شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۲۴۶
سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

فکرشهر: نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با سرمایه گذاری مولد زمینه افزایش تولید ناخالص ملی و ایجاد اشتغال فراهم شود و درآمد سرانه مردم استان افزایش یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر دوشنبه در دیدار مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اظهار داشت: در حوزه وقف در استان تغییر و تحول خوبی حاصل شده است.

وی گفت: شتاب وقف توسط واقفین در استان یک شتاب مورد نظر نیست و مردم باید به ارزش وقف بیشتر پی ببرند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر تبلیغ مناسب و فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه گفت: این کار آثار و برکات بسیاری دارد، توجه مردم به امر وقف نیازمند تبلیغ و تبیین است.

وی بیان داشت: انسان با وقف برای خود حیات فرا تکوین به دست می‌آورد و این آثار و برکات خوبی خواهد داشت، زمانی انسان دستش به عمل نمی‌رسد، اما واقف با مرگ هم عمل می‌کند.

وی افزود: هر چه وقف بیشتر باشد، برکات و آثار وجودی آن هم بیشتر خواهد بود و هر چه می‌توانیم کثرت وقف و اثرگذاری وقف را بیشتر کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه تا وقف نکنید تبلیغ آن هم اثرگذار نخواهد بود گفت: موقوفات از دیرباز مورد هجمه قرار داشتند، اما اکنون موقوفات در حال احیا است و این احیا باید در خدمت نیت وقف قرار گیرد، به همین خاطر حرکت نوینی که توسط سازمان اوقاف صورت گرفته کار مبارک و حساب شده است و باید مسئولین قدردان این رویکرد نوین باشند و کمک کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر سرمایه گذاری در عرصه وقف گفت: باید سرمایه گذاری مولد داشته باشید که هم تولید ناخالص ملی بالا رود و هم ایجاد اشتغال کند و هم درآمد سرانه مردم استان افزایش یابد.

وی گفت: در استان بوشهر ظرفیت‌های زیادی در حوزه اقتصاد دریا پایه وجود دارد که می‌توان آن را شناسایی و اولویت بندی و سرمایه گذاری کرد، این کار باعث ایجاد اشتغال می‌شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به مباحث فرهنگی گفت: در بقاع متبرکه و مراکزی که زیر نظر اوقاف هستند شرایط خوبی وجود دارد، اما در رابطه با فضا‌های مرتبط با حوزه دین همچون حوزه علمیه و مراکز پژوهشی نیاز به مساعدت‌های جدی هستند و در این رابطه برنامه ریزی شود و مورد توجه کار فرهنگی قرار گیرد.

وی بر رسانه‌ای کردن کار‌ها و فعالیت‌ها تاکید کرد و گفت: یک حرکت بزرگ نیاز است در حوزه رسانه‌ای انجام شود که با کمک صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها تلاش شود تا فعالیت‌های اوقاف به گوش مردم برسد و مردم نسبت به فعالیت‌های اوقاف اطلاع داشته باشند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه در استان تنوع وقف کم است گفت: باید برای این مساله برنامه داشت، وقف در حوزه جهیزیه، مسکن، فرزند آوری، تسهیلات، قرآن و حوزه علمیه و… می‌تواند صورت گیرد و این کار‌ها به تنوع در وقف کمک می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر