شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر گفت: دو فروند قایق موتوری بدون مجوز به‌دلیل صید غیرمجاز ترال و صیادی بدون کسب مجوز شیلات توقیف شدند...
کد خبر: ۲۰۰۰۱۲۱
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

فکرشهر: فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر گفت: دو فروند قایق موتوری بدون مجوز به‌دلیل صید غیرمجاز ترال و صیادی بدون کسب مجوز شیلات توقیف شدند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سرهنگ عبدالکریم غلامی یکی از عوامل مهم خسارت به زیستگاه آبزیان در خلیج‌فارس را صید ترال یا کف‌روب عنوان کرد و افزود: این روش صید، زیستگاه و ذخایر آبزیان را تخریب و نابود می‌کند که در همین راستا متخلفان تحت تعقیب قرار می‌گیرند و با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی از توقیف ۲ شناور بدون مجوز در آب‌های ساحلی استان خبر داد و گفت: در راستای تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی، ماموران یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر حین گشت دریایی ۲ فروند قایق موتوری بدون مجوز را به‌دلیل صید ممنوعه ترال و صید و صیادی بدون کسب مجوز شیلات شناسایی و متوقف کردند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر ادامه داد: از متخلفان ۲ جفت تخته صید ترال و ۲ رشته تور ترال میگو ویژه قایق، ۴ حلقه طناب و مقدار ۱۸ کیلوگرم میگو کشف شد.

وی گفت: برای این شناور‌های متخلف پرونده تشکیل و برای برخورد و سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان بوشهر ارجاع شد که در حال رسیدگی است.

سرهنگ غلامی تاکید کرد: حفاظت از منابع آبزی امری بسیار مهم و حیاتی و میراث آیندگان است که باید در حفظ و صیانت از آن به‌جد تلاش کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر