شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۲۰۰۵۸۷۳
شنبه ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱

فکرشهر: به دلیل پیشرفت‌های چشمگیر فناوری، که بسیاری از کار‌های فیزیکی بشر را انجام می‌دهد، شیوه زندگی روزانه عموم انسان‌های معاصر کم‌تحرک شده است، و این قضیه احتمال بیماری‌های خطرناک قلبی-عروقی، سرطان، دیابت، و بسیاری دیگر از مشکلات سلامتی را افزایش داده و بعضا عمر بشر را کوتاه کرده است.

به گزارش فکرشهر از العربیه، ساده‌ترین چاره مشکل کم‌تحرکی راه رفتن است، اما تاکنون معلوم نشده که چه میزان راه رفتن روزانه برای مقابله با این مشکل ضروری است. به تازگی پژوهشی جدید مشخص کرد که تعداد بهینه گام‌های روزانه چقدر می‌تواند باشد.

محققان دانشگاه سیدنی داده‌های ۷۲۱۷۴ داوطلب را از «بیوبانک» بریتانیا گرفتند و تجزیه و تحلیل کردند. بیوبانک در سال ۲۰۰۶ تأسیس شد، و یک مجموعه بزرگ از داده‌های بلندمدت افرادی است که اطلاعات خود را مدام به آن ارائه می‌دهند.

برای هر یک از شرکت‌کنندگان در پژوهش، به طور متوسط داده‌های بهداشت عمومی ۶.۹ سال در دسترس بود. داوطلبان به مدت هفت روز داده سنج مچی بر دست بستند تا سطح فعالیت بدنی خود، مانند تعداد گام‌هایی که معمولاً برمی‌داشتند و مدت زمانی که معمولاً می‌نشستند، را ثبت کنند.

دانشمندان متوسط زمان عدم تحرک روزانه را ۱۰.۶ ساعت قرار دادند. کسانی که بیشتر از آن می‌نشستند، تحت عنوان «زمان کم‌تحرک بالا»، و کسانی که کمتر از آن می‌نشستند، تحت عنوان «زمان کم‌تحرک پایین» طبقه‌بندی شدند.

محققان متوجه شدند برای کسانی که شیوه زندگی بسیار کم‌تحرک داشتند، بین نه‌هزار تا ده‌هزار قدم روزانه لازم بود، و خطر ابتلا به بیماری قلبی-عروقی را ۲۱ درصد و خطر مرگ زودرس را ۳۹ درصد کاهش داد.

صرف نظر از زمان بی‌تحرکی شرکت‌کنندگان، محققان دریافتند که ۵۰ درصد از مزایای حرکت در حدود ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ گام روزانه آغاز می‌شود. هر میزانی از گام‌های روزانه بالاتر از ۲۲۰۰، احتمال مرگ زودرس و ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش می‌دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر