يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۴۴۷
سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴

فکرشهر: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان بوشهر گفت: با هدف ساماندهی اتباع خارجی، فرآیند توزیع کارت هوشمند برای این افراد در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از استانداری بوشهر، "راضیه علی‌پور" در گفتگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: در این طرح به هر تبعه خارجی یک کد شناسه تعلق خواهد گرفت که این شناسه مبنای تمامی خدمات دریافتی آن‌ها خواهد بود.

وی افزود: توزیع کارت‌های هوشمند در چند مرحله انجام می‌گیرد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان بوشهر تصریح کرد: آغاز مرحله اول این طرح با اتباع دارای کارت‌های آمایش همراه است و در مراحل بعد اتباع دارای گذرنامه خانواری و اتباع دارای برگه سرشماری کارت‌های هوشمند خود را دریافت می‌کنند.

علی پور ادامه داد: در خصوص فرآیند توزیع کارت‌های هوشمند، دفاتر کفالت به اتباع برای دریافت کارت خود به صورت پیامکی و یا تلفنی اطلاع رسانی را انجام می‌دهند و نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر کفالت نیست.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر گفت: اتباع پس از دریافت پیامک و یا تماس تلفنی از دفتر کفالت با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به این دفاتر مراجعه کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت بروزرسانی اطلاعات و ثبت عکس زنده، حضور تمامی اعضای خانواده بالای ۲ سال در دفاتر خدمات اقامت الزامی بوده و عدم حضور هریک از اعضای خانواده به منزله انصراف از دریافت کارت تلقی می‌شود و کارت هوشمند به وی تعلق نخواهد گرفت.

علی‌پور عنوان کرد: کارت‌های هوشمند همزمان یک کارت هویتی و یک کارت بانکی است که با شناسه یکتا درج شده بر روی آن خدمت به اتباع ارائه خواهد شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان بوشهر یادآور شد: نحوه فعال سازی کارت‌های بانکی از طریق پیامک و یا تماس تلفنی شعب بانک عامل به اتباع اطلاع رسانی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر