دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
پیش بینی هواشناسی؛
فکرشهر: کارشناس هواشناسی گفت: اواخر وقت امشب سامانه بارشی از شمال شرق کشور را ترک می‌کند و در یکشنبه برای بیشتر مناطق کشور جوی ...
کد خبر: ۱۹۴۶۳
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

فکرشهر: کارشناس هواشناسی گفت: اواخر وقت امشب سامانه بارشی از شمال شرق کشور را ترک می‌کند و در یکشنبه برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و آفتابی پیش‌بینی می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، براساس تحليل آخرين نقشه هاي پيش يابي هواشناسي، امروز در شمال غرب، پاره اي از مناطق غرب و بتدريج دامنه هاي جنوبي البرز ابرناكي، وزش باد، بارش باران و برف پيش بيني مي شود، از اوايل شب در شمال شرق كشور بارش خفيف و پراكنده رخ خواهد داد.

\n\n

 با خروج اين سامانه از كشور، اغلب مناطق كشور در روز يكشنبه آفتابي خواهد بود. همچنين در روز شنبه به سبب افزايش سرعت وزش باد بر روي كشور عراق و خيزش گرد وخاك در برخي مناطق غرب و جنوب غرب كشور طي روز شنبه گرد وغبار وكاهش ديد افقي پيش بيني مي شود.

\n\n

از سه شنبه با ورود سامانه بارشي فعالي از غرب به كشور بارش ابتدا در غرب، شمال غرب و جنوب غرب كشور و چهارشنبه در نيمه غربي و مركز آغاز مي شود.

\n\n

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، احمدی کارشناس هواشناسی اظهار داشت: امروز شنبه مناطق شمال غرب، غرب،  سواحل شمال، دامنه جنوبی البرز به تدریج و با شدت کمتر در شمال غرب شاهد باراش باران و در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود. 
\n 
\nوی افزود: استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، قزوین، تهران، البرز و ارتفاعات شمالی سمنان برای امروز بارش باران را خواهند داشت و برای مناطق سردسیر این استان‌ها نیز بارش برف را پیش‌بینی می‌کنیم. 
\n 
\nاحمدی تصریح کرد: ارتفاعات شمالی البرز، سواحل شمالی گیلان و مازندران نیز همین شرایط را خواهند داشت. 
\n 
\nاین کارشناس اقتصادی با بیان اینکه امشب بارش‌ها به تدریج به خراسان شمالی و بخش‌های شمالی خراسان رضوی می‌رسد گفت: اواخر وقت امشب این سامانه بارشی از شمال شرق کشور را ترک می‌کند و در یکشنبه برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و آفتابی پیش‌بینی می‌شود. 
\n 
\nاحمدی تصریح کرد: افزایش وزش باد و خیزش گرد و خاک را برای کشور عراق داریم که اثرات آن را به شکل ریزگرد و آسمانی غبارآلود در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور یعنی ایلام، خوزستان و کرمانشاه پیش‌بینی می‌کنیم. 
\n 
\nوی بیان کرد: از سه‌شنبه سامانه بارشی کاملا فعال وارد کشور می‌شود و از غرب و شمال غرب کل نیمه غربی را در برمی‌گیرد. 
\n 
\nاین کارشناس اظهار داشت: این بارش‌ها نسبتا خوب هستند و یک سامانه بارشی فعال و گسترده است. 
\n 
\nاحمدی یادآور شد: امروز در پایتخت بارش باران را خواهیم داشت و در ارتفاعات شمالی بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

\n\n

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر