دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی/ گزارش مردمی فکرشهر از انتخابات 7 اسفند در دشتستان؛
فکرشهر: مردم شهرستان دشتستان نیز همراه با همه ی مردم کشور روز جمعه ـ 7 اسفندماه 94 ـ پای صندوق های رای حاضر شدند تا برگی دیگر از سرنوشت این شهرستان و کل کشور را رقم بزنند...
کد خبر: ۱۹۶۷۰
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۰

فکرشهر: مردم شهرستان دشتستان نیز همراه با همه ی مردم کشور روز جمعه ـ 7 اسفندماه 94 ـ پای صندوق های رای حاضر شدند تا برگی دیگر از سرنوشت این شهرستان و کل کشور را رقم بزنند.

\n\n

خبرنگاران فکرشهر، در این روز و از ساعت 8 صبح تا 22 شب در میان مردم شهرستان و به خصوص برازجان حاضر شدند و از آنان دو سوال زیر را پرسیدند:
\n1. چرا آمدید؟
\n2. کاندیدای منتخب شما چه ویژگی هایی دارد؟

\n\n

برخی افراد به هر دو سوال پاسخ دادند و برخی نیز به یکی و برخی هم بعد از گفت و گو تمایلی به انتشارش نداشتند که در راستای اعتماد مخاطب و قول داده شده از انتشار کامل یا بخشی از پاسخ هایشان خودداری می کنیم.

\n\n

به گزارش فکرشهر، گزیده ای از این گفت و گو ها در زیر می آید:

\n\n

مسعود پورعسکر، 21 ساله است و انگیزه ی خود از حضور در این انتخابات را این گونه بیان می کند: شرکت کردم که به امید خدا وضع بهتری پیش بیاید. 
\nاو درباره ی ویژگی هایی که باعث این انتخاب شد هم توضیح داد: چند جلسه با کاندیداها داشتم و یکی را که بهتر از سایرین بود و مشکلات جوانان را می دانست و قول هایی داده بود را انتخاب کردم که امیدواریم به قولش هایش عمل کند.

\n\n

\n\n

محمدرضا قنواتی محمدی هم یکی از رای اولی های دشتستان و 18 سال دارد و می گوید انگیزه ی حضورم به درد شما نمی خورد و اضافه می کند:خودم خیلی شناختی به کاندیداها نداشتم ولی همینقدر که دیگران می گفتند خوب است ما هم اعتماد کردیم.

\n\n

\n\n

طلا خدری نیز بانوی 45 ساله ای است که به همراه پسر و دخترش در محل اخذ رای حضور یافته است. وی می گوید حضور در انتخابات وظیفه ی شرعی همه ی ماست.

\n\n

\n\n

مهدی ماحوزی 32 ساله و به همراه همسر و دختر کوچکش برای رای دادن آمده است.
\nاو می گوید: در وهله ی اول این که رای دادن امری شرعی و وظیفه است و از سوی دیگر این حق را داریم که تکلیف و سرنوشت خودمان را تعیین کنیم.
\nاین جوان ساکن برازجان، ویژگی های کاندیدای انتخابی خود را هم این گونه توضیح می دهد که: آن شخص باید یک سری فاکتورها را داشته باشد، باید متدین باشد، متعهد باشد و از همه لحاظ شایستگی داشته باشد.
\nهمسر این جوان نیز خود را سودابه پیشرو و 23 ساله معرفی می کند و می گوید: کاندیدای منتخب بایدمتدین باشد، به کشورش علاقه داشته باشد و شهر و مردمش را بپرستد، کمبودها و کاستی های شهرش را بشناسد و برایشان کاری کند.
\nاین زوج جوان متفق القول می گویند که از رای خود مطمئن هستند.

\n\n

\n\n

یک رای اولی دیگر نیز خود را محمد جواد انگالی بوشهر، 18 ساله و ساکن برازجان معرفی می کند و می گوید وظیفه ی من بود که در این انتخابات شرکت کنم و مشت محکمی برای دشمنان باشد.
\nاو می گوید: در مسیری که می آمدم بودند کسانی که پیشنهاداتی برای خرید رای داشتند ولی به نظر من فروختن رای یعنی فروختن هویت و من به نمایندگی از رای اولی ها می گویم عمرا این کار را بکنیم، سعی می کنیم به کسی که بهترین است و بیشترین لیاقت را دارد رای بدهیم.
\nاو از این که دارد رای می دهد، احساس غرور می کند و با افتخار می گوید: خوشحالم که دارم در تصمیم گیری های شهر، استان و کشورم نقشی ایفا می کنم.
\nویژگی های کاندیدای منتخبش را هم چنین توضیح می دهد: صداقت کلام، سابقه و پیشینه ای که داشته و کارهای اجرایی و اهدافی که برای آینده داشتند، عامل این انتخاب بودند.

\n\n

\n\n

عباس کازرانی 20 ساله هم رای اولی است و می گوید برای انتخابات قبلی یک سال کم داشتم.
\nهدفش از حضر در انتتخابات را این گونه توضیح می دهد: هدفم این بوده که به مملکتم خدمت کنم، با این کار دشمنان ایران شکسته می شوند.
\nاز حسش کهمی پرسم هم پاسخ می دهد: افتخار می کنم و غرور دارم که رای می دهم و می توانم آینده ی کشور و شهرم را بسازم.
\nدر پاسخ به این سوال که معیارهایت برای انتخاب کاندیدا چه بود هم می گوید: به نظر من ایشان بهتر می توانست به شهرم خدمت کند و کارهایی را گفتند می توانند انجام دهند، واقعی تر است.

\n\n

\n\n

سعید رستمی نیا نیز 33 ساله است و هدف را انجام وظیفه عنوان می کند. وی که به همراه یکی از اقوامشان، عبدالرضا خادم زاده  62 ساله در شعبه ی اخذ رای حاضر شده، ویژگی های مورد نظرش برای کاندیدا را تجربه و سوابق مدیریتی عنوان می کند.
\nآقای خادم زاده نیز که عمل قلب باز انجام داده و با این حال پای صتدوق رای آمده، هدف از آمدنش آن هم با این وضعیت جسمی را این گونه توضیح می دهد: چون رهبری خواسته اند به پای صندوق های رای برویم که دشمن خوشحال نشود که ما پای صندوق نرفته ایم.
\nاو اضافه می کند: ما افتخار می کنیم که برای وطنمان پای صندوق رای بیاییم.
\nمعیارهای انتخاب وی هم مانند جوان همراهش است و اضافه می کند که: امیدوارم هر کسی که می خواهد برود برای مملکت و وطنمان شایسته خدمت کند.

\n\n

\n\n

احسن علایی - جوان سی ساله ی دیگری است که به همراه فرزند خردسالش پای صندوق حاضر شده و می گوید: بخاطر آبادانی و پیشرفت شهرم آمده ام؛ البته اگر پیشرفتی وجود داشته باشد!! چون از نماینده ی قبلی ما چیزی ندیدیم!! حالا ان شاالله نماینده های جدید، رویکرد جدیدتر و آینده ای روشن تر داشته باشند.
\nاو هم معیار انتخابش را گفته های خود کاندیداها ونظرات مردم و برنامه های کاندیدا عنوان می کند.

\n\n


\n 
\nمحسن غلامپور نیز جوانی 30 ساله است که هدفش از حضور پای صندوق رای را فموده ی رهبری و انجام وظیفه عنوان می کند.
\nاو هم  کارها و سابقه ای که کاندیداها داشته اند را معبیار انتخابش مطرح می کند و می افزاید: کاندیدایی که انتخاب کردم، برنامه ها و اهدافش بهتر بود، ضمن این که قوم و خویشی هم با ما داشتند. 
\nاو هم صد در صد از رایی که داده، مطمئن است.

\n\n

\n\n

عزت باقری هم عصا زنان به همراه نوه اش از راه می رسد. او مطمئن نیست که چند ساله است ولی می گوید احتمالا 57 ساله ام.
\nهدفش از حضور را سربلندی مملکت و رهبر و دولت و جوانان عنوان می کند.

\n\n

\n\n

پیرمردی هم که به همراه نوه هایش در محل حاضر است، از انتشار همه ی سخنانش راضی نیست و در پاسخ به این پرسش که چه انتظاری از کاندیدا دارید، می گوید: چه فرقی می کند! همین که رای را بردند دیگر سراغی از ما نمی گیرند با این حال ما رای می دهیم.

\n\n

\n\n

دو بانوی رای اولی 19 ساله هم که مشخص است دوستی صمیمانه ای با هم دارند، خود را بنفشه آشنا و نگار مهاجری معرفی می کنند. آن ها در پاسخ به این سوال که چرا آمدید می گویند: می خواستیم در آینده ی کشورمان سهیم باشیم. در تصمیمات کشورمان نقش داشته باشیم و افراد خوبی بالا بروند و کشورمان را آن طور که باید بسازند.
\nدر پاسخ به معیارهای آنان برای انتخاب هم توضیح می دهند: به ستادهایشان رفتیم و تحقیق کردیم. کسانی که تحصیلاتشان بالاتر بود و بیشتر در عرصه بوده اند را انتخاب کرده و رای دادیم.
\nان ها هم از رایشان صد در صد راضی اند و تاکید می کنند: مطمئنیم از رایی که داده ایم راضی خواهیم بود.

\n\n

\n\n

برای دیدن تصاویر اختصاصی (2) فکر شهر از این انتخابات اینجا کلیک کنید.

\n\n

برای دیدن تصاویر اختصاصی (2) فکر شهر از این انتخابات اینجا کلیک کنید.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر