شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس پلیس فتا استان بوشهر گفت: مجرمان سایبری با ارسال گسترده پیامک‌هایی با عنوان اخطاریه مالیاتی حاوی پیوند‌های جعلی در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان، قصد کلاهبرداری از هم‌استانی‌ها را دارند...
کد خبر: ۲۰۰۱۹۹۰
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰

فکرشهر: رییس پلیس فتا استان بوشهر گفت: مجرمان سایبری با ارسال گسترده پیامک‌هایی با عنوان اخطاریه مالیاتی حاوی پیوند‌های جعلی در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان، قصد کلاهبرداری از هم‌استانی‌ها را دارند.

به گزارش فکرشهر از پلیس، سرهنگ "مهدی قاسمی" روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: در چند روز اخیر دیده شده که مجرمان سایبری با ارسال گسترده پیامک‌هایی با عنوان اخطاریه مالیاتی اداره امور مالیاتی کشور حاوی پیوند‌های جعلی در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان، قصد کلاهبرداری از هم‌استانی‌ها را داشته‌اند.

وی افزود: کاربران پس از دریافت پیامک و ورود به پیوند جعلی، صفحه‌ای مشابه درگاه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور را می‌بینند و سپس دعوت به نصب برنامه مخرب و در ادامه برای مشاهده اوراق اخطاریه به یک درگاه پرداخت اینترنتی بانکی غیرواقعی هدایت می‌شوند.

رییس پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: در نهایت اطلاعات حساب بانکی مردم و در برخی موارد کل اطلاعات ذخیره شده تجهیزات هوشمند همراه آن‌ها برای سواستفاده‌های مجرمانه در اختیار کلاهبرداران قرار می‌گیرد.

قاسمی عنوان کرد: ارسال پیامک‌های مشابه با سرشماره شخصی فقط با اهداف مجرمانه است.

وی به مردم توصیه کرد: از ورود به پیوند‌های جانمایی شده در این پیامک‌های جعلی و نصب برنامه معرفی شده که بدافزار است خودداری و دقت کنند که مودیان می‌بایست اقدامات خود را فقط از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور در کارپوشه خود به آدرس my.tax.gov.ir انجام دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر