يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۵۰۷
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶

فکرشهر: مدیر هماهنگی و ترویج جهادکشاورزی استان بوشهر گفت:برنامه آموزشی ترویج ویژه «الگوی کشت ملی محصولات زراعی پاییزه» در روستای چاکوتاه بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، «شهریار مرشدی» روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا در بوشهر اظهار کرد: از امروز این رویداد آموزشی ترویجی در ۶ سازه ترویجی و دو مزرعه نوآوری در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان آغاز و تا فردا ادامه دارد.

وی افزود: معاونت بهبود تولید گیاهی جهاد کشاورزی استان، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و صندوق بیمه محصولات کشاورزی در این طرح همکاری دارند.

مدیر هماهنگی و ترویج جهادکشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: در این دوره آموزشی کشاورزان استان بوشهر با موضوع کشت مکانیزه غلات آشنا می‌شوند.

مرشدی عنوان کرد: مهمترین اهداف این کاروان آموزشی ترویجی، افزایش ضریب نفوذ دانش در بین کشاورزان و مساله یابی و مشکل‌گشایی با مشارکت بهره برداران است.

وی بیان کرد: اطلاع رسانی، دانش افزایی و آگاهی بخشی در خصوص طرح الگوی کشت ملی، توسعه کشت قراردادی، ارائه راهکار‌های علمی و انتقال دانش و فناوری‌های نوین در استفاده از دستگاه‌های کارنده از جمله دیگر اهداف برگزاری این دوره است.

مدیر هماهنگی و ترویج جهادکشاورزی استان بوشهر ادامه داد: توسعه مکانیزاسیون، کاهش ضایعات، افزایش بهره وری مصرف آب، بیمه، مخاطرات و تاب آوری در عرصه تولید و طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها از اهداف اجرای این دوره آموزشی به شمار می‌رود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر