يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نشست تخصصی بررسی جایگاه بوشهر از ایلام تا دوره هخامنشی با حضور پروفسور هنکلمن زبان شناس آلمانی برگزار شد.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، پرفسور ووتر هنکلمن در نشستی تخصصی دوران ایلامی تا هخامنشی بوشهر را مورد بررسی قرار داد و طی سخنرانی خود به خوانش کتیبه‌های خط میخی دوران ایلامی پرداخت.
کد خبر: ۲۰۰۶۰
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

فکرشهر: نشست تخصصی بررسی جایگاه بوشهر از ایلام تا دوره هخامنشی با حضور پروفسور هنکلمن زبان شناس آلمانی برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، پرفسور ووتر هنکلمن در نشستی تخصصی دوران ایلامی تا هخامنشی بوشهر را مورد بررسی قرار داد و طی سخنرانی خود به خوانش کتیبه‌های خط میخی دوران ایلامی پرداخت.

\n\n

نصرالله ابراهیمی گفت: پروفسور هنکلمن با خوانش کتیبه های خط میخی زبان ایلامی تخت جمشید و ردگیری نام‌های لیان، تااوکه و کری ریشا در این کتیبه‌ها و بازسازی و باز آفرینی تاریخ بندر بوشهر و منطقه برازجان، تاریخ بوشهر را از دوران ایلامی تا هخامنشی بررسی کرد.

\n\n

\n\n

معاون میراث فرهنگی بوشهر در ادامه گفت: وی در سخنرانی خود با معرفی محوطه‌های باستان شناسی دوره های مختلف تاریخی از ایلام تا هخامنشی نحوه ساخت کاخ های هخامنشی و کاربری آنها و همچنین اهمیت آنها در کنار آبهای خلیج فارس را به عنوان مراکز مهم اداری با یک نظام هماهنگ و گسترده حکومتی مورد بررسی قرار داد.

\n\n

ابراهیمی به اهمیت این کاخ ها اشاره کرد و ادامه داد: هنکلمن با توجه به موقعیت استراتژیک این کاخ ها خاطر نشان کرد که این کاخ ها فقط محل استراحتگاه نبوده بلکه امپراطوری هخامنشی با ایجاد کاخ های بردک سیاه و چرخاب برنامه وسیعی برای توسعه بوشهر و تاکید بر بنادر خلیج فارس را داشته اند.

\n\n

وی افزود: هنکلمن با بررسی پیشینه محوطه تاریخی تل پی تل نیز این بنا را به احتمال زیاد شبیه به زیگورات تخت جمشید دانست و این نظر خود را با توجه به شواهد کتیبه های تخت جمشید عنوان کرد و مدعی شد که می تواند با کاوش های باستان شناسی نظریه خود را اثبات یا رد کند.

\n\n

بوشهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر