جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۶۷۰۹
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در سال جاری عملیات کاشت نهال و بذر کاری در قالب ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار مورد در اراضی مختلف روستایی و شهری استان بوشهر هدف‌گذاری شده است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی، «عبدالحسین گرشاسبی»، با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس از عملیات کشت نهال در منطقه چاهکوتاه بوشهر خبر داد و اظهار داشت: همزمان با روز ملی خلیج فارس در پارک جنگلی چاهکوتاه مراسم درختکاری برگزار و تعداد ۲۰۰ اصله نهال جنگلی نهال کاشته شد.

وی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: کاشت نهال و توسعه عملیات درختکاری به یکی از اولویت‌های مهم کشور تبدیل شده است که به تبع آن در استان بوشهر اجرا عملیات آبخیزداری و کاشت درخت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از کاشت ۲۹۴ هزار اصله نهال در ماه گذشته در استان بوشهر خبر داد و گفت: تاکنون ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار نهال جنگلی در استان بوشهر تولید و بیش از ۱.۷ میلیون نهال آن سال قبل کشت شد.

گرشاسبی سهم استان بوشهر در اجرایی شدن طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را ۱۲ میلیون اصله نهال در ۴ سال دانست و بیان کرد: در سال جاری عملیات کشت نهال و بذر کاری در قالب ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار مورد در اراضی مختلف روستایی و شهری استان بوشهر هدف‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در مجموع باید عملیات بذر کاری و کاشت انجام شود که امسال علاوه بر نهال‌های جنگلی کشت نخل و درخت مرکبات بر اساس اقلیم مناطق در دستور کار قرار گرفته شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر