يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۷۷۰
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱

فکرشهر: مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کنترل بهداشتی مسافرین در هنگام ورود و خروج در ورود و مهار پشه آئدس کمک می‌کند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، دکتر فاطمه بهرامیان در حاشیه بازدید از پایگاه مراقبت بهداشت مرزی شهرستان کنگان اظهار داشت: پشه آئدس ناقل بیماری‌های مهمی مانند تب دنگی، چکینگونیا، زیکا است.

وی گفت: در دنیای کنونی که بیماری‌های واگیر از طریق مسافرت و تجارت بین‌المللی می‌توانند گسترش یابند و بحران سلامت در یک کشور می‌تواند معیشت و اقتصاد را در بسیاری از نقاط جهان تحت تأثیر قرار دهد، توجه به این مقررات و پایبندی همه‌جانبه به آن‌ها می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

وی ادامه داد: در زمان بروز رویداد‌هایی که می‌توانند یک اورژانس بهداشت عمومی با اهمیت بین‌المللی محسوب شوند، یکی از اقدامات برای واکنش مناسب، اجرای کنترل دقیق مسافرین در هنگام ورود و خروج است.

در این بازدید مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن آموزش نکات لازم در خصوص بیماری تب دنگی و ناقل آن پشه آئدس وضعیت اسکله از جمله بهسازی محیط اداره بندر، سوراخ نمودن لاستیک‌های ضربه‌گیر لنج‌ها و دپوی لاستیک‌ها بررسی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر