دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار حوادث
کد خبر: ۲۰۰۶۰۳۱
دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳

فکرشهر: رییس پلیس راهور فراجا از پرحجم بودن بار ترافیکی جاده‌های منتهی به کلانشهر‌ها از روز گذشته خبر داد و گفت: ۹۰ درصد خودرو‌های دخیل در تصادفات منجر به جرح یا کشته شدن افراد در ایام نوروز از خودرو‌های داخلی هستند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سردار «تیمور حسینی» در گفت‌وگویی اظهار داشت: جاده چالوس از ساعاتی پیش از سمت شمال به جنوب یک طرفه شد، همچنین در آزادراه قم و آزادراه قزوین شاهد بار ترافیکی پرحجمی هستیم.

وی با بیان اینکه سفر‌های مسافران نوروزی امروز، فردا و پس فردا ادامه دارد، افزود: ۱۳ هزار تصادف منجر به جرح و کشته شدن افراد در این ایام رخ داده که ۹۰ درصد از خودرو‌های دخیل از نوع خودرو‌های داخلی و ۱۰ درصد از نوع خودرو‌های خارجی بودند.

رییس پلیس راهور فراجا ادامه‌داد: سهم شماره گذاری خودرو‌های داخلی ۸۸ درصد و خودرو‌های خارجی ۱۲ درصد است و این آمار ۹۰ درصدی تصادفات نشان می‌دهد که خودرو‌های داخلی ۲ درصد بیشتر از سهم شماره گذاری دخالت داشتند.

سردار حسینی یادآور شد: سهم انواع خودرو‌ها در تصادفات مشخص است؛ بطور مثال انواع پژو ۲۷ درصد سهم داشتند، درحالی که سهم شماره گذاری آن‌ها ۳۲ درصد است.

وی عنوان کرد: باید در یک گفت‌وگوی ویژه پس از جمع‌بندی طرح نوروزی به دقت سهم هر خودرو با در نظر گرفتن شماره گذاری، عامل انسانی و مولفه راه را در تصادفات جاده‌ای بررسی و اطلاع‌رسانی کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر