يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر گفت: دبیرستان سعادت بوشهر با قدمتی 116 ساله جایگاه مهمی در عرصه علم و تربیت داشته که طرح بازسازی نمای قدیم این دبیرستان بزودی تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۹۸۷۰
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱

فکرشهر: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر گفت: دبیرستان سعادت بوشهر با قدمتی 116 ساله جایگاه مهمی در عرصه علم و تربیت داشته که طرح بازسازی نمای قدیم این دبیرستان بزودی تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل  روابط عمومی استانداری بوشهر، سعید زرین‌فر درآيين افتتاحيه نخستين روز از هفته نكوداشت بوشهر در دبيرستان سعادت این شهر ضمن تبريك به مناسبت گرامیداشت روز پرافتخار بوشهر در ١٨ اسفند ماه با اشاره به اینکه نام بوشهر سالهاست با علم و فرهنگ عجین است اظهار داشت: وقتی نام بوشهر در عرصه‌های گوناگون عرضه می‌شود علم و فرهنگ و مدرسه سعادت در اذهان زنده می‌کند.

\n\n

وی با اشاره به ضرورت تحصیل دانش به واسطه وجود تجارتخانه‌ها و کنسولگری‌های متعدد در زمان احداث مدرسه سعادت در شهر بوشهرافزود: وجود کنسولگری‌های مختلف و نیاز به دانستن زبان و فعالیت تجارتخانه‌های مختلف در شهر و نیاز به علم ریاضیات سبب درخواست مردم و مهم‌ترین سبب احداث و رونق مدرسه سعادت در ابتدای راه بوده است.

\n\n

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر تعداد دانش‌آموزان مدرسه سعادت در سال نخست تاسیس را 350 دانش آموز برشمرد و گفت: یکی از خصوصیات ماندگار این مدرسه این است که موسسان آن انسانهای مومن و با ایمانی بودند که علما از فعالیت‌های آنان حمایت می‌کردند.

\n\n

وی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در مدرسه سعادت را در حد یک اداره فرهنگ دانست و بیان کرد: مدرسه سعادت یک مدرسه معمولی نبوده وبه گواه تاریخ در تمام روزهای سال حتی در تابستان نیز این دبیرستان فعالیت علمی و پژوهشی و آموزشی داشته است.

\n\n

زرین‌فر با اشاره به اینکه استان بوشهر در زمینه آموزش زبان انگیسی یکی از پیشروترین استانهای کشور است گفت: زمینه توسعه و پیشرفت علمی در استان بوشهر و جود دارد و ضروری است آموزش و توسعه گسترده علوم پایه در میان دانش‌آموزان افزایش یابد.

\n\n

وی مدرسه سعادت را نخستین مدرسه مشارکتی و هیتت امنایی کشور دانست و گفت: در زمان احداث دبیرستان سعادت از درآمد گمرک برای بهبود وضعیت مدرسه و توسعه فعالیت‌های اموزشی هزینه می‌شده است.

\n\n

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر از تکمیل طرح بازسازی مدرسه تاریخی سعادت بوشهر خبرداد و گفت: دبیرستان سعادت بوشهر با قدمتی 116 ساله جایگاه مهمی در عرصه علم و تربیت داشته که طرح بازسازی نمای قدیم این دبیرستان بزودی تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

\n\n

در این مراسم زنگ افتتاح هفته نكوداشت بوشهر توسط امام جمعه بوشهر در دبیرستان سعادت بوشهر نواخته شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر