شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نزدیک به دو سال پیش مطلبی نوشتم با عنوان « بزرگترین رقیب اصلاح طلبان وارد میدان شده است». قسمتی از آن به این شرح بود: « اصلاح طلبان در 24 خرداد 92 نشان دادند که در سخت ترین شرایط نیز از پشتوانه ی مردمی برخوردارند و اکثریت مردم خواسته های خود را در اندیشه های اصلاح طلبی جستجو می کنند بنابراین در سخت ترین شرایط نیز رقیبی برای عرض اندام در مقابل اصلاح طلبان وجود ندارد.  \n\nاما این روزها بزرگ ترین رقیب اصلاح طلبان وارد میدان شده است که اگر چاره ای اندیشیده نشود بی شک اصلاح طلبان در انتخابات  مجلس شکست سختی خواهند خورد و این رقیب کسی نیست جز خود اصلاح طلبان! 
کد خبر: ۱۸۷۵۴
جمعه ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰

فکرشهر: نزدیک به دو سال پیش مطلبی نوشتم با عنوان « بزرگترین رقیب اصلاح طلبان وارد میدان شده است». قسمتی از آن به این شرح بود: « اصلاح طلبان در 24 خرداد 92 نشان دادند که در سخت ترین شرایط نیز از پشتوانه ی مردمی برخوردارند و اکثریت مردم خواسته های خود را در اندیشه های اصلاح طلبی جستجو می کنند بنابراین در سخت ترین شرایط نیز رقیبی برای عرض اندام در مقابل اصلاح طلبان وجود ندارد.  

\n\n

اما این روزها بزرگ ترین رقیب اصلاح طلبان وارد میدان شده است که اگر چاره ای اندیشیده نشود بی شک اصلاح طلبان در انتخابات  مجلس شکست سختی خواهند خورد و این رقیب کسی نیست جز خود اصلاح طلبان! 

\n\n

دو دستگی و اختلاف بین اصلاح طلبان بزرگترین رقیب آنهاست و هنوز هیچ گروهی در این زمینه قدم مثبتی ـ که نتیجه داشته باشد ـ بر نداشته است».

\n\n

آن روز بسیاری از دوستان با نظر بنده مخالف بودند و این اختلاف را مقطعی می دانستند و متاسفانه از همین ناحیه هم متحمل ضربه های زیادی شدیم. اکنون نیز اصلاح طلبان از آن روی که بعد از هشت سال جدایی مطلق از قدرت، در فضای دولت تدبیر و امید، فضایی نو را تجربه کرده اند شاید عملکرد بسیار قابل قبولی نداشته باشند و در بسیاری مواقع دفاع بی چون و چرا از عملکرد دولت در استان ها، باعث عدم استقلال گروه های اصلاح طلب شده باشند، تا جایی که هرگز مشخص نشد شیوه ی حمایت اصلاح طلبان از دولت روحانی، توسط گروه های اصلاح طلب در استان ها باید به چه شکل باشد؟!

\n\n

اما امروز در حالی که تا انتخابات هفتم اسفند 29 روز دیگر باقی مانده است و در حالی که هنوز انسجام اصلاح طلبان بصورت کامل بوجود نیامده است، دومین رقیب با قدرتی بیش از رقیب قبلی وارد میدان کارزار شده است. 

\n\n

دومین رقیب اصلاح طلبان نا امیدی ست. این نا امیدی که عمدتا ناشی از عملکرد شورای نگهبان و رد صلاحیت های گسترده می باشد، باعث بوجود آمدن چنان فضای یاس و نا امیدی در بین بعضی از اصلاح طلبان شده است که بسیاری حرف از تحریم انتخابات می زنند!!!

\n\n

بی شک قهر با صندوق های رای، مطلوب ترین اتفاق برای جناح تمامیت خواه در کشور می باشد و در واقع هدف اصلی این جناح نیز همین است و همانطور که عدم انسجام و تفرقه بین اصلاح طلبان در انتخابات، یعنی پدیده ای به نام احمدی نژاد در سال 84، نا امیدی در بین اصلاح طلبان و قهر با صندوق رای هم یعنی تکرار مجلس نهم.

\n\n

همه اذعان داریم که دو عامل اصلی پیروزی تفکر اصلاح طلبی در خرداد 92 اول اتحاد و همدلی، سپس برداشتن فضای یاس و ناامیدی در جامعه بود. بنابراین امروز بشدت به دو عامل وحدت و امید نیاز داریم.

\n\n

در سال 92 دکتر زیباکلام جمله زیبایی به این مزمون داشت: «ما مجبوریم به همین صندوق های شکسته ـ پکسته اعتماد کنیم» و حقیقت آن شد که اعتماد و امید ما باعث تغییر در جامعه شد. اکنون نیز با توجه به روی کار بودن دولت تدبیر و امید، بی شک انتخابات تنها راه اصلاح طلبان می باشد؛ چنان‌ که غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، درخصوص رد صلاحیت‌ها با تأکید بر این که نفس انتخابات بسیار مهم است، گفت: «در هیچ شرایطی حتی اگر نیروهای اصلاح‌طلب رد صلاحیت شوند، در مقابل ناملایمتی‌ها نباید قهر کرده و انتخابات را‌‌ رها کرد، تنها ابزار حل مسالمت‌آمیز اختلاف‌های درون کشور، انتخابات است و اگر آن را حذف کنیم، معنی آن این است که اختلاف سلیقه‌ها باید با روش‌های غیردموکراتیک حل شود» 

\n\n

به امید پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات هفتم اسفند

\n\n

*دات نیوز

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر