جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در دهه مبارک فجر امسال، ۵۲۲ پروژه با اعتبار ۶۱۷ میلیارد تومان در استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد.\n\nبه گزارش فکرشهر، سید محمد حسن باستی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم به‌دور از تعارفات و آمارها منتظر کارهای اجرای در سطح استان هستند، اظهار داشت: اجرای پروژه‌های تاثیرگذار به طور مستقیم و یا غیرمستقیم می‌تواند موجب ایجاد امید در جامعه شود که در این راستا پروژه‌ها را در چند بخش تعریف و عملیات اجرایی آن را آغاز کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۸۸۵۲
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در دهه مبارک فجر امسال، ۵۲۲ پروژه با اعتبار ۶۱۷ میلیارد تومان در استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سید محمد حسن باستی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم به‌دور از تعارفات و آمارها منتظر کارهای اجرای در سطح استان هستند، اظهار داشت: اجرای پروژه‌های تاثیرگذار به طور مستقیم و یا غیرمستقیم می‌تواند موجب ایجاد امید در جامعه شود که در این راستا پروژه‌ها را در چند بخش تعریف و عملیات اجرایی آن را آغاز کرده‌ایم.

\n\n

معاون عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام مختلفی از سال‌های گذشته تا کنون در استان وجود دارد، بیان کرد: دستور ما برای پروژه‌های جدید دارا بودن حداقل ۵۰ درصد از اعتبارات برآورد شده و تکمیل آن در مدت زمان کوتاه بوده است.

\n\n

باستی با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌ها در استان به طور اساسی دارای مشکل است، گفت: برخی پروژه‌ها با عدم جانمایی مناسب، توجیه فنی و یا اقتصادی روبرو است که از جمله پروژه‌ها می‌توان به برخی سالن‌های ورزشی و مدارس اشاره کرد.

\n\n

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

\n\n

به نوشته ی مهر، وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از سیاست‌گذاری‌های عمرانی پروژه‌ها مربوط به پروژه‌هایی بود که نیمه‌تمام رها شده است که می‌توان به ورزشگاه ۱۵هزار نفره، دانشکده معماری، بیمارستان دیر و دانشکده مهندسی اشاره کرد که با تزریق مالی عملیات اجرایی آن در حال تکمیل است و به‌زودی برخی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

\n\n

معاون استاندار بوشهر به ۱۱ پروژه عمرانی مصوبات سفر رییس جمهور در استان اشاره و اظهار کرد: این پروژه ها با ۶۲۰ میلیارد تومان اعتبار مقرر کردیده ظرف دو سال به بهره برداری برسد.

\n\n

باستی یکی دیگر از بخش‌های دسته‌بندی پروژه‌های عمرانی را پروژه‌های طرح امید اجتماعی عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین شاخص‌های این پروژه‌ها تکمیل آن از آغاز عملیات تا پایان به مدت یک سال است.

\n\n

وی با بیان اینکه این پروژه ها در حوزه ورزش و جوانان بوده است، بیان کرد: با اجرای این پروژه هیچ روستای بالای هزار نفر در استان فاقد زمین چمن نخواهد بود.

\n\n

افتتاح ۵۵ چمن مصنوعی

\n\n

باستی بیان کرد در مجموع ۷۸ زمین چمن مینی فوتبال با اعتباری بالغ بر ۱۴میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان است، گفت: در دهه فجر امسال ۵۵ زمین با مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

\n\n

معاون عمرانی استاندار بوشهر عنوان کرد: اکنون دو هزار  ۴۰۰ پروژه در قالب بخش‌های مختلف در استان وجود دارد که در هفت ردیف برای اجرا، تجهیز و بهره‌برداری قرار داده‌ایم.

\n\n

باستی با اشاره به اینکه ۵۰۴ پروژه عمرانی در دهه فجر به بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آن در استان بوشهر آغاز می شود، اظهار کرد: این تعداد پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۳۹۰میلیارد تومان و مروط به دستگاه های اجرایی است و ۱۶ پروژه نیز با اعتبار ۶۲میلیارد تومان مربوط به سرمایه گزاران بخش خصوصی است.

\n\n

وی با بیان اینکه دو پروژه مسکن مهر استان نیز از جمله پروژه‌هایی است که در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید، گفت: مجموعا ۵۲۲ پروژه با اعتبار ۶۱۷ میلیارد تومان خواهد بود.

\n\n

بیشترین پروژه‌های افتتاحی در دشتستان

\n\n

معاون عمرانی استاندار فراوانی این پروژه ها را در دشتستان با ۱۲۵ پروژه عنوان کرد و افزود: بیشترین میزان صرف هزینه را نیز شهرستان کنگان با ۹۶ میلیاردتومان دارا بوده است.

\n\n

باستی اظهار داشت: در مجموع در اجرای افتتاح پروژه های دهه فجر امسال در مقایسه با سال گذشته از حیث تعداد با رشد ۱۴۴درصدی و از نظر حجم اعتبار ۲۸۸درصد افزایش داشته است.

\n\n

وی همچنین بیشترین پروژه عمرانی را مربوط به اداره راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: پروژه‌های این اداره کل با اعتباری بالغ بر ۸۷ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

\n\n

وی با اعلام این خبر که برخی پروژه‌های نیمه کاره در استان تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید، بیان کرد: استخر کوثر با شش میلیارد تومان و دانشکده معمار با ۹ میلیارد تومان از جمله طرح ها است.

\n\n

رفع مشکلات مسکن مهر در استان

\n\n

معاون عمرانی استاندار بوشهر از رفع مشکلات زیرساخت‌های دو پروژه مسکن مهر بوشهر و گناوه خبر داد و گفت: مشکل برق رسانی پروژه مسکن مهر نیایش بوشهر حل شده و ۴ میلیارد نیز برای مشکل فاضلاب مسکن مهر ۶۶۰ واحدی نیایش شهر بوشهر و ۲۱۷ واحدی گناوه تخصیص داده شده است.

\n\n

وی از اجرای پروژه های مختلف در سطح استان در راستای افزایش ظرفیت‌های گردشگری در استان خبر داد و گفت: مهم‌ترین این پروژه ها مربوط به دهکده گردشگری شهر بوشهر است که جمعا ۸۷ هکتار و در چهار فاز به بهره برداری خواهد رسید و فاز اول آن با ۱۴هکتار و اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

\n\n

وی از جمله بخش های فازهای مختلف این دهکده به هتل دریایی، رستوران دریایی دو دریاچه طبیعی اشاره کرد و بیان داشت: اکنون این پروژه فعال‌ترین پروژه عمرانی استان است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر