شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیریت زنان بر ۶ دستگاه اجرایی دشتستان/ برنامه های هفته زن در دشتستان/ در حوزه بهداشت و درمان، ۷۰ درصد مدیران، خانم‌ها هستند/ بیماری‌های جدیدی زنان را تهدید می‌کند/ باید دختران را در اولویت قرار داد/ افسردگی، یک بیماری است/ ایده آل این است که خانم‌ها استخری جداگانه داشته باشند، اما در سایر نقاط دنیا هم این طور نیست/ زن‌ها شاید جامعه را بسازند، ولی تکمیل کننده آن‌ها مردان هستند/ مادران هستند که برای آینده فرزندان خود با رفتارشان الگو می‌شوند/ اداره میراث فرهنگی دشتستان تنها دو کارمند دارد که شامل من {خانم رییس} و یک خانم دیگر می‌شود...
کد خبر: ۲۰۰۳۲۳۶
شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰
فکرشهر

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرمانداری دشتستان گفت: در هفته زن، برنامه‌های زیادی در سطح شهرستان با برنامه ریزی امور بانوان فرمانداری انجام شده که از آن‌ها می‌توان به تقدیر از مادر و همسر دو تن از شهدا و اهدای هدیه به افرادی که تازه مادر شده اند در بیمارستان اشاره کرد و این برنامه ها کماکان ادامه دارد.

مدیریت زنان بر ۶ دستگاه اجرایی دشتستان

به گزارش «فکرشهر»، «مصطفی بارگاهی» امروز شنبه ۱۶ دی‌ماه ۱۴۰۲ در نشست خبری مدیران زن شهرستان دشتستان که به مناسبت هفته زن برگزار شد، افزود: همچنین، برگزاری جشنواره در بخش ارم، طرح ازدواج آسان در بخش آب پخش، برگزاری نشست‌های گوناگون در بخش‌ها و ادارات مختلف در دستور کار است که انجام خواهد گرفت.

وی بیان داشت: در بین مدیرانی که در سطح شهرستان در حال تلاش هستند، ۲۵ نفر خانم هستند که در این بین، ۶ نفر مدیریت دستگاه‌های اجرایی شهرستانی را عهده دار هستند.

نشست خبری در دشتستان با حضور مدیران زن شهرستان/ گزارش «فکرشهر» را بخوانید + عکس

بارگاهی با تشکر از زنان مدیر در شهرستان افزود: این نکته را باید بگویم که بانوان مدیر ما از بهترین مدیران شهرستان هستند و فرمانداری از عملکرد آن‌ها رضایت کامل دارد.

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرمانداری دشتستان اضافه کرد: بانوان ما همیشه در عرصه‌های مختلف از جایگاه خاصی برخوردار بوده اند و در همه برنامه ها، کارها، جنگ‌ها و دلاوری‌ها حضور داشته و دارند و از زنانی که در چند عرصه در حال تلاش هستند و هم کار‌های خانه داری را انجام می‌دهند و هم کار‌های اداری را، باید قدردانی کرد.

برنامه های هفته زن در دشتستان

مسوول امور بانوان فرمانداری دشتستان نیز در این نشست گفت: برای هفته زن، برنامه‌های زیادی در نظر گرفته شده که از اواسط هفته گذشته آغاز شده و در این هفته نیز ادامه خواهد داشت.

«صدیقه سعادتمند» افزود: برنامه بانوی آب یکی از این برنامه‌ها بود که برای زنان شاغل در ادارات برگزار شد و به مدیران نیز اعلام کرده ایم کارمندان نمونه خانم خود را معرفی کنند؛ همچنین اجرای جشنواره‌های مختلف ورزشی، غذایی و… ویژه بانوان، همچنین چکاب و معاینه‌های مختلف در مسیر پیاده روی بانوان از جمله دیگر کارهاست.

نشست خبری در دشتستان با حضور مدیران زن شهرستان/ گزارش «فکرشهر» را بخوانید + عکس

در حوزه بهداشت و درمان، ۷۰ درصد مدیران، خانم‌ها هستند

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز اظهارداشت: در حوزه بهداشت و درمان، ۷۰ درصد مدیران، خانم‌ها هستند که برای مسوولین ستادی و مراکز بهداشتی درمانی منصوب شده اند.

ماریا خویشدوست افزود: برای بالابردن توان ورزشی بانوان شبکه بهداشت و درمان، تلاش‌های زیادی انجام گرفت که از جمله آن‌ها می‌توان به پیاده روی، قرارداد با باشگاه‌های ورزشی در رشته‌های مختلف، تجهیز سالن ورزشی اداره با وسایل ورزشی مختلف اشاره کرد.

بیماری‌های جدیدی زنان را تهدید می‌کند

وی گفت: بانوان در جامعه نقش مهمی دارند و بیماری‌هایی بوده که سال‌ها با آن درگیر بودند مانند ایدز که امروز دیگر راه های پیشگیری و درمان مناسبی برای آن یافت شده و علاوه بر آن، بیماری‌های جدیدی نیز زنان را تهدید می‌کند که زگیل تناسلی یکی از آنهاست؛ همچنین تغذیه دختران باید درست باشد تا تنی سالم داشته باشند و بتوانند فرزندی سالم و باهوش به جامعه وارد کنند.

باید دختران را در اولویت قرار داد/ افسردگی، یک بیماری است

خویشدوست ادامه داد: باید دختران را در اولویت قرار داد و سواد آن‌ها را بالا برد تا جامعه به رده‌های بالا برود و افتخار می‌کنیم که الان بیش از ۵۰ درصد قبولی دانشگاه دختران هستند و به طور مثال مدیران سخت‌ترین قسمت‌های بیمارستان بانوان هستند و در جا‌هایی که کار‌ها از حوصله مردان خارج است، آن‌ها کار را انجام می‌دهند.

نشست خبری در دشتستان با حضور مدیران زن شهرستان/ گزارش «فکرشهر» را بخوانید + عکس

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان داشت: افسردگی، یک بیماری است و از همه تقاضا دارم با این بیماری مانند سایر بیماری‌ها برخورد کرده و به روان پزشک مراجعه کنند و به همین منظور، الان چندین پزشک و مشاور خانم هم داریم که مردم می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند.

وی گفت: باید این تفکر را که اگر کسی به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کرد روی آن‌ها برچسب دیوانگی می‌گذارند، عوض کنیم تا مردم بدون دغدغه از متخصصین مشورت بگیرند.

ایده آل این است که خانم‌ها استخری جداگانه داشته باشند، اما در سایر نقاط دنیا هم این طور نیست

خویشدوست ادامه داد: ایده آل این است که خانم‌ها استخری جداگانه داشته باشند، اما در سایر نقاط دنیا هم این طور نیست؛ البته استخر مشکلاتی داشت، اما هفته قبل ما بازدیدی از استخر برازجان داشتیم و الان وضعیت کاملا خوب و سالمی دارد؛ نکاتی نیز برای ورود بانوان و همه مردم وجود دارد که باید رعایت کنند، مانند بهداشت فردی قبل از ورود به استخر، بدون آرایش وارد آب شدن و مواردی دیگر.

وی همچنین افزود: از همه مدیران و امام جمعه و سایر مسوولین تقاضای کمک و همراهی داریم، چون یک زن تنها مدیریت اداره را بر عهده ندارد و پس از کار باید به منزل رفته به صحبت فرزندان خود گوش کند و همسرداری را انجام دهد و باید به زنان حرمت گذاشته شود.

زن‌ها شاید جامعه را بسازند، ولی تکمیل کننده آن‌ها مردان هستند/ مادران هستند که برای آینده فرزندان خود با رفتارشان الگو می‌شوند

به گزارش «فکرشهر»، رییس اداره محیط زیست شهرستان دشتستان نیز اظهارداشت: اعتقاد دارم که زن‌ها شاید جامعه را بسازند، ولی تکمیل کننده آن‌ها مردان هستند و مدیریت‌های زیادی است که زنان با همراهی مردان کار‌ها را انجام می‌دهند و من در همین جا از شوهرم و همکاران آقای خود تشکر می‌کنم.

نشست خبری در دشتستان با حضور مدیران زن شهرستان/ گزارش «فکرشهر» را بخوانید + عکس

«طاهره موسوی» افزود: مادران در مدیریت صرفه جویی آب و برق و خصوصا تولید زباله تاثیر بسیار زیادی دارند و مادران هستند که برای آینده فرزندان خود با رفتارشان الگو می‌شوند؛ مثلا تفکیک زباله، مساله‌ای است که شاید آقایان اهمیت زیادی ندهند، اما خانم‌ها برایشان مهم است و تفکیک زباله را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: خانم‌ها به حفظ فضای سبز کوچه و خیابان اهمیت می‌دهند، ولی نیاز به آگاهی بیشتر زنان در خصوص مسائل زیست محیطی است؛ البته ما در اداره محیط زیست شهرستان دشتستان از ابتدای سال تاکنون ۲۵ برنامه مختلف داشته ایم منتهی باید بیشتر کار شود.

موسوی بیان داشت: فضای کاری ما، چون محیط بان داریم، بیشتر مردانه است و رنجر‌های ما همگی آقا هستند و هیچ رنجر زنی در ایران نداریم، اما از بین ۱۰ همکاری که داریم، ۴ نفر خانم هستند.

اداره میراث فرهنگی دشتستان تنها دو کارمند دارد که شامل من {خانم رییس} و یک خانم دیگر می‌شود

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دشتستان نیز اظهارداشت: روز گذشته به مناسبت هفته زن نمایشگاهی در مصلی جمعه برگزار شد.

«سیده خدیجه حسینی» افزود: کار‌های زیادی در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دشتستان انجام می‌شود، اما جالب است بدانید اداره شهرستان دشتستان تنها دو کارمند دارد که شامل من و یک خانم دیگر می‌شود.

نشست خبری در دشتستان با حضور مدیران زن شهرستان/ گزارش «فکرشهر» را بخوانید + عکس

وی ادامه داد: نمایشگاه‌هایی امسال برگزار کردیم که برخی برای اولین بار در کشور و یکی از آن‌ها برای اولین بار در کرانه خلیج فارس بود که به انجام رسید و پس از ما استان‌های دیگر نیز شروع به انجام دادن آنها کرده اند.

حسینی بیان داشت: زنان همیشه ثابت کرده اند که با یک دست گهواره را تکان داده اند و با دست دیگر دنیا را تکان داده اند؛ البته مردانی مانند پدر و همسر و برادر در کنار آن‌ها بوده اند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱، بودجه‌ای حدود ۵ میلیارد تومان داشته ایم که ۱۰۰ درصد نیز تخصیص داشتیم و پیشنهاد فرماندار که باید از ایشان تشکر کنم که نگاه بسیار خوبی به میراث فرهنگی دارند برای سال آینده ۲۰ میلیارد تومان است و در حوزه اشتغال نیز وام‌هایی پرداخت شده که در این بین بیش از ۹۰ درصد افرادی که کسب و کاری راه اندازی کرده اند در این حوزه خانم‌ها بوده اند.

نشست خبری در دشتستان با حضور مدیران زن شهرستان/ گزارش «فکرشهر» را بخوانید + عکس

منبع: فکرشهر
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر