يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: متن پیام رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان، دکتر علیرضا حاجیونی درخصوص طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و درمان به مناسبت سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بیان شده است.\n\n\n\nبه گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه، متن پیام به شرح زیر است:
کد خبر: ۱۸۹۳۴
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶

فکرشهر: متن پیام رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان، دکتر علیرضا حاجیونی درخصوص طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و درمان به مناسبت سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بیان شده است.

\n\n

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه، متن پیام به شرح زیر است:

\n\n

بارپروردگارا تو را سپاس می گوییم که در آستانه حلول سی و هشتمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی توانستیم به برکت این انقلاب و ارکان مقدسش و بواسطه جدیت دولت تدبیر و امید به همراه تلاش های بی شائبه 1400 نفر از کارمندان خدوم عرصه سلامت دشتستان ، شاهد این مهم باشیم که واژه تحول وانقلاب را در حوزه بهداشت و درمان نیز به منصه ظهور برسانیم . بدیهی است علیرغم تلاش های جهادگران سلامت ، همواره ایده آل های نظام سلامت و درمان در حال گام برداشتن به سمت جلوتر می باشد زیرا که جامعه ی آرمانی ترسیم شده در سند چشم انداز سال 1404کشور، جامعه ای است که می بایست از حداکثر سلامت برخوردار باشد.

\n\n

نظام سلامت جمهوری اسلامی دراین سند، مسئول وپاسخگوست که ضمن فراهم سازی زمینه دستیابی به بالاترین سطح امید به زندگی، همراه با کیفیت برای آحاد مردم ، اعتماد کامل مردم را جلب کرده وبا کسب حمایت کلیه سازمان ونهادها، رویکرد سلامت در همه سیاست را اجرایی کند .

\n\n

 این نظام با اولویت دادن به ارتقای سلامت و پیشگیری، به بهره مندی مردم ازمراقبت های کارای سلامت جسمی و روانی ، توجه به سلامت اجتماعی وحرکت در مسیر سلامت معنوی اهتمام دارد .

\n\n

 در این نظام، عدالت همه جانبه (تامین ، توزیع منابع وتحقق سلامت ) با رعایت کامل اصول واخلاق حرفه ای، اصل نخست است وتمامی افراد بر مبنای نیاز خود ازمراقبت های سلامت بهره مند خواهند شد وبر اساس توان پرداخت خود ،در تامین مالی خدمات مشارکت خواهند داشت .

\n\n

 این نظام خلاق است وبا استفاده ازشواهد معتبروبهره مندی حداکثری ازکلیه ظرفیت انسانی(مشارکت مردم )، سازمانی  (همکاری همه بخش ذینفع )، علم وفناوری به روز، مناسب ترین تصمیم ها را برای پاسخگویی به نیازهای واقعی سلامت مردم اتخاذ می کند ودرتعامل با کشورهای منطقه (بویژه کشورهای اسلامی)، الگویی الهام بخش برای سایر کشورها می باشد .

\n\n

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در این راستا موظف شده است "سامانه خدمات جامع وهمگانی سلامت " را مبتنی بر خدمات اولیه سلامت ، محوریت پزشک خانواده ونظام ارجاع، خرید راهبردی خدمات، واگذاری امورتصدی گری با رعایت ماده 13قانون مدیریت خدمات کشوری وبا تاکید بر پرداخت مبتنی برعملکرد، باز طراحی وبرنامه اجرایی آن را با اولویت بهره مندی مناطق کمتر توسعه یافته به ویژه روستاها ،حاشیه شهرها ومناطق عشایری تصویب وعملیاتی کند .

\n\n

حوزه سلامت شهرستان دشتستان نیز در همین راستا وبا همین هدف، دراجرای برنامه های تحول نظام سلامت گامهای اولیه را برداشت تا در تحقق اهداف عالیه نظام سلامت کشور سهم خویش را عملیاتی نماید.

\n\n

 بسته های هفت گانه نظام سلامت در حوزه درمان طی سال گذشته میزان قابل توجهی رضایتمندی گیرندگان خدمت را دربرداشته وشاخص های درمانی را در این حوزه مهم وتاثیر گذار بهبود بخشیده است. پس از آن حوزه بهداشت در تحول نظام سلامت اهداف زیر را مد نظر قرار داده تا درادامه مسیر، طرح جامع تحول نظام سلامت محقق گردد.

\n\n

1-ارتقاءشاخص های سلامت

\n\n

2-افزایش رضایتمندی گیرندگان خدمت (مردم ) وارائه دهندگان خدمت

\n\n

3- عدالت در سلامت از نظر دسترسی به خدمات ، بهره مندی از خدمات ارائه شده وحفاظت مالی از آنان در بستر پوشش بیمه همگانی

\n\n

5-بهبود کیفیت وکنترل  قیمت خدمات سلامت

\n\n

6- اصلاح نظام پرداخت وشیوه خرید خدمت

\n\n

امید می رود با دسترس به این هدف، حوزه سلامت شهرستان نیز برنامه های وعملیاتی تعیین شده را طبق جدول زمانبندی به پیش گیرد تا آحاد جامعه تحت پوشش ، از خدمات با کیفیت سلامت بهره مند گردند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر