دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: پرداختن به زیرساخت های فرهنگی وهنری در سال 95 از برنامه های اولویت دار این مدیریت است.\n\nبه گزارش فکرشهر، حمیده ماحوذی روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در دوسال گذشته بخاطر وجود پروژه های زیاد نیمه تمام در استان ،بودجه ای برای تکمیل پروژه های جدید زیر 25 درصد پیشرفت فیزیکی احتصاص نیافت، اما استاندار بوشهر قول دادند که در سال 95 در بحث فرهنگی کمک های خوبی به حوزه فرهنگ و هنر استان شود.
کد خبر: ۲۰۶۵۷
جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: پرداختن به زیرساخت های فرهنگی وهنری در سال 95 از برنامه های اولویت دار این مدیریت است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حمیده ماحوذی روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در دوسال گذشته بخاطر وجود پروژه های زیاد نیمه تمام در استان ،بودجه ای برای تکمیل پروژه های جدید زیر 25 درصد پیشرفت فیزیکی احتصاص نیافت، اما استاندار بوشهر قول دادند که در سال 95 در بحث فرهنگی کمک های خوبی به حوزه فرهنگ و هنر استان شود.

\n\n

وی بیان کرد: یکسری نیازهای این حوزه نیز نظیر احداث ، تجهیزات و تکمیل برنامه های گذشته به استانداری ارایه شده که امیدواریم اعتبار لازم به آنان اختصاص یابد. 
\nوی گفت: درسال 93 و 94 به فکر برنامه ریزی های عقب افتاده و جامانده از برنامه های فرهنگی استان بودیم و سعی کردیم در همه عرصه های فرهنگ وهنری کارهایی انجام دهیم که باعث امیدواری و نشاط در جامعه شود.

\n\n

ماحوذی بیان کرد: بخشی از برنامه هایی نیز که در سال 93 و 94 انجام شده و یا کامل پیشرفت و توسعه نداشته در سال آینده آنان را انجام خواهیم داد.
\nوی با بیان اینکه در زمینه تئاتر هنرمندان استان به پیشرفت های خوبی نایل شدند، افزود: در این ارتباط برای دو سال متوالی به عنوان استان برگزیده کشور در زمینه تئاتر انتخاب شدیم.

\n\n

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: این استان در زمینه هنر تئاتر ریشه دار است و باید هنرمندان تلاش کنند تا در سال 95 به عنوان سال خاص به آن بپردازند.

\n\n

وی اظهارکرد: در سال های 93 و 94 اتفاقات خیلی خوبی در اجراهای کنسرت و برنامه های حوزه موسیقی افتاد و دراین راستا نظارت بر فعالیت این بخش قانونمند و برنامه ریزی شد.

\n\n

ماحوذی گفت: برای جلوگیری از ورود افراد برای آموزش موسیقی به خانه های شخصی سعی کردیم تعداد مجوزهای آموزشگاهها را ارتقا دهیم.

\n\n

وی افزود: درحالی که پیش از این در خانه های دربسته آموزش ها داده می شد که مشخص نبود ازسوی چه کسی و با چه وضعیتی آموزش انجام می شد هم اینک برای سلامت سازی جامعه آموزشگاهها دایر و تحت نظارت و کنترل قرار دارند.

\n\n

وی بیان کرد: خاطرجمع هستیم فرزندان ما اگر وارد این آموزشگاهها می شوند تحت نظارت قرار می گیرند و می دانیم که در چه موردی آموزش می بیند.

\n\n

ماحوذی به بیان فعالیت های این اداره کل در بخش قرآن وعترت اشاره کرد و ادامه داد: برپایی نمایشگاه مدل ولباس ایرانی، اجرای فیلم فجر قرآنی و اولین جشنواره روز قرآنی دراستان با پیشنهاد رییس شورای گسترش فرهنگ قرآنی از جمله برنامه ریزی های انجام شده در این بخش بود.

\n\n

وی ساماندهی موسسات قرآنی زیرمجموعه فرهنگ وارشاد اسلامی با تشکیل اتحادیه را از دیگر فعالیت های قرآنی عنوان کرد.

\n\n

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: به برنامه هنرهای تجسمی نیز سال گذشته پرداخته شد و برای اولین بار جشنواره این هنر در استان اجرا و در تهران نیز دراین زمینه مشارکت داشتیم.

\n\n

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم درسال 95 بطور ویژه به حوزه هنرهای تجسمی و انجمن خوشنویسان و انجمن شعر وادب توجه جدی و خاص شود.

\n\n

ماحوذی گفت: راه اندازی خانه مطبوعات بعد از چند سال تعطیلی در دو سال اخیر انجام شده است.

\n\n

وی افزود: بخاطر نداشتن فضای مناسب کاری در این حوزه ، هنوز جنب وجوش و انتظاری که می رود دیده نشده که امیدواریم در سال 95 با همکاری ارگان های دیگر بتوانیم جا ومکان مناسبی در اختیار آنان قرار دهیم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر