جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: جمعیت استان از مرز یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گذشت...
کد خبر: ۲۰۰۰۸۲۶
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵

فکرشهر: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: جمعیت استان از مرز یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گذشت.

به گزارش فکرشهر از مهر، اسکندر پاسالار در نشست قرارگاه جوانی جمعیت استان بوشهر با بیان اینکه جمعیت استان از مرز یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گذشت اظهار داشت: در اواسط تابستان امسال جمعیت استان بوشهر به یک‌میلیون و ۲۰۶ هزار نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۷۱.۵ درصد جمعیت استان بوشهر در شهر‌ها سکونت دارند خاطرنشان کرد: از جمعیت استان بوشهر ۵۳ درصد مردان و ۴۷ درصد زنان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بر ضرورت اهمیت جامعه جوان تأکید کرد و گفت: رسیدن به جایگاه مطلوب و حفظ پنجره جمعیتی نیازمند عزم جدی تمامی اعضای جامعه به خصوص مسئولین است.

وی مشوق‌های قانون جوانی جمعیت در بهبود آمار‌های جمعیتی ۶ ماهه امسال را مؤثر دانست و بیان کرد: دولت تمام تلاش خود را برای اجرا قوانین جوانی جمعیت به کار گرفته و نیاز است این اقدامات و مشوق‌ها به خوبی برای مردم تشریح شود تا اعتماد مردم نسبت به سیاست‌های حمایتی دولت در حوزه ازدواج و فرزندآوری افزایش یابد.

پاسالار در ادامه به توضیح اقدامات انجام شده در خصوص اجرا قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه ثبت احوال پرداخت و شاخص‌های آماری این حوزه را تبیین و خاطرنشان کرد: همه برای اصلاح وضع موجود مسئول هستیم هر سازمانی به سهم خود باید متناسب با وظایف که در قانون مشخص شده برای مسئله جوانی جمعیت تلاش کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر