شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
امام‌جمعه اهرم:
\nامام‌جمعه اهرم گفت: سیاسی کردن مجلس خبرگان غلط و اشتباه و برای این مجلس کاری خطرناک است و در شان و منزلت نمایندگان آن نیست.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام عیسی راستگو در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهرم ضمن تشکر و قدردانی از حضور پرشور و آگاهانه مردم در راهپیمایی 22 بهمن در تنگستان اظهار داشت: با حضور پرشور و آگاهانه امت اسلامی ایران در راهپیمایی 22 بهمن، یک‌بار دیگر با امام و دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.
کد خبر: ۱۹۲۵۳
جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۸

\nامام‌جمعه اهرم گفت: سیاسی کردن مجلس خبرگان غلط و اشتباه و برای این مجلس کاری خطرناک است و در شان و منزلت نمایندگان آن نیست.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام عیسی راستگو در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهرم ضمن تشکر و قدردانی از حضور پرشور و آگاهانه مردم در راهپیمایی 22 بهمن در تنگستان اظهار داشت: با حضور پرشور و آگاهانه امت اسلامی ایران در راهپیمایی 22 بهمن، یک‌بار دیگر با امام و دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.

\n\n

امام‌جمعه اهرم تصریح کرد: امت انقلابی و ولایت مدار ایران اسلامی با حضور در راهپیمایی 22 بهمن دو پیام مهم برای جهانیان داشتند که اول همت و همدلی و اخوت اسلامی  است که بین ملت ایران برقرار است زیرا همه مردم از همه سلایق، گروه‌ها و اقشار مختلف در هر سن و سالی در راهپیمایی 22 شرکت کردند که این نشان از همدلی و برادری است که در بین ملت ایران وجود دارد.

\n\n

وی ادامه داد: پیام دوم این راهپیمایی این است که ما بر همه ارزش‌ها و آرمان‌هایی که امام و شهدای گران‌قدر انقلاب برای ما به ارمغان آوردند  استقامت می‌کنیم و خسته نمی‌شویم.

\n\n

راستگو ادامه داد: از همه‌کسانی که برای برگزاری راهپیمایی 22 بهمن در تنگستان تلاش کردند از جمله فرماندار تنگستان و همه دستگاه‌ها و نهادهای انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر می‌کنم.

\n\n

امام‌جمعه اهرم با اشاره به اینکه در آستانه سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) قرار داریم، گفت: در آستانه روز ولادت باسعادت زینب کبری (س) و روز پرستار قرار داریم که پیشاپیش این روز را به پرستاران تبریک می‌گوییم.  

\n\n

وی افزود: در آستانه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قرار داریم مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر فرمودند هم 22 بهمن عید ملت ایران است و هم انتخابات، چرا که انتخابات تزریق خون تازه در  کالبد و پیکره نظام جمهوری اسلامی ایران است.

\n\n

راستگو ادامه داد: انتخابات تجدیدقوا و ملت است به همین خاطر انتخابات برای ملت عزیز ایران اسلامی همیشه یک عید است.

\n\n

امام‌جمعه اهرم بیان داشت: انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هر دو مجلس و هر دو انتخابات برای ملت بسیار حساس و مهم است.

\n\n

وی افزود: مجلس خبرگان در نظام جمهوری اسلامی ایران تعیین‌کننده‌ترین و مهم‌ترین ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی است زیرا نظام جمهوری اسلامی زمانی مشروعیت دارد که در رأس آن ولایت‌فقیه و یک مجتهد جامع‌الشرایط باشد.

\n\n

امام‌جمعه اهرم ادامه داد: در 14خرداد  سال 68 هنگام رحلت حضرت امام خمینی (ره) خبرگان چه تصمیم دقیق، مهم و خطیری گرفتند و انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان امام و رهبر تصمیمی حساس و مهم بود.

\n\n

وی افزود: رهبری محور وحدت و همدلی و ناخدای کشتی انقلاب در رویارویی با امواج سهمگین است از این‌ جهت اهمیت مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی بسیار حساس و مهم و بالاست.

\n\n

امام‌جمعه اهرم بیان داشت: مجلس خبرگان نمی‌تواند جناحی عمل کند زیرا جناح‌ها بر اساس سلایق حزبی خود کار می‌کنند اما نمایندگان خبرگان با تکیه‌بر رسالت دینی و شرعی و انقلابی که در خود دارند قطعاً باید سلایق را کنار بزنند و بر اساس تکالیف خود عمل کند.

\n\n

وی افزود: سیاسی کردن مجلس خبرگان غلط و اشتباه و برای این مجلس کاری خطرناک است و در شان و منزلت نمایندگان آن نیست.

\n\n

راستگو ادامه داد: یکی از شرایط مجلس خبرگان اجتهاد و راه احراز اجتهاد هم شورای نگهبان است مجلس خبرگان هم آزمون برگزار کرده و کسانی هم که نمره لازم کسب کنند اجتهادش احراز شده ‌و می‌تواند در انتخابات مجلس خبرگان شرکت کند و قانون برای هم مساوی است.

\n\n

امام‌جمعه اهرم گفت: لذا تخریب و تضعیف شورای نگهبان ممنوع است وظیفه تمام نیروهای معتقد به انقلاب اسلامی است که با جریان تضعیف‌کننده شورای نگهبان قانون اساسی مقابله کنند.

\n\n

وی افزود: در استان بوشهر نماینده فعلی حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری است که در این دوره نیز کاندیدا شده و اگر در تهران و قم هم کاندیدا می‌شد رأی بالایی کسب می‌کرد اما حاضر نشد از استان بوشهر فاصله بگیرد و از چهره‌های سرشناس دینی و حوزوی در سطح کشور است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر