يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۶۰۷
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲

فکرشهر: جاده وفاق در جنوب استان بوشهر یکی از محور‌های مهم مواصلاتی و گردشگری محسوب می‌شود که در ساخت آن ۲۰۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، یکی از محور‌های توسعه‌ای استان بوشهر گردشگری ساحلی و دریایی است که در این راستا اقدامات مهمی در ایجاد زیرساخت‌های آن انجام شده است.

اکنون طرح‌های مختلفی در توسعه گردشگری دریایی اجرایی شده که پایانه مسافری و گردشگری دریایی بندر بوشهر از آن جمله است.

ساخت پایانه مسافری گردشگری دریایی بندر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر توسعه زیرساخت‌های بندری در حوزه گردشگری را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: امسال طرح و پایانه مسافری گردشگری دریایی بندر بوشهر تکمیل و افتتاح می‌شود.

محمد شکیبی نسب با اشاره به راه‌اندازی بخش دریایی پایانه بین‌المللی مسافری دریایی بوشهر گفت: بخش خشکی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر نیز با روند بسیار خوبی که دارد تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

وی هدف اصلی از احداث این پایانه بین‌المللی مسافری دریایی را رونق و توسعه گردشگری دریایی در بوشهر دانست.

تخصیص ۲۰۵ میلیارد تومان به محور گردشگری وفاق در جنوب استان بوشهر

یونس باربرز در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بندر دیر، جاده وفاق را یکی از طرح‌های مهم در جنوب استان دانست و خاطرنشان کرد: ساخت جاده گردشگری و ساحلی وفاق کنگان سرعت خوبی گرفته است که امیدواریم تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

فرماندار شهرستان دیر ضمن قدردانی از حمایت استاندار، نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس، معاونان استاندار و مسئولان راه و شهرسازی استان گفت: تکمیل جاده ساحلی وفاق در جنوب استان بوشهر یکی از مطالبات مهم مردم است.

وی با بیان اینکه جاده ساحلی وفاق در جنوب استان بوشهر یکی از محور‌های مهم مواصلاتی و گردشگری محسوب می‌شود اضافه کرد: این جاده در مسیر ساحلی شهرستان‌های دیر و کنگان قرار دارد و تکمیل آن سبب اتصال شهر‌های ساحلی دیر، بردستان، کنگان، بنک می‌شود و مسیر ۲۵ کیلومتری را به ۸ کیلومتر کاهش می‌دهد.

فرماندار دیر افزود: در نقشه جانبی این جاده ساحلی یک مسیر گردشگری دریایی، آبزیپروری، شهرک شیلات، جاده تفریحی، اقتصادی و توریستی تهیه شده است.

باربرز ادامه داد: در حاشیه این جاده ۸۰ هکتار اراضی در قالب نهضت ملی مسکن به شهر بردستان الحاق شده است.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل جاده وفاق خاطرنشان کرد: برای ساخت جاده گردشگری وفاق ۲۰۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر