يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مشاور ارشد علمی سازمان علمی فرهنگی ملل متحد (یونسکو) گفت: هم اکنون ثبت جهانی 'شروه خوانی' دشتی استان بوشهر در دست پیگیری است که یکی از اهداف سفرم به این شهرستان است.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایرنا، پروفسور حجت الحق حسینی روز یکشنبه دربازدید از نمایشگاه 'دشتی درقاب' درشهر خورموج افزود: هدف دیگر این سفر اهتمام برای انتشار لغت نامه فاخر استاد سید کوچک هاشمی زاده اندیشمند ومحقق خورموجی است.
کد خبر: ۲۰۸۶۶
دوشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۱

فکرشهر: مشاور ارشد علمی سازمان علمی فرهنگی ملل متحد (یونسکو) گفت: هم اکنون ثبت جهانی 'شروه خوانی' دشتی استان بوشهر در دست پیگیری است که یکی از اهداف سفرم به این شهرستان است.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایرنا، پروفسور حجت الحق حسینی روز یکشنبه دربازدید از نمایشگاه 'دشتی درقاب' درشهر خورموج افزود: هدف دیگر این سفر اهتمام برای انتشار لغت نامه فاخر استاد سید کوچک هاشمی زاده اندیشمند ومحقق خورموجی است.

\n\n

وی اضافه کرد: استان بوشهر و شهرستان دشتی جلوه فرهنگ و فرهیختگی است و برای مردم ایران همیشه سربلندی، بهروزی و کامیابی خواسته ام.

\n\n

حسینی ادامه داد: نوبهار جشن دل انگیز رستاخیز طبیعت و ایران جلوه زیبای بهترین تصویرهای بهاری است.

\n\n

وی بیان کرد: به عکاسان شهرستان دشتی درود می فرستم زیرا گنجینه عظیمی را ثبت و عاشقانه برای معرفی دیارشان در این نمایشگاه در معرض دید هموطنان و گردشگران به نمایش گذاشته اند.

\n\n

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی نیز با قدردانی از حضور پروفسور حسینی گفت: دشتی در بخش جاذبه های گردشگری و منابع انسانی و آواهای بومی از غنای بالایی برخوردار است و حضور ارزشمند مشاور ارشد سازمان علمی فرهنگی ملل متحد در این شهرستان باعث مباهات است.

\n\n

حمید زارعی افزود: لغت نامه متشابه استاد هاشمی زاده از آثار با ارزش زبان فارسی است که چاپ آن آرزوی دیرینه مردم دشتی است.

\n\n

وی اضافه کرد: از این که پروفسور حسینی نسبت به چاپ این لغت نامه و ثبت جهانی شروه دشتی اهتمام ورزیده اند بی نهایت سپاسگزاریم.

\n\n

زارعی یادآورشد: نمایشگاه دشتی درقاب شامل 46 عکس از 20 عکاس جوان عضو انجمن عکاسان شهرستان دشتی است که از آثارتاریخی، باستانی ومناطق گردشگری این شهرستان ازاول فروردین جاری در ورودی شهرخورموج در میدان خالو حسین دشتی گشایش یافته وتا 15 این ماه آماده بازدید علاقه مندان است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر