چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر خدای نکرده برخی از عزیزان انتخاب شده تصور کنند با هنجارشکنی یا چوب لای چرخ دولت گذاشتن، می‌توانند به اهداف خود برسند قبل از هر اقدامی نظرات مشورتی نمایندگان دوره‌های قبل را جویا شوند.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایسنا، محمدرضا باهنر در نطق قبل از دستور امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: انتخابات پرشور مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با همه رقابت‌ها،‌ متن‌ها و حاشیه‌ها به خوبی و بحمدالله در امنیت کامل برگزار شد.
کد خبر: ۲۰۰۲۱
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

فکرشهر: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر خدای نکرده برخی از عزیزان انتخاب شده تصور کنند با هنجارشکنی یا چوب لای چرخ دولت گذاشتن، می‌توانند به اهداف خود برسند قبل از هر اقدامی نظرات مشورتی نمایندگان دوره‌های قبل را جویا شوند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایسنا، محمدرضا باهنر در نطق قبل از دستور امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: انتخابات پرشور مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با همه رقابت‌ها،‌ متن‌ها و حاشیه‌ها به خوبی و بحمدالله در امنیت کامل برگزار شد.

\n\n

نماینده مردم تهران در مجلس نهم افزود: در این رقابت حساس آنکه پیروز شد ملت بزرگ ایران و رهبر عظیم الشأن انقلاب بود که با دعوت به شرکت همگانی در انتخابات این حماسه عظیم را رقم زد.

\n\n

وی گفت: بحمدالله فعالان سیاسی به این درک و واقعیت رسیدند که اولا، هیچ کس با قهر با صندوق‌های رأی سودی نمی‌برد و ثانیا، نهادهای حکومت از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در پای صندوق‌ها تعیین می‌شوند نه در لشکرکشی‌های خیابانی و ایجاد فتنه علیه نظام.

\n\n

وی ادامه داد: تئوری‌پردازان سیاست‌ورز به این نتیجه رسیدند که اصولگرایی، اصلاح‌طلبی، اعتدال‌گرایی و همه اینها در درون نظام عملیاتی می‌شود نه در مقابل نظام و بحمدالله اینها از نقاط روشن، برجسته و افتخارآمیز این انتخابات بود.

\n\n

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس دهم پیشنهاد داد: این مجلس همه تلاش خود را در جهت حل مشکلات مردم از جمله رونق اقتصادی، اشتغال،‌ حل معضلات اجتماعی و فرهنگی با حفظ و حراست از امنیت و منافع ملی عملیاتی کند و اگر خدای نکرده برخی از عزیزان انتخاب شده تصور کنند با هنجارشکنی یا چوب لای چرخ دولت گذاشتن می‌توانند به اهداف خود برسند قبل از هر اقدامی نظرات مشورتی نمایندگان دوره‌های قبل را جویا شوند تا مطمئن شوند با همدلی، همکاری و هم زبانی قوا با یکدیگر و البته نظارت دقیق و بایسته بر حرکات دولت می‌توان آنان را به اهداف خود و مطالبات واقعی مردم هدایت کند.

\n\n

باهنر افزود: مجلس دهم با منتخب‌های خود ظرفیت یک مجلس معتدل، تلاش‌گر برای حل مشکلات مردم و کمک به دولت در جهت این اهداف را دارد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند «مجلس نه باید دولتی باشد و نه ضددولتی». مجلس باید بصیر، توانمند، کارآمد، رهگشای دولت و البته ناظر مشفق بر این اعمال باشد.

\n\n

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: برنامه ششم توسعه نقشه راهی است که ان شاءالله مجلس با رعایت سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری باید طراحی کند که از طرفی دولت توان حرکت در آن مسیر را داشته باشد و از سوی دیگر آن راه بتواند حل مشکلات مردم را نشانه‌گیری کند.

\n\n

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با آرزوی توفیق و موفقیت نمایندگان مجلس دهم، خطاب به نمایندگان راه نیافته به این مجلس، گفت: عزیزانی که نتوانستند در رقابت اخیر آرای لازم را کسب کنند بدانند که دوران رقابت تمام شده و باید تمام توان و تجربه خود را در جهت نیل به سوی اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم عزیز به کار گیرند.

\n\n

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از نطق خود با نکوهش اقدام شورای همکاری خلیج فارس در تروریست خواندن حزب‌الله لبنان، گفت: سیاست‌های اتخاذ شده از سوی برخی کشورهای اسلامی در دوران اخیر مایه تاسف و تالم جهان اسلام است. شورای همکاری خلیج فارس در جهت منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا مستکبر، حزب‌الله قهرمان و آزادی‌بخش را به عنوان سازمانی تروریستی مطرح کرده است.

\n\n

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: حزب‌الله لبنان یکی از افتخارات بزرگ جهان اسلام است که با مجاهدات‌های بی‌نظیر و طاقت‌فرسای خود ظرف دهه‌های اخیر توانسته پیروزی‌های زنجیره‌ای رژیم صهیونیستی را در تجاوزات 1967 و جنگ رمضان و دیگر تجاوزات متوقف کند و فلش پیروزی‌های پی در پی را به نفع جهان اسلام تغییر جهت دهد. حزب‌الله قهرمان به رهبری مجاهد نستوه سیدحسن نصرالله در جنگ 33 روزه جلوی تجاوزات چنان قد علم کرد که نه تنها آنها را از اهداف شوم خود یعنی خلع سلاح، انحلال حزب‌الله، اشغال بخش وسیعی از خاک لبنان، تاسیس خط حائل در خاک لبنان، تسلیم شدن سیدحسن و بقیه خواب‌های آشفته رژیم صهیونیستی پشیمان کرد بلکه آنها را به عقب نشینی و اعلام رسمی شکست وادار کرد.

\n\n

باهنر ادامه داد: اگرچه همان زمان هم در اخبار محرمانه کمک‌های نظامی و استراتژیک برخی حکام خودفروخته عرب به رژیم صهیونیستی به گوش می‌رسد اما تلاش می‌کردند این معاشقه و معازله با رژیم صهیونیستی را پنهان نگهدارند و همواره آن را تکذیب می‌کردند. متاسفانه امروز جهان اسلام زیر سلطه جلادانی زندگی می‌کند که یا از فرط پیری به آلزایمر و دیگر امراض جسمی و روحی دچارند یا جوانان خشک سر و بی‌تجربه‌ای هستند که آمال و آرزوهای خود را با اهداف تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی همسو می‌بینند.

\n\n

وی به حکام عرب هشدار داد: هشدار می‌دهم و یادآوری می‌کنم که حتی آمریکای جنایتکار هم بر این باور است که ادامه حکومت‌های طایفه‌ای و قبیله‌ای شما بر جهان اسلام قابل استمرار نیست. مردم در تعیین حکومت حق اساسی دارند و دیر یا زود بر این حق خود فائق خواهند آمد؛ از این رو آمریکا در ساعات آخر این حکام زورگو تلاش می‌کند با جنگ نیابتی توانمندی‌های جهان اسلام را علیه انقلابیون عدالت‌خواه و آزادی خواه جهان اسلام به کار گیرد اما مطمئن باشند که ستاره قدرت آنان به مغرب نزدیک می‌شوند و این تلاش‌های مذبوحانه مانند دست و پا زدن در مرداب است که آنان را سریعتر در قعر خود فرو خواهد برد.

\n\n

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حزب‌الله قهرمان لبنان، مجاهدین غیور فلسطین و مردم قهرمان یمن و بحرین و ملت بزرگ عراق و دیگر مردم جهان اسلامی راه آزادی خود را یافته‌اند و با همه توان در نابودی رژیم صهیونیستی و اذناب آن خواهند ایستاد و از قرآن کریم آموخته‌اند «الیس صبح به قریب؟»

\n\n

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در بخش دیگری از نطقش با ابراز تاسف به مناسبت رحلت آیت‌الله عباس طبسی، گفت: ایشان در کنار مقام معظم رهبری، شهید هاشمی‌نژاد، حوزه علمیه مشهد و دانشگاهیان خراسان در جهت افشاگری مظالم خاندان منحوس پهلوی همتی والا به خرج داد و راه این مبارزه هزینه‌های زیادی متحمل شد. معظم‌له پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی حضرت امام(ره) به تولیت آستان مقدس رضوی منصوب شد.

\n\n

وی افزود: ایشان با مدیریت قاطع و عالی خود ظرف نزدیک به 40 سال توانست با احیای موقوفات آستان مقدس و جلب کمک‌های مردمی و حکومتی تحولی شگرف در این آستان مقدس به وجود آورد و با گسترش صحن حضرت ثامن‌الحجج (ع) در حد چند هزار درصد، این آستان مقدس را به عنوان یکی از مکان‌های مذهبی جهان به ثبت برساند. فعالیت‌های اقتصادی در رشته‌های کشاورزی، دامداری، صنایع بزرگ و احیای هنرهای زیبا و اصیل اسلامی از جمله آیینه‌کاری، مقنس‌کاری، چک‌بری و توسعه اماکن آستان مقدس به عنوان یادگاری فاخر و بی‌بدیل از زحمات و تلاش‌های طاقت‌فرسا و مدیریت قاطع معظم‌له در حافظه تاریخ و در جغرافیای مشهد مقدس ان شاءالله قرن‌ها باقی خواهد ماند.

\n\n

باهنر ابراز امیدواری کرد: تولید جدید آستان مقدس امام رضا (ع) با همان صلابت، قدرت و قاطعیت این نهاد بزرگ معنوی را حفظ کند و در جهت اعمال سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توسعه، اشتغال و تولید از این میراث گرانبهای معنوی و مادی حداکثر استفاده را ببرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر