دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به کاهش شدید بارندگی‌ها و از بین رفتن مزارع دیم، گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید گندم امسال ۷۰ درصد نسبت‌به پارسال کاهش داشته باشد...
کد خبر: ۲۰۰۶۳۴۲
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به کاهش شدید بارندگی‌ها و از بین رفتن مزارع دیم، گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید گندم امسال ۷۰ درصد نسبت‌به پارسال کاهش داشته باشد.

به‌گزارش فرشهر از صداوسیما، کبری توکلی مساحت زمین‌های تحت پوشش گندم در استان بوشهر را ۱۰۲ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان ۸۵ هزار هکتار آن زیر پوشش گندم دیم قرار دارد که به سبب خشکسالی و کاهش بارندگی قسمت عمده‌ای از آن محصولی نداشته است.

وی مساحت اراضی گندم آبی استان بوشهر را ۱۷ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی همه اراضی و محصولات گندم استان بوشهر تحت پوشش بیمه محصولات قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره با آغاز برداشت گندم در مزارع آبی استان، اضافه کرد: ۳۲۰ کمباین عملیات برداشت گندم در ۱۷ هزار هکتار اراضی آبی استان بوشهر را بر عهده دارند که تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ تن گندم از این مزارع برداشت شده است.

وی از متوقف شدن برداشت گندم به سبب نمناک بودن هوا و محصول خبر داد و گفت: برای خرید گندم تضمینی کشاورزان استان بوشهر ۱۴ مرکز خرید راه‌اندازی شده است.

توکلی پیش‌بینی برداشت محصول گندم در استان بوشهر را ۴۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: این میزان محصول نسبت به پارسال با کاهش ۷۰ درصدی مواجه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر