شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۲۰۰۴۲۱۵
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

فکرشهر: واقعاً راه سرگرم کننده‌ای برای مردن وجود ندارد. اما این بدان معنا نیست که برخی از مرگ‌ها منزجر کننده‌تر از بقیه نیستند و با نگاهی به گذشته میتوان دیدمردم راه‌های بسیار خلاقانه و تهوع‌آوری برای پایان دادن به زندگی یک نفر پیدا کرده‌اند.

به گزارش «فکرشهر» از انتخاب، امروز، ما در حال غواصی در اعماق تاریک تاریخ هستیم تا ده مرگ وحشتناک را کشف کنیم که باعث تهوع شما می‌شود. آیا حاضرید صفحات تاریک گذشته را ورق بزنید؟

۱۰ سلطنت وحشت ولاد شمشیرباز

فرمانروای قرن پانزدهمی والاچیا، در فهرست مرگ‌های وحشتناک ما که حال شما را به هم میزند، جایگاهی کسب کرده است. ولاد که به استعداد سادیستی اش معروف بود، هنر به سر چوب زدن دشمنانش را به کمال رساند.

روش ترجیحی او برای اعدام بسیار وحشیانه بود و قربانیان اغلب ساعت‌ها در عذاب می‌بودند. افسانه‌ها حاکی از آن است که او حتی در میان اجساد به چوب بسته شده غذا می‌خورد و اینبه شهرت او رنگ شومی افزود

سوابق تاریخی حاکی از آن است که علاقه ولاد به سیخ زدن افرادفراتر از استراتژی نظامی بوده و به مجازات دشمنان و جنایتکاران نیز کشیده شده است. داستان‌های بی رحمی او الهام بخش دراکولای برام استوکر بود و پیوندی بین حاکم واقعی و خون آشام خیالی ایجاد کرد. دوران حکومت وحشت ولاد با ترور او در سال ۱۴۷۶ به پایانی وحشتناک رسید و میراثی از وحشت را از خود به جا گذاشت که هنوز هم تاریخ را آزار می‌دهد

۹ مهمانی کباب گاو برنزی

پریلوس یک نابغه از یونان باستان بود. او جایگاه وحشتناک خود را در تاریخ به خاطر اختراع گاو برنزی، وسیله‌ای دلخراش که برای تبدیل مرگ به اثری هنری طراحی شده بود، به دست آورد. این ابزار که در قرن ششم قبل از میلاد برای فالاریس ظالم ساخته شد، مظهر شکنجه بود.

گاو برنزی مجسمه‌ای توخالی و برنزی بود که در یک طرف آن در بود قربانیان داخل آن قرار گرفته و زیر آن آتش روشن میشد. هنگامی که قربانیان بدبخت زنده زنده برشته می‌شدند، فریادهایشان از طریق لوله‌های مخصوص طراحی شده طنین‌انداز می‌شد و عذاب را به سمفونی بیمارگونه برای تماشاگران تبدیل می‌کرد.

از قضا، فالاریس تحت تأثیر قرار نگرفت و تصمیم گرفت که گاو پریلوس را روی خوداو آزمایش کند. مخترع توانست به سختی از اختراع خود فرار کند. گاو برنزیشاهدی پر از ظلم و ستم انسان است و به ما یادآوری می‌کند که واقعیت‌های وحشتناک تاریخ اغلب از تاریک‌ترین تصورات داستانی پیشی می‌گیرند.

۸ ساونی بین و قبیله‌ی آدمخوار‌ها

در قرن شانزدهم، ساونی بین، همراه با خانواده یا قبیله ۴۵ نفری خود که به اندازه خودش شوم بودند، جاده‌های ساحلی گالووی را به وحشت انداختند. در این منطقه آن‌ها مسافران بی خبر را طعمه خود میکردند. آن‌ها با زندگی در یک غار مخفی، قربانیان را به داخل لانه خود می‌کشاندند و آن‌ها را به قتل می‌رساندند و از گوشتشان تغذیه می‌کردند. گفته می‌شود که این گروه در طول ۲۵ سال از بیش از ۱۰۰۰ مسافر تغذیه کرده. مقامات زمانی که سرانجام فعالیت‌های وحشتناک گروهبین را کشف کردند حیرت زده شدند

و گروه ساونی بین مرگ را در یک اعدام وحشیانه ملاقات کردند؛ و با مجازاتی که به شدت مستحق آن بودند روبرو شدند. جزئیات تاریک و تکان دهنده جنایات ساونی بین جایگاه او را به عنوان یکی از بدنام‌ترین چهره‌های اسکاتلند در تاریخ تثبیت کرده است. او و گروهش امکان نگاهی اجمالی به جنبه‌های تاریک بشریت را فراهم میکنند.

۷ عقاب خونی: سلاخی به روش وایکینگ‌ها

اگر برای یک سفر وحشتناک به سال‌های تاریک تاریخ آماده هستید، بیایید وارد مراسم عقاب خونی بدنام وایکینگ‌ها شویم. عقاب خونی که در رتبه هفتم لیست ما قرار گرفته، یک روش اعدام برای شریر‌ترین مجرمان بود.

تصور کنید که کمر قربانی باز شده است. سپس، دنده‌ها از هم جدا می‌شوند تا شبیه بال‌های خونی شوند و ریه‌ها بیرون کشیده می‌شوند و روی شانه‌های قربانی قرار می‌گیرند. وایکینگ‌ها معتقد بودند که این منظره وحشیانه محکومین را مستقیماً به زندگی پس از مرگ تحت نظر اودین می‌فرستد. گزارش‌های تاریخی از عقاب خونی که همراه با داستان‌هایی درباره قربانیان است که رنج شدید را تا پایان تلخ زندگیشان تحمل می‌کنند، بسیار دلهره‌آور است

۶ تانگوی شکنجه موش

به دورانی که ظلم هیچ حد و مرزی نداشت، در زمان به عقب برگردید. روش وحشتناکی که به عنوان شکنجه موش اروپایی شناخته می‌شود، لرزه به اندام هر فردی می‌اندازد. این شکنجه شامل بستن قفسی پر از موش‌های گرسنه روی شکم شخص بود. قفس سپس به آتش کشیده میشد، وقتی موش‌ها ناامیدانه به دنبال راه فرار بودند، تنها راه آن‌ها از طریق گوشت قربانی بود. بله، از طریق بدن فرد.

این روش عذاب آور ریشه در اروپای قرون وسطی دارد و اغلب برای گرفتن اعتراف یا مجازات افراد متخلف استفاده می‌شده. سوابق تاریخی مواردی را نشان می‌دهد که این روش در دوران تفتیش عقاید اسپانیا مورد استفاده قرار میگرفته. قربانیان نه تنها با عذاب جسمی، بلکه با وحشت روانی عذاب قریب الوقوع مواجه بودند. شکنجه موش اروپایی ما را با نگاهی هولناک به جنبه‌های تاریک گذشته خود تنها میگذارد.

۵ باله‌ی چرخ خرد کننده

به چرخ خرد کننده در قرون وسطی خوش آمدید. چرخ خرد کننده ابزار وحشتناکی بود که به عنوان وسیله‌ای برای اعدام وحشتناک جایگاه خود را در تاریخ پیدا کرد. یک چرخ چوبی بزرگ را تصور کنید که شبیه چرخ ماشین است اندام محکوم پهن شده مانند ستاره‌های دریایی به چرخ بسته میشد. هدف این وسیله شکنجه نه تنها مرگ بلکه درد کشیدن طولانی مدت بود.

واقعیت وحشتناک در اینجاست: قربانی به چرخ بسته شده بود و در حین چرخش، استخوان‌ها به طور سیستماتیک با استفاده از میله‌های آهنی یا چکش خرد می‌شدند. به طور تکان دهنده، این روش فقط برای ایجاد درد و مرگ نبود. این یک نمایش عمومی برای القای ترس بود. جلادان مهارت خود را به نمایش میگذاشتند و سعی میکردند اطمینان حاصل کنند که شکنجه هم فیزیکی و هم روانی است.

از لحاظ تاریخی، چرخ خرد کننده که در سراسر اروپا از دوره قرون وسطی تا رنسانس مورد استفاده قرار میگرفت، وحشیگری محض آن دوره تاریک را نشان می‌دهد.

۴ آغوش مرگبار

دوشیزه آهنی شاهکاری در دستگاه‌های شکنجه قرون وسطایی است. ساختاری تابوت‌مانند را تصور کنید که داخل آن با میخ‌های تیز تزئین شده و برای در آغوش گرفتن قربانیانش در آغوشی مرگبار طراحی شده است. ظاهراً از این ابزار بیمارگونه که در قرن هجدهم سرچشمه می‌گیرد، برای اجرای یک اعدام آهسته و طاقت‌فرسا استفاده می‌شده است.

آغوش سرد دوشیزه آهنین فقط برای نمایش نبود. هنگامی که قربانی نگون بخت محصور میشد، میخ‌های بزرگی‌هایی که در نقاط خاصی تعبیه شده بودند، اندام‌های حیاتی را سوراخ میکردند و منجر به مرگی عذاب آور و طولانی می‌شدند. در حالی که صحت تاریخی آن مورد بحث است، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که پادشاهان مختلف اروپایی از آن در دوران تفتیش عقاید اسپانیا و بعد از آن از این وسیله استفاده کرده اند.

همین فکر گیر افتادن در این کابوس فلزی کافی است که باعث ایجاد رعشه در اندام فرد شود. دوشیزه آهنین نمادی وحشتناک از ظرفیت بشریت برای ظلم است که آن را به فهرست مرگ‌های وحشتناک ما اضافه می‌کند.

۳ چینی: مرگ با هزار برش

اگر برای یک سفر تاریخی آماده هستید، به داستان وحشتناک لینچی چینی برویم کههمچنین به عنوان "تکه تکه کردن آهسته" " یا "مرگ با هزار بریدگی" شناخته می‌شود. روشی از اعدام را تصور کنید که نه تنها هولناک است، بلکه بسیار طولانی است لینگچی تا اوایل قرن بیستم در چین اجرا می‌شد و شامل بریدن اعضای بدن در مدت طولانی بود.

قربانیان مرگ آهسته و دردناکی را تحمل می‌کردند، زیرا جلادان به‌طور روشمند اعضای بدن را تکه‌به‌تکه جدا می‌کردند. این شکنجهفقط جسمی نبود. جنگ روانی در سطحی بی سابقه بود. از نظر تاریخی، لینچی برای محکومان جنایات فجیع استفاده میشد. اما ماهیت عمومی اعدام قرار بود به عنوان هشداری برای دیگران باشد. با این حال، وحشیانه بودن آن اغلب باعث تهوع تماشاگران می‌شد. لینگچی به عنوان مجازات در سال ۱۹۰۵ لغو شد.

۲ کشیده شده روی زمین، به دار آویخته، و ۴ تکه شده

تعداد کمی از روش‌های اعدام به اندازه شکنجه بدنام کشیده شدنروی زمین، به دار زده شدن و چهارپاره شدن وحشت را برمی‌انگیزد. این عمل وحشتناک که در انگلستان قرون وسطی برای خیانت‌های بزرگ به کار می‌رفت، یک نمایش کابوس وار بود.

اول، محکومین را در خیابان‌ها میکشاندند. اغلب پشت اسب، از این رو اصطلاح "کشیده شده"استفاده میشود. سپس، آن‌ها را به دار میکشیدند. اما وحشت همینجا تمام نمیشود. قربانی نگون بخت در حالی که هنوز زنده بود تکه تکه می‌شد. در اینجا، قسمت " ۴ تکه کردن" آغاز میشود وبدن به چهار قسمت تقسیم می‌شود. این بخش‌های وحشتناک اغلب به‌عنوان هشداری برای خطاکاران به‌طور برجسته نمایش داده می‌شدند. این روند فقط برای مجازات خاطی نبود، بلکه برای ایجاد ترسعمومی نیز بود. برج لندن شاهد چند بار اجرای این مجازات وحشتناک بوده.

۱ رقص مرگبار خر اسپانیایی

الاغ اسپانیایی یکوسیله شکنجه قرون وسطایی است که جایگاه وحشتناک خود را در تاریخ به عنوان یک ابزار کابوس وار برای شکنجه‌ی بی رحمانه قربانیان به دست آورده. یک تخته چوبی لبه تیز، شبیه الاغ را با شخصی که روی آن نشستهتصور کنید. در حالی پا‌های قربانی بیچاره در دو طرف آویزان وزنه به پا‌های او اضافه میشود و به تدریج فشار افزایش می‌یابد.

با تشدید وزن، بدن قربانی خود را رها میکرد که منجر به درد طاقت‌فرسا و در نهایت مرگ می‌شد. این روش شکنجه دردناک به طور گسترده در دوران تفتیش عقاید اسپانیا، فصلی تاریک از قرن ۱۵ تا ۱۹ رقم زد. الاغ اسپانیایی نه تنها به خاطر کارایی سادیستی اش بلکه به خاطر وحشتی که در قربانیان ایجاد میکرد این اندازه مورد توجه واقع شده.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر