دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فرماندار دشتستان در پاسخ به فکرشهر:
فکرشهر: علت تایید صلاحیت کاندیداهای دشتستان در هیات اجرایی/نشست های خانگی تخلف انتخاباتی نیست/پل ورودی شیراز، تخریب نمی شود/بحرانی به نام شورای شهر آبپخش...
کد خبر: ۱۸۷۳۶
جمعه ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۱

فکرشهر: فرماندار دشتستان گفت: امسال جشن های انقلاب اسلامی با شادی مردم عزیزمان در پیروزی عزت مند برنامه ی جامعه مشترک که حاصل شد، تقارن پیدا کرده و همین امر، شادمانی همه ی ما و مردم ایران را فزون تر کرده است.

\n\n

دکتر ارسلان زارع در نشست خبری شامگاه پنجشنبه ی خود، با شاره به هفتم اسفندماه و انتخابات پیش رو، اظهارداشت: مردم ما امیدوار هستند که همچنان در راستای شکوفایی و توسعه ی کشور اسلامی عزیزمان مثل همیشه پشتیبانی و مشارکت داشته باشند.

\n\n

وی ادامه داد: از اوایل خردادماه سال جاری، ستاد انتخابات دشتستان را تشکیل دادیم و جلسات هم اندیشی مختلف و جلسات کاری متفاوت برگزار کردیم و طبق تقویم روزشمار انتخابات پیش رفتیم.

\n\n

فرماندار دشتستان با بیان این که برای انتخابات مجلس در شهرستان، 23 نفر ثبت نام کردند که یکی از داوطلبان انصراف داد و 22 نفر دیگر در هیات اجرایی تایید صلاحیت شدند، اظهارداشت: در سطح شهرستان، 170 شعبه ی اخذ رای مشخص شده که از این تعداد، 83 شعبه شهری و 87 شعبه روستایی است که از این ها 48 شعبه سیار و 122 شعبه ثابت است.

\n\n

وی ادامه داد: اگر به تفکیک بخش ها هم بررسی کنیم، بخش مرکزی 71 شعبه، بخش آبپخش 17 شعبه، سعدآباد 29، ارم 18، بوشکان 17 و بخش شبانکاره 18 شعبه ی اخذ رای خواهند داشت.
\nزارع گفت: در دشتستان جمعیت براوردی سال جاری 240099 نفر است که از این تعداد، 167740 نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

\n\n

\n\n

علت تایید صلاحیت کاندیداهای دشتستان در هیات اجرایی

\n\n

فرماندار دشتستان پیرامون این سوال که نظرتان راجع به صحبت های صورت گرفته درباره ی تایید صلاحیت ها در هیات های اجرایی چیست و آیا با فله ای بودن آن ها موافقید، گفت: همه ی هیات های اجرایی بر اساس قانون و مقررات اعلام نظر کرده و تصمیم می گیرند و در هیات اجرایی دشتستان نیز بر همین اساس بود.

\n\n

وی ادامه داد: قانون، تشخیص صلاحیت ها را پاسخ مراجع قانونی 4 گانه و همینطور بررسی های محلی و میدانی قلمداد کرده است که ما در دشتستان بر اساس تقسیم کاری که انجام دادیم، بررسی های میدانی و محلی انجام شد و تا یک روز مانده به پایان آخرین مهلت قانونی بررسی صلاحیت ها که باید هیات های اجرایی انجام می دادند منتظر ماندیم اما همه ی پاسخ ها از همه ی مراجع نرسید.

\n\n

دکتر زارع توضیح داد: به این معنی که پاسخ تعدادی از مراجع 4 گانه را از طریق سامانه ی جامع انتخابات دریافت کردیم و هیات اجرایی هم بر اساس پاسخ این مراجع تصمیم گیری کردند. همه ی این پاسخ ها دقیقا بررسی شد و هیچ موردی که دال بر رد صلاحیت داوطلبی از مجموعه ی داوطلبین ثبت نام کننده باشد، دریافت نکردیم و بدیهی بود که هیات اجرایی دشتستان صلاحیت این داوطلبان را تایید کند.

\n\n

برخی صحبت ها به علت نبود اطلاعات کامل است

\n\n

وی ادامه داد: صحبت کسانی که با اصطلاحاتی کوشش کردند تشکیکی بر تصمیم های هیات های اجرایی استان بوشهر ایجاد کنند، منصفانه نبود و فکر می کنم اطلاعات کاملی از روند اجرای کار نداشتند.

\n\n

ارسلان زارع افزود: مطمئنا یکی از مهم ترین مولفه های تاثیرگذار در افزایش حضور حداکثری مردم، رقابتی تر شدن انتخابات است. این مهم را همه ی مسئولین عالیرتبه ی مملکت و نظام جمهوری اسلامی ایران به خوبی واقف هستند و به همین سبب من امیدوار هستم که ان شا ءالله شورای محترم نگهبان، تمهیداتی را بیندیشند و فراهم کنند تا زمینه ی حضور داوطلبین نمایندگی شورای اسلامی به لحاظ تعداد بیشتر فراهم شود تا شاهد حضور بیشتر مردم هم باشیم.

\n\n

وی اضافه کرد: این که گمانه زنی شود چه تعداد از رد صلاحیت شده ها یا عدم احراز ها به صحنه ی انتخابات باز خواهند گشت، نه فقط اینجانب بلکه شاید هیچ فردی به یقین نتواند حدس بزند، چرا که جزء اختیارات شورای محترم نگهبان است، اما بر اساس شنیده هایی که از قول سخنگوی محترم شورای نگهبان گفته شده، این امیدواری وجود دارد که حدود 10 تا 15 درصد به صحنه برگردند؛ هر چند ما امیدواریم با حسن نظر شورای محترم نگهبان، این درصد افزایش یابد.

\n\n

شورای محترم نگهبان می تواند به انتقاد رسانه ها رسیدگی کند نه ما

\n\n

فرماندار دشتستان در پاسخ به این موضوع که باید با رسانه هایی که به رد صلاحیت ها انتقاد داشته اند، برخورد کنید، اظهارداشت: ما به سبب شرح وظایفی که داریم که اعتقادمان این است که در حیطه ی وظایف و اختیارات خودمان عمل کنیم و این که رسانه های شهرستان یا استان به نهادی انتقاد داشته باشند، وظیفه ی ما نیست.

\n\n

وی افزود: از آن جایی که شورای محترم نگهبان، دفاتر فعال استانی دارند، اگر رسانه ای نقض قانون انجام دهد، این اختیار برای آن ها محترم است و خودشان اقدام خواهند کرد ضمن این که مدعی العموم، دادستان محترم است.

\n\n

نشست های خانگی تخلف انتخاباتی نیست/ جلوگیری از برنامه ی فرهنگی هوادارن یکی از کاندیداها

\n\n

ارسلان زارع در خصوص اقدامات برخی از داوطلبان مجلس یا هواداران آن ها که به دادن ولیمه و جلسات خانگی اقدام کرده اند، نیز ابرازداشت: این موضوع در تمام نقاط کشور هست و دید و بازدیدهایی صورت می گیرد اما این نشست ها در فضاهای بسته و منازل دوستان و بستگان است و این که افراد دور هم جمع می شوند را فعل غیر قانونی نمی دانیم اما از تبلیغات زودرس به جد پیشگیری کرده و برخورد قانونی می کنیم. 

\n\n

\n\n

وی گفت: تعدادی از هوادارن، در گروه های مجازی و حتی سایت های خبری تخلفاتی را داشته اند که تذکرات لازم داده شده و در مواردی برخورد قانونی نیز صورت گرفته است؛ همین هفته ی جاری هوادارن یکی از داوطلبین قصد انجام یک برنامه ی فرهنگی داشتند که به نظر می رسید قصد تبلیغات زودرس دارد و از اجرای آن جلوگیری کردیم.

\n\n

زارع گفت: برای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، علاوه بر تشکیل کمیته در دادگستری، تلاش شده که با اطلاع رسانی به مردم  و آموزش مسئولین ستادهای انتخاباتی و برخورد قاطع قانونی با متخلفین، به عنوان عامل مهمی در پیشگیری از تخلفات استفاده کنیم؛ همچنین، توصیه های مختلفی هم به هواداران کاندیداهای مختلف داشته ایم.

\n\n

وی اضافه کرد: کلید واژه ی ما در انتخابات قانون است و از کاندیداها می خواهیم از تخریب رقبای خود بپرهیزند.

\n\n

افزایش 22 درصدی بودجه ی سال آینده ی دشتستان/ اولویت فرماندار برای سال 95 شهرستان

\n\n

فرماندار دشتستان در پاسخ به سوال فکرشهر پیرامون میزان افزایش بودجه ی دشتستان در سال آتی، با توجه به افزایش 22 درصدی بودجه ی استان، ابراز داشت: بودجه سال 95 کشور تقدیم مجلس شده و در آن سهم پروژه های استانی با اعتبارات ملی به روشنی مشخص است.

\n\n

وی افزود: برآوردی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر انجام داده، طبق اعلام استاندار محترم، بودجه ی استان بیش از 22 درصد از محل اعتبارات تملک دارایی مان در سال 95 به نسبت سال 94 افزایش پیدا می کند و بدیهی است که وقتی بودجه ای اضافه می شود، سهم همه ی شهرستان ها اضافه خواهد شد.

\n\n

زارع گفت: از این دارایی ها در سال 94، دشتستان، اولین شهرستان استان بوشهر بود با 650 میلیارد رالس و بدیهی است که در سال آینده هم ما افزایش سهم به میزان 22 درصد را خواهیم داشت.

\n\n

وی در پاسخ به سوال دیگر فکرشهر که اولویت کاری و بودجه ای شهرستان چه می باشد نیز ابرازداشت: اولویت ما در سال آینده، تکمیل طرح های نیمه تمام در دست اجراست.

\n\n

فرماندار دشتستان گفت: کل اعتبارات تخصیصی دشتستان در سال جاری، 36 درصد است و دلیل این کم بودن هم، کاهش درآمدهای دولت است که در نتیجه ی افت قیمت شدید نفت بوده است و تا قبل از فرجام برجام هم تولیدی نداشته ایم و از این به بعد ان شاء الله شرایط بهتر خواهد بود.

\n\n

زمان پایان طرح آمایش سرزمین دشتستان/ احداث دهکده ی گردشگری در چرخاب

\n\n

ارسلان زارع پیرامون مراحل انجام سند آمایش سرزمین دشتستان نیز در پاسخ به فکرشهر اظهارداشت: سند آمایش توسعه ی دشتستان مثل سایر شهرستان های استان در حال تدوین است و به نظر می آید ان شاء الله در نیمه ی اول سال آینده به اتمام برسد.

\n\n

وی پیرامون دهکده های گردشگری سطح شهرستان دشتستان نیز به فکرشهر چنین پاسخ داد: احداث پارک تفریحی گردشگری چرخاب در دستور کار است که می تواند دهکده ی گردشگری کوچکی باشد.
\n وی توضیح داد: از سال آینده عملیات اجرایی این دهکده را در 7 هکتار با اعتبار اولیه ی 2 میلیارد تومان آغاز خواهیم کرد.

\n\n

\n\n

فرماندار اضافه کرد: همه ی مراکزی که قابلیت گردشگری داشته اند را به میراث فرهنگی معرفی کرده ایم و آن ها اعلام نظر خواهند کرد اما این اداره هم مثل همه ی ادارت استان، به دلیل تعداد زیاد پروژه های نمیه تمام نتوانسته اند کاری انجام دهند.

\n\n

وی در پاسخ به سوال دیگر فکرشهر پیرامون تعداد شهرک های کشاورزی در دشتستان نیز گفت: مشاور انتخاب شده و دارد مطالعه می کند و حداقل یک شهرک کشاورزی در بخش شبانکاره در دشتستان احداث می شود و تا پایان سال نتیجه اش مشخص می شود.

\n\n

طرح هایی برای راه های ورودی برازجان/ پل ورودی شیراز، تخریب نمی شود

\n\n

وی پیرامون میدان ها و راه های ورودی برازجان خصوصا از سمت شیراز نیز توضیح داد: یکی از مهم ترین دغدغه های مردم و مسئولین، از همان افتتاح تقاطع غیر همسطح ورودی شیراز در دولت گذشته بود، به طوری که نه فقط مورد انتقاد کارشناسان و اصحاب رسانه قرار می گرفت، بلکه همه ی مردم نسبت به آن انتقاد داشتند که به جا و شایسته بود چرا که هم اشکال فنی داشته و دارد و هم از منظر شهرسازی، زیبایی  برای برازجان ندارد به طوری که خیلی از مسافران هنگامی که از مسیر استان فارس به بوشهر می روند، خیلی متوجه ی شهر برازجان هم نمی شوند.

\n\n

دکتر زارع افزود: به همین خاطر، این موضوع را در دستور کار خود قرار دادیم و در سال گذشته به اداره کل راه و شهرسازی گفتیم که مشاوری انتخاب کند و پیشنهاد اصلاحی مطرح شود، اما چون پیشنهاد مشاور انتخابی، مطالبات ما و مردم را پاسخگو نبود، امسال مبلغ 2 میلیارد رالت را به منظور مطالعات ساماندهی ورودی شهر از فارس، اختصاص دادیم.

\n\n

فرماندار ادامه داد: مشاور انتخاب شد و مرحله ی اول مطالعه ی آن در ماه گذشته به اتمام رسید و گزینه های مختلفی ارایه گردید و کارشناسان ما نظرات اصلاحی خود را دادند و شهردار محترم هم چون مردم ذینفع طرح هستند، پیشنهادات خود را مطرح کردند و مشاور هفته ی گذشته اولویت های خود را آورد که در دست بررسی است و ان شاء الله تا آخر همین ماه گزینه ی نهایی تعیین خواهد شد.

\n\n

وی افزود: بدون این که به پل که چندین میلیارد احداثش هزینه داشته، آسیبی وارد شود، طرح اصلاح خواهد شد و از همین پل به احتمال زیاد برای مسیر رفت و برگشت به آرامستان جدید استفاده خواهد شد و امیدواریم که شرایط درآمدی دولت تدبیر و امید در سال 95 بهتر از سال جاری باشد و بتوانیم مراحل اجرایی پل را در هفته ی دولت سال آینده آغاز کنیم.

\n\n

وی پیرامون میدان ورودی شهر از سمت بوشهر نیز ابرازداشت: میدان ورودی ضرورت داشت که احداث شود و مراحل اجرایی آن رو به پایان است و روزی 14 ساعت کار بر آن صورت می گیرد و پیمانکار قول داده که تا 17 بهمن ماه آن را به اتمام برساند و جزء برنامه های افتتاحی سفر استاندار محترم در 20 بهمن ماه قرار دارد و تا پایان سال هم نمی کشد.

\n\n

حمل و نقل بین شهری در دشتستان

\n\n

فرماندار دشتستان در پاسخ به این سوال که نامرغوب ترین خطوط حمل و نقل بین شهری در این شهرستان است، اظهارداشت: البته شاید این قضاوت تا حدودی بد بینانه بود؛ چون حمل و نقل بین شهری، صرفا مینی بوس های برازجان ـ بوشهر نیستند، ما سیستم حمل و نقل میان شهری و اتوبس های بسیار خوبی داریم و ترمینال مسافربری ما، یکی از بهترین های جنوب کشور است ولی من با موضوع فرسودگی مینی بوس های درون استانی موافقم چرا که بسیاری از این مینی بوس ها با عمر طولانی هستند. 

\n\n

زارع گفت: در سال های گذشته، جمهوری اسلامی ایران با تسهیلات کم بهره ی دراز مدت مینی بوس داران را به تعویض و نوسازی وسایل نقلیه شان تشویق می کرد و خیلی از شهرهای کشور و استان بوشهر از این طرح استقبال کردند اما متاسفانه چند سال قبل این موضوع در دشتستان مورد استقبال قرار نگرفت و موجب شد مینی بوس داران با همان مینی بوس های قدیمی به حمل و نقل مسافر ادامه دهند.

\n\n

\n\n

وی ادامه داد: یکی از راهکارها، توسعه ی زیرساخت هاست. ترمینال مسافربری برازجان با همه ی خوبی ها و امتیازاتی که دارد، نواقص و کمبودهایی هم دارد و شاید به همین دلیل بوده که چند ماه پس از افتتاح، دچار مشکلاتی شده، از جمله نبود پارک سوار که با پیگیری هایی که صورت گرفته، با حضور مسئولین کشوری، مبلغ 600 میلیون تومان به این امر اختصاص یافت و فعلا در حال جانمایی پارک سوار هستند و تلاش داریم که بهار سال بعد، آن را افتتاح کنیم و قصدمان این است که این بار صاحبان مینی بوس ها را تشویق کنیم که از تسهیلات ارایه شده برای نوسازی وسایل نقلیه ی خود استفاده کنند.

\n\n

زمان تکمیل مسکن مهر در برازجان

\n\n

فرماندار دشتستان، پیرامون مسکن های مهر شهرستان خصوصا برازجان نیز گفت: از ابتدای ورودم به دشتستان متوجه شدم که مسکن های مهر شهرستان متوقف هستند و مشکلات عدیده ای دارند . با پیگیری های فراوان از رایانه های دولت برخوردار شدند. 

\n\n

وی اظهارداشت: مساعدت های دولت و شهرداری تا حدی که می توانستند انجام دهند، انجام گرفت و اداره ی کل راه و شهرسازی هم مساعدت های خوبی داشت و ما از مجموعه ی پروژه های مسکن مهر برازجان، پروژه 428 واحدی آبرسانی برازجان که پیشرفت فیزیکی بیشتری به نسبت سایر پروژه ها داشت را تلاش کردیم که به بهره برداری برسانیم. اقدامات خوبی صورت گرفت و تلاش داریم که امسال و شاید هم تا پایان اسفندماه سال جاری ده بلوک آماده شده ی آبرسانی را به متقاضیان و مالکان آن ها تحویل دهیم.

\n\n

فرماندار دشتستان از متقاضیان مسکن مهر خواست که آورده ی خود را تحویل دهند تا کار زودتر به انجام رسد و افزود: تلاش داریم که مسکن مهر پرگان هم تا سال 95 پایان یابد.

\n\n

کل اعتبارات فرهنگی دشتستان

\n\n

وی پیرامون اعتبارات فرهنگی دشتستان نیز اظهارداشت: اصطلاح فرهنگی، یک اصطلاح عام است و اگر ما اعتبارات فرهنگی شهرستان در مجموع فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه را با هم بگیریم، مجموع اعتبارات، 5 میلیارد تومان بوده که میانگین حدود 36 درصدش تخصیص یافته است و این جدای از نوسازی مدارس است که سخت افزاری می باشد.

\n\n

آخرین خبر از پتروشیمی دشتستان

\n\n

فرماندار دشتستان پیرامون اخرین اخبار از پتروشیمی شهرستان نیز اظهارداشت: مطالعات زیادی صورت گرفت تا پتروشیمی جانمایی شود، باید فاصله از شهرها، حداقل 4 کیلومتر می بود و حدود 2 کیلومتر هم از روستاها، یکی از مناطق مستعد با شرایط خوب که استانداردهای زیست محیطی به لحاظ مکانی در آن رعایت می شد، مکانی بود مابین شبانکاره، آبپخش و سعدآباد. 

\n\n

دکتر زارع افزود: سرمایه گذار اقدام به خرید زمین مورد نیاز کرد و برای راه دسترسی مشکلاتی داشت که اجرای پروژه به تاخیر انجامید ولی مراحل و شرایط اجرای کار در دست انجام است و ما بسیار امیدواریم که تا پایان سال عملیات اجرایی آن هم اغاز شود.

\n\n

مهم ترین مشکلات ارم و راه حل هایش

\n\n

فرماندار دشتستان پیرامون مهم ترین مشکلات و اولویت های بخش ارم نیز گفت: مهم ترین اولیت های بخش ارم، راه دسترسی و جاده و آب آشامیدنی است و در هر دو بخش هم برنامه ریزی هایی صورت گرفته و خیلی امیداریم که با تکمیل سد تنگ ارم علاوه بر ظرفیت ذخیره سازی آب کشاورزی، نگاه آب آشامیدنی بری شهر تنک ارم و دهرود ها را هم داشته باشیم. 

\n\n

\n\n

دکتر ارسلان زارع ادامه داد: پیرامون جاده نیز، مهم ترین محوری که استفاده می شود، محور نمازگاه به تنگ ارم است که اعتباراتی هم سال گذشته و هم امسال تعیین کرده ایم ولی به علت کوهستانی بودن مسیر، پروژه هزینه بر است و برای دراز مدت، پیشنهادی که به معاون محترم وزیر راه داده ایم، محور برازجان ـ گیسکان به بخش ارم است و قرار شد کار مطالعه صورت گیرد و پیشنهاد کارشناسان برای کوتاه تر شدن مسیر و مقرون به صرفه تر بودن طرح است که در سال های اتی اجرایی شود.

\n\n

وی افزود: برای جاده ی گچ هم اعتباراتی از شهرستان و استان و اعتبارات ملی پیش بینی شده، ولی امسال مشکل تخصیص اعتبارات را داشتیم و در جلسه ای که هفته ی گذشته داشتیم قرار شد اعتباراتی در اعتبارات جدید به آن تخصیص داده شود چرا که از اولویت های ما در بخش ارم است.

\n\n

بحرانی به نام شورای شهر آبپخش

\n\n

فرماندار دشتستان در پاسخ به سوالی پیرامون شرایط بحرانی شورای شهر آبپخش هم گفت: ما اعتقاد داریم که نظام مردمسالاری دینی بر اساس نص صریح قانون اساسی جایگاه بسیار خوبی برای شوراهای اسلامی شهرها، روستاها، بخش ها، شهرستان و حتی شورای فرادستی استان ها پیش بینی شده است و خوشبختانه مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از زمان شروع اولین دوره های شوراهای اسلامی از خدمات آن ها به طور شایسته استفاده کرده اند.

\n\n

وی ادامه داد: اگر چه نقایص و ابهاماتی در برخی قانون های مربوط به شوراهای اسلامی وجود دارد که هموار مورد نقد بوده، به نظر می رسد که ان شاء الله سال آینده لایحه ی اصلاحیه ای که در حال حاضر در حال تدوین است به مجلس شورای اسلامی سپرده شود تا این نواقصات نیز اصلاح شود.

\n\n

وی گفت: در شهرستان دشتستان از مشارکت خوب و فعال شوراهای اسلامی در مشارکت بهتر همیشه استفاده کرده ایم که جای تشکر دارد، اگر چه متاسفانه در بعضی از شوراهای اسلامی به علت اختلاف سلیقه هایی که وجود دارد، این اختلاف سلیقه ها چالشی شده و شوراها را با مشکل مواجه کرده است.

\n\n

ارسلان زارع ابرازداشت: یکی از این شوراها که مشکلاتی داشته است، شورای شهر آبپخش است. به دلیل اعتقادی که من دارم که از تمام توانمان استفاده کنیم تا شوراهای اسلامی دوام داشته باشند، شورای اسلامی شهر آبپخش هم در نیمه ی اول سال 93 مشکلات داشته و همین اختلاف سلیقه ها باعث شده که بعضی اعضا در جلسات حضور نداشته باشند اما با برگزاری چند جلسه مشکل حل شد؛ ولی همین موضوع در سال جاری هم تکرار شد و تلاش کردیم که با برگزاری نشست هایی با تک تک اعضا و برخی نشست های گروهی کوشش کنیم که از انحلال پیشگیری شود ولی از ان جایی که باید اشکالات و مشکلات پیش آمده را به شورای حل اختلاف استان اعلام می کردیم، پرونده ی آن ها در دست بررسی است و علت این که تا کنون منجر به صدور رای نشده است، این است که مسئولین تلاش دارند که از انحلال شورای شهر آبپخش پیشگیری کنند.

\n\n

فرماندار افزود: آخرین وضعیت شورای شهر آبپخش، در همین هفته، دو روز قبل، بررسی شد و دیداری با سه نفر از اعضای شورای شهر داشتیم و کوشش کردیم که با هم اندیشی به راه حل ها و پیشنهادات جدیدی برسیم و رایزنی ها ادامه دارد و امیدواریم که ان شاء الله در ماه جاری به نتیجه برسیم.

\n\n

پروژه های دهه ی فجر دشتستان به تفکیک هر بخش

\n\n

فرماندار دشتستان پیرامون پروژه های عمرانی دهه فجر در شهرستان نیز ابرازداشت: ما صحیح نمی دانیم که پروژه ای را ناقص افتتاح کنیم و ممکن است از این پروژه هایی که اعلام می کنم، درصدی جزیی از لیست خارج شود ولی ما فعلا 145 پروژه ی افتتاحی و قابل بهره برداری با حجم ریالی 90 میلیارد تومان داریم.

\n\n

وی ادامه داد: تعداد 10 پروژه هم با اعتبار بالغ بر 10 میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

\n\n

زارع افزود: در بخش مرکزی 14 پروژه، شبانکاره 31، سعدآباد 27، ارم 11، بوشکان 15 و آبپخش 14 پروژه کلنگ زنی دارد.

\n\n

دکتر ارسلان زارع ادامه داد: مجموعه ی پروژه های نیمه تمامی که داریم که بیشتر آن ها در حال اجراست، بیش از 400 پروژه است که البته بسیاری از آن ها پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد دارند و تعداد قابل توجهی از آن ها در هفته ی دولت سال 1395 به بهره برداری خواهد رسید.

\n\n

مهم ترین وظیفه ی یک فرماندار

\n\n

وی در پایان ابرازداشت: از جمله وظایف فرمانداران، مدیریت تامین امنیت شهرستان هاست. از جمله اولویت های اینجانب در دشتستان نیز تامین امنیت اجتماعی مردم شهرستان بوده که با همکاری مردم غیور و شورای محترم تامین شهرستان این مهم محقق شده است.

\n\n

فرماندار دشتستان افزود: ما در سال 94، در ده ماهه ی نخست، 23 درصد از جرایم خشن شهرستان  به نسبت سال گذشته کم تر شده و همین حدود هم در سال 93 به نسبت سال 92 محقق شده بود.

\n\n

دکتر ارسلان زارع اضافه کرد: خوشحالیم که امروز مردم خوب دشتستان با امیدواری بیشتری نسبت به آینده، در توسعه ی شهرستان دشتستان مشارکت می کنند.

\n\n

\n\n

تکمیل پروژه های فرهنگی نیمه تمام، استقبال از بخش خصوصی برای تکمیل این سالن ها ومراکز فرهنگی، بازگشایی معابر جدید برای روان تر شدن ترافیک شهر برازجان، تخصیص اعتبارات، روشنایی مسیر شاهزاده ابراهیم، الحاق دهقاید به برازجان که در نیمه ی دوم سال 95 و بعد از سرشماری سال 95، تصمیم گیری خواهد شد، تلاش برای پرداخت بیمه به گندمکاران، ایجاد ستاد سفر شهرستان ایجاد شده و مسافران نوروزی، استقبال از میهمانان، برنامه های فرهنگی، افزایش سرانه ی فضای سبز و پارک های تفریحی در مراکز سیاحتی و زیارتی شهر، پروژه ی سد دالکی، اصلاح شیوه ی آبیاری نخیلات در بخش آبپخش و سعدآباد، احداث سد تنگ ارم تا هفته ی دولت سال 95، تکمیل چند سال ورزشی، احداث زمین های چمن شهری و روستایی و تکمیل ساختمان اداری و آموزشی دانشکده ی کشاورزی برازجان که از محل اعتبارات سفر کاروان تدبیر و امید و ریاست محترم جمهور است، همینطور پروژه هایی که تاثیرگذاری استانی و ملی دارند مثل تکمیل بزرگ راه برازجان به گناوه که قطعه ای از آن در دهه ی فجر به بهره برداری می رسد، احداث بزگرراه دالکی کنارتخته با اعتبار 20 میلیارد و 400 میلیون تومان که کار اجرایی آن به تازگی آغاز شده است، سدهای تغذیه ی مصنوعی، مدیریت بخش سیلاب، راه های روستایی، رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه در ارم، و اینترنت تری جی در برازجان، خرید تضمینی خرما، راه آهن و در نظر گرفتن مطالبه ی مردم، طرح های اشتغالزایی و بازگشایی صنایع راکد در شهرک صنعتی برازجان و خوشاب، دعوت از سرمایه گذاران، بهبود شرایط کشاورزی شهرستان که شغل غالب مردم شهرستان است، آموزش های فنی و حرفه ای به افراد جویای کار شهرستان و اشتغال در پارس جنوبی، طرح امید اجتماعی در دشتستان، راه آهن شیراز به بوشهر و در نظر گرفتن مطالبه های مردمی و یکی از مهم ترین طرح های در دست اجرا که احداث سد دالکی است، مطالبی مطرح شد.

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر