شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۱۶۰
سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴

فکرشهر: معاون اقتصادی سازمان ملی مهاجرت گفت: طرح سپرده‌گذاری خرد یک میلیارد ریالی در زنجیره تولید به شکل قسطی ویژه اتباع خارجی اجرایی شد.

به گزارش فکرشهر، محسن دودانگه روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا در بوشهر اظهار کرد: این طرح با هدف گشایش اقتصادی ویژه مهاجرین خارجی اجرایی شده و با این طرح مهاجرین در زنجیره تولید مشارکت می‌کنند.

وی بیان کرد: اتباع خارجی به سپرده گذاری خرد از امتیاز‌هایی همچون مجوز‌های اشتغال، بیمه، اقامت ۶ تا ۱۲ ماه با قابلیت تمدید دریافت کنند.

معاون اقتصادی سازمان ملی مهاجرت تصریح کرد: در این طرح همچنین امکان سهام دار شدن مهاجرین خارجی در شرکت‌های ایرانی افغانستانی شوند.

دودانگه ادامه داد: در طرح سرمایه گذاری خرد پس از جمع آوری سپرده‌های مهاجرین از این ظرفیت برای راه‌اندازی کارخانه‌های تولیدی اقدام می‌شود.

وی بیان کرد: این کارخانجات سهام خود را در اختیار خود اتباع می‌گذارند که اتباع مشارکت کننده در طرح با حداقل هزینه از امتیاز بیمه تکمیلی برخوردار می‌شوند.

دودانگه ادامه داد: ۱۲ طرح اقتصادی برای اتباع خارجی قانونی ساکن در کشور در دستور کار قرار گرفته که یکی از شاخص‌ترین آن‌ها توانمندسازی با استفاده از ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی و اعزام فراسرزمینی آنان است.

وی یادآور شد: اتباع یاد شده پس از توانمندسازی اعزام آن‌ها برای مشارکت در پروژه‌های خارجی ایران محقق می‌‍شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر