دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: پارسال پیش بینی جمع آوری یکهزارو 800 میلیارد ریال زکات در کشور شده بود که این میزان به دو هزار و 700 میلیارد ریال رسیده است.به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام سید رضا تقوی در شورای زکات استان بوشهر افزود: این میزان زکات نسبت به پیش بینی انجام شده 100 درصد افزایش نشان می دهد.
کد خبر: ۱۹۶۶
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۵

فکرشهر: رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: پارسال پیش بینی جمع آوری یکهزارو 800 میلیارد ریال زکات در کشور شده بود که این میزان به دو هزار و 700 میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام سید رضا تقوی در شورای زکات استان بوشهر افزود: این میزان زکات نسبت به پیش بینی انجام شده 100 درصد افزایش نشان می دهد.

وی با تاکید براین که برای زکات نیاز به ساختار جدید و جداگانه ای نیست تصریح کرد: قانون زکات در کشور در مجلس برمبنای قرآن و مسایل فقهی تدوین و با توجه به گستردگی، شناخت نیازها و محرومیت ها از سوی کمیته امداد این نهاد متولی پیگیری این فریضه الهی شده و نیروهای عامل آن نیز کمیته امداد و ائمه جمعه سراسر کشور هستند.

تقوی اضافه کرد: هم اکنون نمازجمعه در800 شهر کشور اقامه می شود و 800 امام جمعه نیز بحث زکات را در کشور پشتبانی می کنند.

وی تاکید کرد: پرداخت زکات باید به صورت مجزا تبلیغ شود و نباید آن را مشروط به کمک دولت دانست درغیر این صورت زکات به عنوان معامله حساب می شود این درحالی است که این فریضه الهی واجب است.

تقوی با تاکید براین که در بحث زکات اولویت با فقراست گفت: زکات امری حکومتی است که بار فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، تربیتی و اقتصادی برای جامعه دارد و باید بخوبی به آن پرداخته شود.

وی یادآو شد: باید به امور معیشتی مردم رسیدگی کرد و زندگی آنان را سامان داد چون فقر برای هر جامعه ای به عنوان یک بلا تلقی می شود.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر