يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: ساخت ضریح خیمه گاه حضرت قاسم بن الحسن(ع) روز پنجشنبه درآیینی با حضور نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر و جمعی از مسئولان محلی ومردم درحسینیه اعظم شهر برازجان آغاز شد.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایرنا، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر دراین آیین گفت: این ضریح امانتی ازشهدای کربلا دردست مردم دشتستان و هدیه شما مردم به شهدای کربلاست.\n\nآیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: این کار خیر مردم دشتستان درتاریخ کربلا به یادگار خواهد ماند واین نشان از محبت شما مردم به اهل بیت است.
کد خبر: ۱۸۷۱۹
پنجشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۵

فکرشهر: ساخت ضریح خیمه گاه حضرت قاسم بن الحسن(ع) روز پنجشنبه درآیینی با حضور نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر و جمعی از مسئولان محلی ومردم درحسینیه اعظم شهر برازجان آغاز شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایرنا، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر دراین آیین گفت: این ضریح امانتی ازشهدای کربلا دردست مردم دشتستان و هدیه شما مردم به شهدای کربلاست.

\n\n

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: این کار خیر مردم دشتستان درتاریخ کربلا به یادگار خواهد ماند واین نشان از محبت شما مردم به اهل بیت است.

\n\n

وی اضافه کرد: آغاز ساخت ضریح مقدس خیمه گاه حضرت قاسم بن الحسن(ع) که مختص مردم دشتستان است، افتخاری بزرگ هم برای مردم دشتستان و هم برای کل استان بوشهر است.

\n\n

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهارکرد: از مردم دشتستان تشکر می کنم که در این کار خیر شرکت کردند، کاری که نمادی از ایمان، تقوا، ولایتمداری و نماد محبت و مودت مردم دشتستان به اهل بیت است.

\n\n

\n\n

وی بیان کرد: با وجود اینکه بسیاری ازاستانها و مناطق دیگر خواهان ساخت این ضریح بودند و و درخواست ها ازنقاط مختلف کشور بود، لکن چون قول به مردم دشتستان داده بودیم ساخت این ضریح نصیب مردم این شهرستان شد.

\n\n

وی گفت: این بنای خیر کاری مقدس و فضای بسیار خوب و معنوی است آن را گرامی بدارید.

\n\n

صفایی بوشهری اظهارداشت: حضرت قاسم(ع) گل سرسبد خانه اباعبدالله الحسین (ع) بود و این ضریح نیز امانت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت زهرا(س) برای شماست.

\n\n

وی افزود :این امانت را خوب گرامی بدارید و از فیوضاتش بهره مند شوید و با محبت بسازید و به پدر بزرگوارش امام حسن(ع) هدیه کنید.

\n\n

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهرگفت: اولین پروژه ستاد بازسازی عتبات عالیات ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل (ع) بود که الحمدالله با همراهی خوب مردم استان بوشهر به بهترین نحو ساخته شد.

\n\n

عبدالرضا مطاف افزود: ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل(ع) با بدرقه خوب مردم استان بوشهر و توقف در 77 محل در شهرستانهای مختلف استان بوشهر در نهایت از طریق مرز مهران وارد کشور عراق و در کربلای معلی نصب شد.

\n\n

\n\n

وی بیان بیان کرد: ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل(ع) میراث فرهنگی گرانبهایی برای استان بوشهر در کربلای معلی است که مردم استان بوشهر به آن افتخار می کنند.

\n\n

مطاف گفت: آغاز ساخت ضریح خیمه گاه حضرت قاسم بن الحسن دومین پروژه ای است که دراستان بوشهر کار ساخت آن را آغاز می کنیم.

\n\n

وی اظهارکرد: ضریح خیمه گاه حضرت قاسم بن الحسن(ع) سهم شهرستان دشتستاناست ودر طول یک ونیم و حداکثر دو سال ساخته و به اتمام خواهد رسید.

\n\n

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: همچنین سومین پروژه نیز ساخت ضریح خیمه گاه سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) است که در کارگاهی در شهر بوشهر بزودی کار ساخت آن آغاز می شود.

\n\n

وی گفت: تلاش می کنیم که دو ضریح همزمان با هم به پایان برسد و آماده نصب در کربلای معلی شود.

\n\n

مطاف افزود: در ساخت ضریح خیمه گاه حضرت قاسم (ع) شش نفرازاستادکاران ماهر اصفهانی کار قلم زنی ضریح را برعهده دارند.

\n\n

حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان نیز گفت: مردم دیندار و ولایتمدار دشتستان همواره محبت و عشق خود را به اهل بیت به اثبات رسانده اند و و امروز نیز با حضور پرشکوه خود در این مراسم آمادگی خود را برای ساخت این ضریح اعلام کردند.

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر