جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر گزارش می دهد:
فکرشهر: زمین خواری و ساخت و سازهای غیر مجاز در سال های اخیر و خصوصا در دولت های نهم و دهم، در دشتستان و به ویژه برازجان به اوج خود رسید و هنوز هم با وجود موارد کنترلی که دولت تعیین کرده، در برخی نقاط این روند ادامه دارد...
کد خبر: ۱۸۸۰۴
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

فکرشهر: زمین خواری و ساخت و سازهای غیر مجاز در سال های اخیر و خصوصا در دولت های نهم و دهم، در دشتستان و به ویژه برازجان به اوج خود رسید و هنوز هم با وجود موارد کنترلی که دولت تعیین کرده، در برخی نقاط این روند ادامه دارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، هر چند در این سال ها، اغلب زمین خواری ها با ساخت و سازهای غیر مجاز همراه بوده و انواع و اقسام ویلاها و خانه باغ ها و منازل مسکونی در زمین های دولتی و ملی و کشاورزی ایجاد شده است و  برازجان و کوه ها و مزارع این شهر را نیز دست خالی نگذاشته است ولی فرماندار دشتستان معتقد است احداث خانه باغ ها و زمین خواری در برازجان دو موضوع جدای از هم است.

\n\n

ارسلان زارع روز گذشته در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی با موضوع زمین خواری و این مضمون که یکی از مسئولین گفته مراجع قضایی برای تخریب باغ شهری های غیر مجاز همکاری نمی کنند، ابراز داشت: یکی از اقداماتی که همه ی قوا عزم و اراده ی جدی در برخود قاطع و قانونی دارند، با پدیده ی زمین خواری است. 

\n\n

زارع گفت: موضوع زمین خواری عمدتا تصرف اراضی ملی و دولتی توسط افرادی سودجو است که در سطح شهرستان دشتستان هم مثل سایر شهرستان های کشور این پدیده در سال های گذشته بوده و علی رغم پیشگیری های صورت گرفته، در راستای این پدیده، در سال جاری هم در چند نقطه از شهرستان به ویژه در حومه ی شهر برازجان اقداماتی صورت گرفت و حتی عده ای اقدام به خشکه چینی بلوک کردند و برخی نیز از عدم اطلاع کافی حقوقی مردم بعضی سوء استفاده می کنند و با تنظیم قول نامه هایی خارج از محیط بنگاه های املاک، اقدام به فروش با قیمت بسیار پایین و اندک می کنند.

\n\n

وی ادامه داد: این موراد شناسایی شد و شورای تامین استان هم همکاری کرد و دادستان و داگستری شهرستان هم همکاری ویژه داشتند، ادارات راه و شهرسازی و منابع طبیعی پیوسته پیگیری کردند و در سال جاری فقط در حومه ی شهر برازجان، بیش از 80 هکتار از اراضی ملی و دولتی رفع تصرف شد که آخرین نمونه ی آن در اوایل همین هفته ی جاری بود.

\n\n

این مسئول توضیح داد: موضوع عدم توجه یک عده ای به کاربری اراضی کشاورزی و اقدام به ساخت و ساز، موضوعی جدای از موضوع قبلی است.

\n\n

دکتر زارع افزود: عده ای در سال های گذشته، در زمین های شخصی خود یا اراضی ای که از مالک دیگری خریداری می کردند، بدون اخذ مجوز تغییر کاربری، اقدام به ساخت خانه باغ یا سایر تاسیسات کرده اند. این پدیده در همه ی استان های کشور وجود دارد و پدیده ای است که مطمئنا به کشاورزی آسیب می رساند و ما هم به جد کوشش کرده ایم که از آغازین ماه های شروع به کار دولت تدبیر و امید از چنین اقداماتی پیشگیری کنیم.

\n\n

وی اضافه کرد: تصرف اراضی کشاورزی و احداث باغ شهری در این دو سال اخیر به حداقل رسیده اما این که تعدادی از احکام صادره برای قلع و قم و تخریب باغ شهری هایی که در سال های گذشته اتفاق افتاده، انجام نشده است، نه به جهت عدم همکاری مسئولین قضایی یا امنیتی بوده است، بلکه عده ای با پیگیری های مستمر و مراجعات مکرر،  قصد داشتند که مشکل قضایی خود را از مجاری قانونی، قضایی و اداری حل کنند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، امام جمعه برازجان نیز آبان ماه امسال در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه بیشتر باغ‌شهری‌های دشتستان مجوز دارند، گفته بود: خیلی از این زمین‌ها، سنگلاخ و غیر قابل استفاده بودند که با صرف هزینه بسیار زیادی مسطح و قابل استفاده شده‌اند و با این هزینه‌ها تخریب آنها صلاح نیست و ساماندهی باغ‌شهری‌ها بهتر از تخریب آنهاست.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر