شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۰۷۵
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

فکرشهر: امام جمعه موقت عسلویه گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی قانون جامع و کامل و کاملاً دموکراسی است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالحسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه به برخی هنجارشکنی در نمایشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: بار‌ها در جامعه دیده‌ام در نمایشگاه‌ها که ابزاری می‌آورند که به صورت دایره می‌چرخد افراد مبلغی پول می‌دهند ممکن است برنده پول بیشتر شوند یا کاملاً ضرر کنند این قمار است در نظام جمهوری اسلامی نباید قمار باشد جلو این کار باید گرفته شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر در نمایشگاه‌های کتاب است که غرفه‌ها مملو از کتاب‌های خارجی و نویسندگان خارجی است این نویسندگان از تفکر و اندیشه غربی و از آئین و دین خود می‌نویسند در حالی که منابع علمی ما از قرآن و اهل بیت است باید به قرآن برگردیم و کتاب‌های علما و دانشمندان خودمان را عرضه کنیم.

وی یادآور شد: همانطور که جسم نیاز به غذا دارد روح هم به غذا نیاز دارد و غذای روح کتاب است، نباید غذای روحی برای ما قرار دهند که فکر ما را فاسد کند و به عنوان امام جمعه‌موقت دنبال حاشیه نیستم این را به گوش مسئولین می‌رسانم و تذکر می‌دهم که متوجه باشند.

امام جمعه موقت عسلویه به سالروز شهادت شهید سید حسن مدرس اشاره کرد و افزود: یکی از جملات جاوید شهید مدرس بود که فرمود سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است، حضرت امام (ره) به این تفکر شهید مدرس ایمان داشت در حدی که می‌فرمود مسائل سیاسی از عبادی مهم‌تر است یا رهبر معظم انقلاب که در این زمینه فرمودند خدا لعنت کند دستگاه‌هایی که جوانان ما را از سیاست جدا می‌کنند.

امام جمعه موقت عسلویه سالروز شهادت شهید میرزا کوچک خان جنگلی را گرامی داشت و افزود: این شهید روحانی شجاعی در دوران مشروطه بود که در برابر شوروی و انگلیس ایستاد و به دست آن‌ها به شهادت رسید.

وی گفت: اگر امروز ما آزادی، نماز جمعه، دعای کمیل داریم نتیجه شهادت چنین شهدایی است و نباید به سادگی از کنار آن‌ها عبور کنیم.

حسینی به روز قانون اساسی اشاره کرد و افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی قانون جامع و کامل و کاملاً دموکراسی است این در حالی است که بعضی کشور‌ها سلطنتی هستند یا قانون اساسی ندارند.

وی گفت: در کشور ما اصل حکومت جمهوری است وقتی حکومت شاهنشاهی سقوط کرد حضرت امام فرمودند مردم باید نوع حکومت انتخاب کنند به رفراندم و همه پرسی گذاشتند و مردم تأیید کردند و از صدر تا ذیل مسئولین کشور مستقیم یا غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند.

امام جمعه موقت عسلویه روز معلولان و روز حسابدار را تبریک گفت و افزود: حسابدار یعنی حسابگری در اسلام هم سفارش شده که اعمال خود را محاسبه کنیم.

امام جمعه موقت عسلویه روز دانشجو را تبریک گفت و افزود: ما دو گونه دانشجو داریم یک دانشجو که در دانشگاه به صورت رسمی تحصیل می‌کند و دیگر هرکس دنبال علم و دانش باشد دانشجو است و حضرت علی می‌فرماید یا عالم باشید یا طالب علم باشید دنبال علم و فهم باشید دنبال علم قرآن و علم نهج البلاغه باشید.

حسینی روز هواپیمایی را هم تبریک گفت و افزود: در دهه ۶۰ هواپیما ربایی زیاد بود و هواپیما‌های ما را می‌ربودند تا روزی که حفظ و حراست فرودگاه‌ها را به سپاه پاسداران سپردند دیگر هیچ هواپیمایی ربوده نشد دید حضرت امام خیلی بلند بود به حق فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر