دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: تأمين سلامت غذا در كنار تلاش براي تهيه غذا اهميتي دو چندان دارد . مسئوليت مهم تأمين سلامت زنجيره غذايي از مزرعه تا سفره است و براي عملي كردن آن همكاري بين بخشي وسيعي لازم می باشد.\n\nبه گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان،  مواد غذايي از توليد تا سفره دچار تغييرات زيادي شده است و با عوامل مختلفي در تماس مي باشد بنابراين به جهت حفظ سلامت غذا و عرضه مواد غذايي سالم نيازمند به كنترل مستمر مي باشد. يكي از مراحل مهم ،كنترل بهداشتي مواد غذايي در سطح عرضه مي باشد .
کد خبر: ۱۹۲۱۱
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱

فکرشهر: تأمين سلامت غذا در كنار تلاش براي تهيه غذا اهميتي دو چندان دارد . مسئوليت مهم تأمين سلامت زنجيره غذايي از مزرعه تا سفره است و براي عملي كردن آن همكاري بين بخشي وسيعي لازم می باشد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان،  مواد غذايي از توليد تا سفره دچار تغييرات زيادي شده است و با عوامل مختلفي در تماس مي باشد بنابراين به جهت حفظ سلامت غذا و عرضه مواد غذايي سالم نيازمند به كنترل مستمر مي باشد. يكي از مراحل مهم ،كنترل بهداشتي مواد غذايي در سطح عرضه مي باشد .

\n\n

  کارشناس مسئول واحد موادغذایی و بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان اظهار داشت : به منظور افزایش ایمنی موادغذایی و کاهش خطرات ناشی از آلودگی ها در سطح عرضه مواد غذایی و همچنین بالا بردن سطح آگاهی مصرف کنندگان، طرح تشدید کنترل و نظارت بر مواد غذایی از آبان ماه سال 94 آغاز گردید.

\n\n

   مهندس علی اکبر سلیمی فرد افزود، در راستای اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت و با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده، آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی شبکه بهداشت دشتستان نیز با انجام آزمایشات میکروبی و شیمیایی لازم بر روی نمونه های مواد غذایی نمونه برداری شده از سطح عرضه به رفع نواقص و افزایش شاخص های بهداشتی در سطح عرضه پرداخته است.

\n\n

این مقام مسئول اضافه نمود ، با توجه به کنترل و نظارت بر شیرینی فروشی ها در آبان ماه، تعداد 26  نمونه شیرینی وارد آزمایشگاه گردید، که تعداد 36 مورد آزمون های لازم  انجام شد که تعداد 4 نمونه غیر قابل مصرف انسانی و تعداد22 نمونه قابل مصرف انسانی اعلام گردید.

\n\n

همچنین در آذر ماه جهت کنترل نانواییها تعداد152 نمونه نان وارد آزمایشگاه  و  به همین تعداد مورد آزمون قرار گرفت  و در نهایت با توجه به کنترل و نظارت بر غذا فروشی ها در دی ماه تعداد31 نمونه (کباب ، سالاد، برنج و....) وارد آزمایشگاه و تعداد159 مورد آزمون انجام  که تعداد 16 نمونه غیر قابل مصرف انسانی و تعداد 15 نمونه قابل مصرف انسانی اعلام گردید.

\n\n

\n

                

\n\n

                

\n\n

                

\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر