شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: همزمان با رخداد جهانی «ساعت زمین»، «کاروانسرای مشیرالملک برازجان» به عنوان تنها اثر ثبت جهانی استان بوشهر نیز خاموش شد...
نویسنده : آذر حسینی
کد خبر: ۲۰۰۵۸۹۷
يکشنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱
فکرشهر

همزمان با رخداد جهانی «ساعت زمین»، «کاروانسرای مشیرالملک برازجان» به عنوان تنها اثر ثبت جهانی استان بوشهر نیز خاموش شد.

به گزارش «فکرشهر»، خاموشی تنها اثر ثبت جهانی استان بوشهر به احترام رویداد جهانی ساعت زمین از سوی «انجمن زمین پاک»، سازمان مردم نهاد محیط زیستی دشتستان و در همکاری با فرمانداری دشتستان، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان، اداره میراث فرهنگی و گردشگری دشتستان، بنیاد دشتستان شناسی و حضور ویژه دانش آموزان و مربیان مدرسه غیر انتفاعی فرزانه برازجان انجام شد.

به گزارش «فکرشهر»، ساعت زمین، یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (به انگلیسی: World Wide Fund for Nature) است. خانواده‌ها و کسب و کار با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت آن را یادآوری می‌کنند و هدف نخست از این اقدام این است که آگاهی دربارهٔ تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان ابقا شود. زمان این رویداد در سال ۱۴۰۳ هجری خورشیدی چهارم فروردین از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ بود. هرسال مردم بسیاری در سرتاسر جهان این ساعت را پاس می‌دارند.

با وجود اینکه این که رویداد ساعت زمین در آخرین شنبه ماه مارس برگزار می‌شود، اما این رویداد در سال ۱۴۰۳، به جای ۳۰ مارس در روز ۲۳ ماه مارس مصادف با روز شنبه ۴ فروردین ماه برگزار شد.

 

تعداد بازدید : 11

 

 

منبع: فکرشهر
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر