌های دائمی را با مشکل مواجه می‌کند و همین مسئله نیاز آینده فرد به ارتودنسی را در راستای مرتب کردن دندان‌ها افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر اهمیت تمیز کردن دندان‌ها پس از عمل شیردهی، استفاده از مسواک‌های کوچک را در کودکان توصیه کرد و گفت: کودکان نیازی به استفاده از خمیر دندان ندارند.

وی افزود: استرپتوکوک موتانس مهمترین باکتری ایجاد کننده پوسیدگی دندان است که به شدت مسری است و به راحتی از طریق مادر و افرادی که کودک را نگهداری می‌کنند و از طریق بوسیدن و استفاده از قاشق مشترک به او منتقل می‌شود و لذا باید بهداشت دهان مادر و کسانی که در ارتباط مستقیم با کودک هستند مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: بر اساس تاکید سازمان‌های جهانی بهداشت دهان و دندان باید نخستین ویزیت دندانپزشکی کودکان بعد از رویش نخستین دندان باشد.

این مدرس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: نخستین ویزیت دندان پزشکی کودک باید قبل از یک سالگی انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر