چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور از اجرای دستور العمل و پروتکل جدید "مراکز ترک اعتیاد" (مراکز اقامتی میان مدت) از اول فروردین ماه سال 1395 در سراسر کشور خبرداد.\n\nبه گزارش فکرشهر، مجید رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهارکرد: از یک سال و دو ماه گذشته، صدور مجوز برای مراکز ترک اعتیاد را متوقف کرده و نسبت به اصلاح این مراکز اقدام کرده‌ایم.
کد خبر: ۲۰۷۱۶
سه‌شنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۲

فکرشهر: رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور از اجرای دستور العمل و پروتکل جدید "مراکز ترک اعتیاد" (مراکز اقامتی میان مدت) از اول فروردین ماه سال 1395 در سراسر کشور خبرداد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مجید رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهارکرد: از یک سال و دو ماه گذشته، صدور مجوز برای مراکز ترک اعتیاد را متوقف کرده و نسبت به اصلاح این مراکز اقدام کرده‌ایم.

\n\n

وی ادامه داد: پس از نظارت و ارزشیابی‌های صورت گرفته، نتایج را به نخبگان، صاحب‌نظران و NGO های فعال در این حوزه ارائه دادیم و در نهایت دستورالعمل این مراکز را اصلاح و از 17 اسفند ماه صدور مجوز مراکز جدید را آغاز کردیم.

\n\n

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور در ادامه ضمن بیان آنکه در حال حاضر حدود 1100 مرکز ترک اعتیاد در کشور وجود دارد، اظهار کرد: پروتکل جدید این مراکز از روز گذشته اول فروردین ماه سال 1395 در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

\n\n

رضازاده در ادامه اظهار کرد: بر اساس دستور العمل جدید این مراکز، فرد از بدو ورود در مرکز به صورت برنامه مند خدمات را دریافت خواهد کرد.

\n\n

وی در ادامه افزود: همچنین ضابطه‌های مختلفی در این برنامه در نظر گرفته شده است؛ از جمله آنکه فردی که تمایل به اخذ مجوز این مراکز را دارد، حتماً باید دارای تحصیلات دانشگاهی باشد.

\n\n

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور در ادامه ضمن بیان آنکه سعی داریم با ابلاغ پروتکل و دستور العمل جدید مشکلاتی که تا کنون در خصوص این مراکز در کشور وجود داشته را برطرف کنیم، افزود: گمان می‌کنم سال آینده به لحاظ کیفیت خدمات ارائه شده در این مراکز شاهد رشد قابل توجهی باشیم.

\n\n

رضازاده در پایان گفت: طی پروتکل و دستور العمل جدید این مراکز، چنانچه مراکزی نتوانند صلاحیت‌های لازم را اخذ کنند، شاهد کاهش تعداد آنها در سطح کشور خواهیم بود که البته با صدور مجوز برای مراکز استاندارد این کمبود جبران خواهد شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر