دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نخستین نشست مردمی استاندار بوشهر پس از تهیه مقدمات لازم در محل استانداری بوشهر برگزار شد که طی آن تعدادی از شهروندان استان به بیان مشکلات خود پرداختند.
کد خبر: ۲۰۱۶
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۷

به گزارش فکرشهر و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، در این نشست که از ساعت 5 بعد از ظهر و با حضور جمعی از مدیران ستادی و دستگاه‌های اجرایی و 9 تن از شهروندان برگزار شد، شهروندان بوشهری بدون هیچ واسطه‌ای به طرح شکایات و نقطه نظرات خود در برابر دکتر سالاری پرداختند.

بر اساس این گزارش، نخستین شهروندی که به مشکل وی رسیدگی شد، آقای حسین عباسی بود که ملک شخصی‌اش در شهر بوشهر در محدوده طرح توسعه شهری قرار گرفته بود؛ در این نشست علاوه بر آقای آزادشهرکی شهردار بوشهر، موسوی معاون اداره کل راه و شهرسازی به همراه سایر مسئولان ذیربط نیز حضور داشتند تا به مشکل پیش آمده که به معضل بزرگ شهر بوشهر نیز تبدیل شده بود، رسیدگی شود.

استاندار پس از طرح شکایت آقای عباسی، توضیحات شهردار و معاون اداره راه و شهرسازی را هم شنید که هر کدام از زاویه نگاه خود به قضیه می‌نگریستند.
شهردار بوشهر تملک ملک آقای عباسی برای ساخت یک خیابان 24متری در محدوده خیابان اما‌م رضا (ع) برای کم کردن بار ترافیکی شهر بوشهر به ویژه در زمان اعزام حجاج بیت‌الله الحرام را ضروری دانست و تاکید کرد: با ساخت این خیابان، یکی از گره‌های اصلی شهر حل خواهد شد و این هم با معاوضه یک قطعه زمین متعلق به اداره راه و شهرسازی میسر خواهد شد.

هدیه استاندار به مردم بوشهر

دکتر سالاری سپس از طرفین خواست تا برای حل موضوع به سهم خود کوتاه بیایند و توافقی مرضی‌الطرفین صورت بگیرد، این اتفاق با پذیرش معاوضه زمین توسط اداره کل راه و شهرسازی صورت گرفت و برای پیگیری بیشتر قرار شد مدیرکل بازرسی دستور استاندار را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کند.
در این نشست همچنین قرار شد از منابع استانی نسبت به اختصاص 800 میلیون تومان برای تملک برخی از زمین‌های در تصرف ارتش اقدام شود که این دو رویداد مهم از طرف آزادشهرکی شهردار بوشهر به عنوان هدیه استاندار به مردم شهر برشمرده شد.
به گفته شهردار بوشهر، با نگاه مثبت استاندار و در همین دیدار مردمی مبلغی بالغ بر هفت میلیارد تومان به شهرداری بوشهر برای توسعه شهری بوشهر اختصاص پیدا کرد که این خود کمکی بزرگ به مردم شهر محسوب می‌شود.

دیدارهای دیگر

پس از نشست پربار اول، هشت نفر دیگر از شهروندان برای طرح مشکلات خود وارد اتاق استاندار شدند و جلسه مذکور که قرار بود به مدت دو ساعت ادامه یابد، سه ساعت زمان برد.
برخی از شهروندان نیز تقاضا داشتند که به صورت خصوصی مشکلات خود را با استاندار مطرح کنند که در این مورد نیز دکتر سالاری با سعه صدر پاسخ مثبت داد.
شهروندان مشکلاتی نظیر عدم پرداخت بیمه، استخدام، کشاورزی و آبیاری، معدن، طرح‌های توسعه روستایی و ورزشی را با مشارکت مدیران مربوطه و در حضور استاندار مطرح کردند که دکتر سالاری در همه موارد دستور پیگیری لازم تا زمان حصول نتیجه را صادر کرد، هر چند در برخی موارد نیز همان زمان توافق لازم صورت گرفت.
استاندار بوشهر در پایان نخستین ملاقات مردمی خود از برگزاری آن ابراز رضایت کرد و ضمن تاکید بر ادامه چنین جلساتی از مسئولان استانی خواست تا با دقت و وسواس بیشتری مشکلات و مسایل مردم را مورد پیگیری و بررسی قرار دهند.
گفتنی است که دیدارهای مردمی استاندار بوشهر با استفاده از شماره تماس 111 به صورت هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود و شهروندان می‌توانند با تماس با این سامانه و دادن مشخصات لازم، ضمن دریافت کد رهگیری منتظر تماس از طرف اداره کل بازرسی برای ملاقات با استاندار محترم باشند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر