يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۱۴۸
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸

فکرشهر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: در راستای اجرای شعار هفته سلامت امسال با عنوان "سلامت روان مسوولیت فردی و اجتماعی همه " خدمات روانشناسی در مراکز خدمات جامع سلامت شهری این استان رایگان به افراد مراجعه کننده ارائه می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، قاسم برجوئی فرد روز شنبه در نشست بزرگداشت هفته سلامت اظهار کرد:به خود و دیگران یادآور شویم که بخش دیگری غیر از جسم ما به نام روان نیز، نیاز به سلامتی و مراقبت دارد؛ و علاوه بر اینکه از جسممان مراقبت می‌کنیم باید به روانمان نیز توجه نشان داده و از آن مراقبت کنیم.

وی ضمن تبریک هفته سلامت روان افزود: اینکه فقط اختلال نداشته باشیم، سلامت روان را تضمین نمی‌کند؛ بلکه ما باید احساس رضایت و خوشبختی نیز داشته باشیم.

برجوئی فرد یادآورشد: سهم قابل‌توجهی از افرادی که مبتلا به اختلالات روان هستند، نشانه‌های اختلال خود را جدی و نیازمند دریافت درمان نمی‌دانند و از مراجعه به متخصص خودداری می‌کنند.

این مقام مسئول بهداشتی اظهار کرد: انتظارات منفی از آینده و دیگران، پوچی و فقدان معنا در زندگی، احساس تنهایی و غربت، احساس در جا زدن و عدم رشد می‌تواند نشانه‌های کوچکی برای اشخاصی باشد که روانشان نیاز به مراقبت دارد.

برجوئی‌فرد گفت: ممکن است اختلالی مثل اضطراب و یا افسردگی و وسواس که با دریافت یک یا دو قلم دارو و یا دریافت چند جلسه مشاوره و روان‌درمانی به راحتی بهبود یابد، مشکلات دیگری همچون نارضایتی در روابط بین زوجین و یا افت تحصیلی و یا از کار و شغل کناره گرفتن نیز به آن اضافه و این اختلالات ساده مزمن‌تر شوند.

وی گفت: در نظام مراقبت‌های بهداشتی در سطح مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت، ظرفیت مناسبی برای مردم وجود دارد که با انجام غربالگری‌های اولیه که توسط مراقب سلامت و بهورزان انجام می‌گیرد، مردم از سلامت روان خود باخبر شوند و در صورت نیاز از پزشکان مراکز و روانشناسان رایگان شاغل در مراکز شهری استفاده نمایند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه برای جسم سالم تغذیه سالم و تحرک کافی بسیار لازم است گفت: با توجه به سبک زندگی امروزی، تحرک بسیار کم شده است که باید توجه به ورزش و فعالیت‌های جسمی موردتوجه جدی قرار بگیرد.

همه‌ساله هفته پایانی مهرماه (۱۸ لغایت ۲۴ مهرماه) به نام هفته سلامت روان نام‌گذاری شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر