يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۷۷۲
شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: بیش از ۵۰ درصد تولیدات ناخالص ملی کشور‌های ساحلی دنیا از اقتصاد دریا و سواحل به‌دست می‌آید و سهم ایران در این عرصه بسیار پائین است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، علی باستین ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان بوشهر ساحل و همجواری با خلیج‌فارس است، اظهار داشت: بوشهر دارای طولانی‌ترین مرز دریایی و ساحلی با خلیج فارس دارد و این مهم فرصت‌های مهمی در بخش اشتغال‌زایی، تولیدی، سرمایه‌گذاری و صادرات فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه سهم تولید ناخالص ملی ایران از محل اقتصاد دریامحور ۴ درصد اعلام شده است، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد تولیدات ناخالص ملی کشور‌های ساحلی دنیا از اقتصاد دریا و سواحل به دست می‌آید و سهم ایران در این عرصه بسیار پائین است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به تدوین سند ملی توسعه دریامحور در کشور خاطرنشان کرد: تدوین این سند به‌زودی نهایی و کارگروه ویژه‌ای برای اجرایی کردن طرح‌های توسعه دریامحور تشکیل می‌شود در آن سند بناست سهم اقتصاد دریامحور در ۱۰ سال آینده ۲ برابر رشد اقتصادی تولید ناخالص داخلی نسبت به سایر بخش‌ها باشد. اگر رشد اقتصادی ۸ درصد محقق شود، رشد بخش اقتصاد دریامحور ۲ برابر به میزان ۱۶ درصد باید تا ۱۰ سال آینده برسد.

باستین، اقدامات مهم و موثر در تحقق اهداف یاد شده و سیاست‌های ۹ گانه مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد دریا محور را برگزاری نمایشگاه‌ها در معرفی این ظرفیت‌ها و توسعه سرمایه‌گذاری در استان‌های ساحلی دانست و گفت: یکی از این توانمندی در زمینه صنایع دریایی و دریانوردی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم، به اقتصاد دریامحور ویژه است، اضافه کرد: در راستای معرفی ظرفیت‌ها نخستین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران به مدت ۴ روز از ۱۲ تا ۱۵ دی ماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی بوشهر راه‌اندازی می‌شود. در این نمایشگاه ظرفیت‌های صنعت دریایی و دریانوردی ۱۲ استان در ۶۱ غرفه عرضه می‌شود که ۹ غرفه آن مربوط به مزیت‌های استان بوشهر است.

وی رویداد تقاضامحور فناوری بهینه‌سازی در کشتیرانی و عرضه و تقاضا فناوری صنایع فراساحل را از جمله اهداف برپایی نخستین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران دانست و بیان کرد: شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بنادر و نوار ساحلی استان‌ها از دیگر اهداف مهم برپایی این نمایشگاه است. پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی و رویداد‌های مختلف برای ارتقای بخش دریایی و دریانوردی در نمایشگاه یاد شده تشکیل می‌شود.

باستین تحقق توسعه اقتصاد دریامحور مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی را در اولویت برنامه‌های استان بوشهر دانست و تصریح کرد: در این راستا اقدامات مهمی تدوین و عملیاتی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر