يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: جلسه ماهیانه واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها با حضور ریاست شبکه ،کارشناسان ستادی واحد مبارزه با بیماریها و کاردانان و کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی برگزار گردید.\n\nبه گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان، نخست رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان ،دکتر علیرضا حاجیونی در خصوص اهمیت این طرح و همچنین  لزوم رسیدن به غربالگری 100 درصدی، افراد بالای 30 سال از لحاظ بیماری دیابت و فشار خون تاکید کرد.
کد خبر: ۱۸۷۸۱
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۹

فکرشهر: جلسه ماهیانه واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها با حضور ریاست شبکه ،کارشناسان ستادی واحد مبارزه با بیماریها و کاردانان و کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی برگزار گردید.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان، نخست رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان ،دکتر علیرضا حاجیونی در خصوص اهمیت این طرح و همچنین  لزوم رسیدن به غربالگری 100 درصدی، افراد بالای 30 سال از لحاظ بیماری دیابت و فشار خون تاکید کرد.

\n\n

دکتر حاجیونی در ادامه افزود: وزارت بهداشت و درمان یک سیستم سیال و متغیری میباشد و هرساله  استراتژیها و اولویتها در ان تغییر میکند و برنامه هایی که از استان ابلاغ میشود ،ما بعنوان  متولی بخشی از سلامت و بهداشت جامعه با جدیت برای اجرایی کردن آن باید تلاش کنیم  ودر تحقق اهداف حوزه بهداشت پیشرو باشیم.

\n\n

در ادامه کارشناس مسئول مبارزه با بیماری ها ی غیر واگیر ستاد شبکه ، مهندس فتح اله حاجیانی در خصوص پنل  جدید بیماریهای غیر واگیر و همچنین نحوه استخراج شاخص های پنل وچگونگی طراحی ونصب آن مطالبی را ارائه نمود.

\n\n

 سپس خانم معارفی کارشناس مبارزه با بیماریهای غیر واگیر در رابطه با اتمام طرح غربالگری دیابت وفشار خون بالا که در سال 92 در مناطق روستایی انجام گرفته بود توضیحاتی ارائه  کرد .

\n\n

 وی  در همین رابطه اظهار داشت، این طرح  که با هدف شناسایی بیماران دیابتی وفشار خونی در جمعیت بالای 30سال مناطق روستایی در سال 92 اجرا شده بود  ، هم اکنون طرح تکمیلی آن  برای لکه گیری طرح قبلی اجرا خواهد شد .

\n\n

خانم معارفی اضافه کرد ،در این طرح ،تمامی افراد بالای 30سال از نظر نمایه توده بدنی(BMI)  I،فشار خون ،چاقی شکمی وسایر عوامل خطر بیماریهای دیابت وفشار خون بالا بررسی میشوند  و همچنین برای افراد در معرض خطر، آزمایش FBSبه صورت رایگان انجام خواهد شد .

\n\n

در پایان از سه مرکز بهداشتی و درمانی  شبانکاره،کلمه و تنگ ارم ،که در انجام  فعالیتهای هفته قلب سالم و دیابت عملکرد مطلوب داشتند ،تقدیر و تشکر شد و هدایایی توسط دکتر حاجیونی به آقایان امید نصرتی (مرکزشبانکاره)،علی اکبر ملاکی (مرکز کلمه)و موسی رحیمی(مرکز تنگ ارم ) به رسم یادبود اهدا گردید.  

\n\n

\n

                   

\n\n

                   

\n\n

                    

\n\n

                    

\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر