يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۵۰۵
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از مشاهده آفت قرنطینه‌ای کرم برگ‌خوار پاییزه در مزارع استان خبر داد.

به گزارش فکررشهر، کبری توکلی در گفت و گو با تسنیم، با تأکید بر توجه کشاورزان در زمینه خسارت کرم برگ‌خوار پاییزه به مزارع از مشاهده این آفت در مزارع استان خبر داد و اظهار داشت: کرم برگ‌خوار پاییزه آفت خطرناک و انگل‌هایی است که می‌تواند به ۳۵۷ میزبان گیاهی از جمله ذرت، سورگوم، گوجه فرنگی و دیگر محصولات خسارت وارد کند.

وی با بیان اینکه کرم برگ‌خوار روزانه تا ۱۰۰ کیلومتر پرواز و مناطق جدیدی را آلوده می‌کند گفت: مزارع ذرت شهرستان عسلویه نخستین منطقه مشاهده این آفت در استان بوشهر بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال جاری میزان بارندگی کاهش یافته، شرایط دمایی مناسب فعالیت این آفت فراهم شده و احتمال ورود و ایجاد خسارت در مزارع گندم استان بوشهر بسیار زیاد است.

توکلی تأکید کرد: لارو‌های آفت کرم برگ‌خوار قدرت تخریبی بالایی دارند و برای محصولات کشاورزی بسیار زیان‌بار و خسارت‌بار هستند.

وی به اقدامات انجام شده در مبارزه با آفت کرم برگ‌خوار اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارشناسان و بهره‌برداران، نصب تابلو آموزشی و اطلاعیه مربوطه، برگزاری مانور و پایش مستمر آفت از مهمترین فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به ورود آفت، نبود دشمنان طبیعی مناسب، ناشناخته بودن بیولوژی آفت در منطقه و عدم آشنایی کشاورزان با خسارت کرم برگ‌خوار، احتمال طغیان آفت مذکور و ورود آن بسیار زیاد است، بنابراین پیگیری برای تأمین اعتبار توسط سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر انجام شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر