جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: سرزندگی، و نشاط فرهنگی به جامعه به همت توانای اهالی فرهنگ بدست می آید و انتشار یاس و نامیدی هنر نیست.
کد خبر: ۲۰۵۲
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: سرزندگی، و نشاط فرهنگی به جامعه به همت توانای اهالی فرهنگ بدست می آید و انتشار یاس و نامیدی هنر نیست.

به گزارش فکرشهر دکتر حمیده ماحوزی روز چهارشنبه در نخستین نشست هم اندیشی با اهالی رسانه استان بوشهر افزود: هم اینک جوانان و نوجوانان تحت فشار روحی و روانی هستند و رسانه ها باید با ترویج امید و نشاط به این قشر برای آینده بهتر ایران اسلامی امیدواری دهند.

وی یادآورشد: نامگذاری سال بنام افتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط رهبر معظم انقلاب رسالت دستگاههای فرهنگی و اهالی فرهنگ را سنگین تر کرده است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: همه باید بکوشیم تا در این سال بهترین حرکت و روش ها را پیش گیریم تا فضایی که برای رشد اندیشه و تفکر نیاز است به توسعه و بالندگی جامعه منجر شود.

ماحوزی گفت:مخاطب شعار سال تنها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،آموزش پرورش و خبرنگاران نیستند بلکه مردم و مسوولان نیز کمک کنند تا اهالی فرهنگ با قدمی استوارتر و تلاش بیشتر طوری عمل کنند که منجر به رفع عقب ماندگی ها و ساماندهی امور در این بخش شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ مهجور واقع شده است افزود: مهجوریت فرهنگی در استان ها به هر میزان از پایتخت فاصله می گیریم بیشتر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: در حد شعار نباید به کارهای فرهنگی نگاه کنیم بلکه سعی و تلاش همه در این بخش افزون تر شود.

ماحوزی گفت: باتوجه به اینکه مطبوعات بستر ساز کارهای فرهنگی هستند به آزادی مطبوعات اعتقاد دارم و کسی که خود را وقف این عرصه کرده است باید بتواند مطالبات مردم را شفاف در نشریه خود بیان کند و این مهم مورد تاکید دولت تدبیر و امید نیز هست.

وی افزود:فضای رسانه ای در استان بوشهر متعالی است طوریکه 420 نشریه از ابتدا تاکنون در این استان منتشر شده است و با راه اندازی موزه مطبوعات شماری از این نشریات در آنجا در معرض دید قرار خواهد گرفت.

ماحوزی اظهارداشت: مرکز پژوهش، کتابخانه تخصصی و اتاق فکر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است و با رویکردی جدید به این بخش پرداخته خواهد شد.

وی یادآورشد: تشکیل خانه مطبوعات مستقل در استان بوشهر در انتظار دریافت اساسنامه جدید است .

ماحوزی گفت: مطبوعات اگر قرار است جان تازه ای بگیرند و به رسالت حرفه ای خود بپردازند باید پشتیبانی شوند که تقسیم یارانه حداقل امتیازی است که براساس عملکرد کمی و کیفی به این بخش اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: در پرداخت یارانه به مطبوعات هیچ گونه تفکیکی بین رسانه ها قایل نیستم هر رسانه ای که خوب کار کند در اولویت است و در این زمینه نگاه چپ و راست نیز به نشریه نداریم.

وی بابیان اینکه در گذشته یارانه مطبوعات در استان بوشهر به حق توزیع نشده است یادآورشد: برای کسانی که می خواهند کار فکری انجام دهند از هر جریانی که باشند اگر کارشان را خوب و کیفی باشد باید یارانه بگیرند تا بتوانند به رسالت حرفه ای خود بپردازند.

ماحوزی ادامه داد: حتی اگر نشریه ای به هر دلیلی تاکنون خوب کار نکرده است نیز حداقل امتیاز به آن داده می شود تا با ایجاد انگیزه حرکت جدیدی آغاز کنند.

وی گفت: در مسیر خدمت به اهالی فرهنگ و هنر سیاسی کاری نخواهم کرد و از مسیر انصاف و عدل نیز خارج نخواهم شد .

ماحوزی یادآورشد: فضای همدلی، همراهی، دوستی و مودت در بین اهالی فرهنگ و هنر باعث می شود تا بستر خدمت گذاری به این قشر فرهیخته بیشتر شود.

وی گفت: هم اینک استان بوشهرفاقد روزنامه است که باتوجه به ظرفیت های بالا باید زمینه انتشار روزنامه نیز فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: باتوجه به دغدغه اهالی مطبوعات در خصوص مشکلات توزیع آگهی شرکت های نفتی با مذاکره های انجام شده تلاش خواهد شد این مشکل برطرف شود. /ص

منبع: ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر