سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دیر از کاشت فیسالیس به‌صورت گلخانه‌ای توسط یکی از کشاورزان شهرستان دیر خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر، عیسی محمد دوست در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه کشت فیسالیس برای اولین بار در استان بوشهر انجام‌ شده است، اظهار داشت: برای اولین بار در استان بوشهر، یکی از کشاورزان باتجربه شهرستان دیر با استفاده از روش‌های مهندسی موفق به کاشت فیسالیس در گلخانه خود شده است.
کد خبر: ۲۰۰۴۶
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

فکرشهر: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دیر از کاشت فیسالیس به‌صورت گلخانه‌ای توسط یکی از کشاورزان شهرستان دیر خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، عیسی محمد دوست در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه کشت فیسالیس برای اولین بار در استان بوشهر انجام‌ شده است، اظهار داشت: برای اولین بار در استان بوشهر، یکی از کشاورزان باتجربه شهرستان دیر با استفاده از روش‌های مهندسی موفق به کاشت فیسالیس در گلخانه خود شده است.

\n\n

وی از برداشت این میوه لوکس و باکیفیت در شهرستان دیر خبر داد و افزود: میوه درخت فیسالیس به‌ اندازه گیلاس و تقریباً شبیه گوجه‌فرنگی، با رنگ زرد مایل به نارنجی است و ارتفاع بوته این گیاه درختی در گلخانه 2 متر و از هر بوته فیسالیس حداکثر 2 کیلوگرم میوه می‌توان برداشت کرد.

\n\n

محمد دوست خاطر نشان کرد: کاشت فیسالیس برای اولین بار در استان بوشهر و در شهرستان دیر به‌صورت آزمایشی انجام‌ شده است که در سال آینده این میوه با کیفیت به‌صورت انبوه در گلخانه‌های شهرستان کشت خواهد شد.

\n\n

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دیر با بیان اینکه این میوه مصارف خام دارد و بسیار باکیفیت است، گفت: زمان کشت فیسالیس اول شهریورماه همزمان با کاشت گوجه‌فرنگی است که به به‌صورت نشاء در گلخانه‌ها تولید خواهد شد و همانند گوجه‌فرنگی درختی از زمان کاشت تا برداشت 3 ماه زمان نیاز دارد.

\n\n

محمد دوست با بیان اینکه ماندگاری این میوه بسیار بالاست، گفت: این میوه به‌طور طبیعی تا یک هفته بیرون از یخچال و تا 3 ماه در یخچال و در دمای 2 درجه بالای صفر، با همان طراوت و تازگی ماندگار خواهد بود.

\n\n

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دیر همچنین از برداشت 350 هزار تن گوجه‌فرنگی در شهرستان دیر خبر داد و افزود: امسال کشاورزان بیش از 7 هزار و 500 هکتار از
\nاراضی این شهرستان را به کشت گوجه‌فرنگی اختصاص داده‌اند که تا 350 هزار تن محصول از اراضی این شهرستان برداشت‌ شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر