جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۴۷۸
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

فکرشهر: رئیس مرکز آموزشی درمانی قلب بوشهر از کاهش چشمگیر سفر‌های بیماران تالاسمی از این استان به دیگر استان‌ها خبر داد.

به گزارش فکرشهر از دانشگاه علوم پزشکی، اصغر بحرانی در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر خدمات تصویربرداری پیشرفته در ۲ مرکز ام. آر. آی در شهر بوشهر به مردم ارائه می‌شود که دستگاه مستقر در مرکز قلب باکیفیت ۱.۵ تسلا است.

رئیس مرکز آموزشی درمانی قلب بوشهر با اشاره به تلاش برای کاهش زمان طولانی انتظار در بخش ام. آر. آی بیمارستان قلب بیان داشت: با وجود استقرار چند مرکز دیگر ام. آر. آی در استان بوشهر، کیفیت مطلوب تصاویر در مرکز قلب بوشهر موجب افزایش بار مراجعه‌کنندگان به این مرکز شده و این موضوع افزایش مدت‌زمان انتظار بیماران در صف نوبت حتی تا یک ماه نیز به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته برای کاهش زمان انتظار بیماران، ارائه خدمات ام. آر. آی در مرکز قلب بوشهر به‌صورت سه شیفت در شبانه‌روز است.

بحرانی گفت: در کنار ارائه خدمات عادی و تخصصی، یک روز در هفته نیز ام. آر. آی تحت بیهوشی برای کودکان، نوزادان و بزرگ‌سالانی که نیاز به انجام ام. آر. آی با بیهوشی دارند نیز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اندازه‌گیری میزان رسوب آهن در قلب و کبد بیماران تالاسمی (T ۲ استار) در این مرکز نیز موجب کاهش چشمگیر سفر‌های بیماران تالاسمی هم استانی به استان‌های مجاور شده است.

دکتر بحرانی خاطرنشان کرد: در هر نسخه ممکن است چند خدمت درخواست شده باشد که این آمار بر اساس تعداد خدمت عدد بالاتری است.

رئیس بیمارستان تخصصی قلب بوشهر با اشاره به دولتی بودن تعرفه‌های درمانی این مرکز عنوان کرد: به‌منظور کاهش مراجعات حضوری و ایجاد سهولت در دریافت نوبت، سامانه نوبت‌دهی از طریق نرم‌افزار و سایت نیز برای بیمارستان قلب فعال است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر