سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار حوادث
کد خبر: ۲۰۰۶۰۹۹
پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶

فکرشهر: رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از پایان اجرای طرح نوروزی پلیس در جاده‌های کشور خبر داد و اعلام کرد که در طول اجرای این طرح ۸۱۳ تن در صحنه تصادفات جان خود را از دست دادند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، سرهنگ احمد شیرانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: طرح نوروزی پلیس در جاده‌های سراسر کشور از ۲۴ اسفند آغاز شده و تا ۱۴ فروردین ماه ادامه داشت. در این مدت تمامی نیرو‌های پلیس در آماده‌باش کامل قرار داشتند و در سطح جاده‌ها مستقر شدند.

وی با بیان اینکه در طول اجرای این طرح حدود ۱۰۰ هزار تصادف رانندگی رخ داده است، گفت: از بین این ۱۰۰ هزار تصادف، ۶۶۷ مورد تصادفاتی بوده که منجر به فوت شده است. در جریان این تصادفات نیز ۸۱۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند. البته این آمار مربوط به جانباختگان صحنه تصادفات است و آمار قطعی متوفیان تصادفات توسط پزشکی قانونی اعلام خواهد شد؛ لذا آمار اعلامی، آمار اولیه محسوب می‌شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا همچنین درباره تعداد آسیب‌دیده در تصادفات نیز گفت: از مجموع ۱۰۰ هزار تصادفات رخ داده در این مدت ۱۷ هزار و ۵۶ فقره تصادف جرحی به وقوع پیوسته است که در این تصادفات ۲۱ هزار و ۴۴۱ نفر نیز دچار مصدومیت شدند که مصدومیت برخی از این افراد شامل قطع عضو و ... است.

به گفته شیرانی در این مدت ۸۳ هزار و ۹۳۹ فقره تصادف خسارتی نیز ثبت شده است.

وی افزود: البته با توجه به اینکه درصدی از مسافران نوروزی بازگشت خود را به پایان هفته موکول کرده بودند، آماده‌باش ماموران ادامه دارد.

روز گذشته، سردار محمدباقر سلیمی، معاون عملیات پلیس راهور فراجا نیز درباره علل وقوع تصادفات نوروزی گفته بود: تحلیل تصادفات امسال نشان می‌دهد که ۴۴ درصد تصادفات به خاطر عدم توجه به جلو است. این مسئله ریشه در خستگی و خواب آلودگی رانندگان دارد و ادامه رانندگی با این شرایط منجر به وقوع تصادفات می‌شود. ۲۰ درصد از تصادفات ناشی از عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه است که این مسئله نیز ناشی از سرعت غیرمجاز است. هشت درصد از تصادفات، مربوط به سبقت غیرمجاز و انحراف و تجاوز به چپ در راه‌های دوطرفه است که باعث تصادفات بسیار شدید و پرتلفات می‌شود که این تخلفات نیز سومین علل تصادف‌های جاده‌ای است.

معاون عملیات پلیس راهور فراجا ادامه داد: شش درصد از تصادفات ناشی از تغییر مسیر ناگهانی و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، عدم رعایت حق تقدم‌ها و گردش‌ها است. در مجموع چهار عامل اصلی عدم توجه به جلو، عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه، سبقت غیرمجاز و تغییر مسیر ناگهانی؛ ۷۸ درصد علت تصادفات را شامل می‌شوند.  

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر