شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: اعضای هیات علمی قرار است بهترین سرمایه های استان را در دانشگاه تربیت کنند بنابراین این افراد باید از افراد فرهیخته باشند و دانشگاه در جذب هیات علمی تابع هیچ توصیه ای نباشد.به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، دکترمصطفی سالاری در نشست با اساتید دانشگاه خلیج فارس بوشهر افزود: هیات علمی یکی از داشته های مهم دانشگاه ها به شمار می رود و هرچقدر هیات علمی قوی داشته باشیم دانشجویانی توانمند، دانشمند و متخصص تربیت خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۹۶۳
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: اعضای هیات علمی قرار است بهترین سرمایه های استان را در دانشگاه تربیت کنند بنابراین این افراد باید از افراد فرهیخته باشند و دانشگاه در جذب هیات علمی تابع هیچ توصیه ای نباشد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، دکترمصطفی سالاری در نشست با اساتید دانشگاه خلیج فارس بوشهر افزود: هیات علمی یکی از داشته های مهم دانشگاه ها به شمار می رود و هرچقدر هیات علمی قوی داشته باشیم دانشجویانی توانمند، دانشمند و متخصص تربیت خواهیم کرد.

استاندار بوشهر گفت: دولت معیارش این است از آنچه در دانشگاه ها داریم بدون تبعیض بهره گیری کنیم.

وی با اشاره به فضای صمیمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر اضافه کرد: دانشگاه خلیج فارس از قابلیت های خوبی در این زمینه برخوردار است و باید این قابلیت ها را حفظ و تقویت کنیم.

سالاری تصریح کرد: در سال های گذشته ظرفیت هیات علمی این دانشگاه افزایش قابل تقدیری یافته است اما ظرفیت فعلی متناسب با نیاز استان نیست.

وی تاکید کرد: در جذب هیات علمی به نام نویسی متقاضیان در سامانه ای که به این امر اختصاص داده شده بسنده نکنیم و شناسایی، جذب و ساماندهی فرهیختگان برای رفع کاستی ها در این زمینه بجد پیگیری شود.

سالاری با بیان اینکه دانشگاه در جذب هیات علمی تابع هیچ توصیه ای نباشد یادآور شد: اعضای هیات علمی قرار است بهترین سرمایه های استان را در دانشگاه تربیت کنند بنابراین این افراد باید از افراد فرهیخته باشند.

استاندار بوشهر گفت: استانی که به سرعت در مسیر صنعتی شدن پیش می رود به نیروهای متخصص در همه عرصه ها بویژه در عرصه صنعت نیاز دارد و این امر رسالت دانشگاه را بسیار سنگین می کند.

سالاری ادامه داد: ظرفیت بالای دانشگاه خلیج فارس توقع ما را در این زمینه بالا برده است و انتظار داریم دانشگاه اهتمام بیشتری در تربیت نیروی انسانی ماهر و فرهیخته داشته باشد و هر جا نیز که نیاز باشد از این امر حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه مسیر توسعه استان از دانشگاه می گذرد، افزود: وجود برخی کاستی ها در دانشگاه از جمله کمبود تجهیزات و تاسیسات، خوابگاه، فضا و سایر امکانات نباید مانع از اجرای برنامه های توسعه ای شود.

سالاری گفت: سال ها افزایش ظرفیت دانشجو و هیات علمی در دانشگاه نداشته ایم و تلاش ما این است که با حمایت هایی که در توان داریم این مشکلات و کاستی ها را در مسیر تقویت دانشگاه کاهش دهیم.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر