دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در حال حاضر متاسفانه قاچاق کالا قبحی ندارد و یک ارزش شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر از مهر، عبدالمجید نگارش نژاد ظهر سه‌شنبه در نشست ستاد قاچاق کالا و ارز استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته است و چندین طرح مهم در دستور کار است.\n\nوی با اشاره به اینکه در حال حاضر متاسفانه قاچاق کالا قبحی ندارد و یک ارزش شده است، خاطرنشان کرد: نیاز است که اقدامات فرهنگی مناسبی در این زمینه صورت بگیرد.
کد خبر: ۱۸۹۰۰
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵

فکرشهر: مدیرکل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در حال حاضر متاسفانه قاچاق کالا قبحی ندارد و یک ارزش شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالمجید نگارش نژاد ظهر سه‌شنبه در نشست ستاد قاچاق کالا و ارز استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته است و چندین طرح مهم در دستور کار است.

\n\n

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر متاسفانه قاچاق کالا قبحی ندارد و یک ارزش شده است، خاطرنشان کرد: نیاز است که اقدامات فرهنگی مناسبی در این زمینه صورت بگیرد.

\n\n

مدیرکل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که در دستور کار داریم، تدوین برنامه جامع فرهنگی برای مبارزه با قاچاق است که برای این منظور استان‌ها به شش منطقه تقسیم شده و آموزش‌های مناسب نیز در این زمینه ارائه می‌شود.

\n\n

وی با اشاره به ابلاغ برنامه جامع فرهنگی ستاد قاچاق کالا و ارز به استان‌ها، بیان کرد: از امکانات دستگاه‌ها برای اجرای این طرح استفاده می‌کنیم و امیدواریم شاهد تعامل و هم‌افزایی در اجرای این طرح باشیم.

\n\n

نگارش‌زاده با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش و آموزش عالی، نهادهای مذهبی و بانوان برای مبارزه با قاچاق، گفت: از ظرفیت مراکز آموزش عالی و مدارس، هیئت‌ها و مراکز مذهبی و دینی استفاده می‌کنیم.

\n\n

نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی مبارزه با قاچاق

\n\n

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: ترویج فرهنگ مناسب در بحث مبارزه با قاچاق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و رسانه‌ها نیز نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد.

\n\n

حمیده ماحوزی با اشاره به اینکه استان بوشهر بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز آبی دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت جغرافیایی استان بوشهر باید توجه بیشتری به این استان در زمینه مبارزه با قاچاق صورت گیرد.

\n\n

وی با اشاره به هماهنگی و تعامل و همراهی بین اعضای کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان بوشهر، بیان کرد: اعتبار لازم برای تدوین طرح جامع فرهنگی مبارزه با قاچاق در استان بوشهر تخصیص یابد.

\n\n

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: اعضای کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای تدوین طرح جامع فرهنگی در استان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

\n\n

وی از هماهنگی‌های صورت گرفته با صدا و سیما برای ساخت فیلم‌های مرتبط با توسعه فرهنگی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و اضافه کرد: مطبوعات استان بوشهر نیز موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز و فرهنگ‌سازی برای مبارزه با این پدیده را در قالب یک ستون دنبال می‌کنند.

\n\n

ارائه طرح‌های فرهنگی مقابله با قاچاق

\n\n

مدیرکل امنیتی و انتظامی استان بوشهر نیز در این نشست به اهمیت اقدامات فرهنگی برای مقابله با قاچاق اشاره کرد و گفت: همه اعضای کارگروه باید طرح‌های فرهنگی مناسبی را برای این منظور ارائه کنند.

\n\n

حیدر ساجدی اضافه کرد: اعضای کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تا ۱۰ روز آینده طرح‌های فرهنگی خود در مورد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند.

\n\n

وی با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات مانعی برای اجرای اقدامات فرهنگی در مقابله و مبارزه با قاچاق بوده است، بیان کرد: مقام معظم رهبری همواره تاکیدات بسیار زیادی را در مورد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته‌اند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر