يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دهکده گردشگری بوشهر که در ابتدای ورودی بندر بوشهر واقع‌ شده، یک ماهی است که به بهره‌برداری رسیده و اکنون به محلی برای اسکان، تفریح و گردش مسافران نوروزی هم تبدیل‌شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر از فارس، شبه‌جزیره بوشهر همان‌طور مشخص است از سه طرف به دریا متصل است و در سال‌های متمادی، تنها از بخشی از سواحل شهر بوشهر برای تفریح، گردشگری و ... استفاده می‌شد و بخش ورودی شهر نیز که منتهی به دریاست بلااستفاده بود، تا اینکه مسئولان استان بوشهر تصمیم گرفتند از بخش دیگر بندر بوشهر نیز که به دریا متصل است استفاده کرده و دهکده گردشگری احداث کنند.
کد خبر: ۲۰۸۶۹
دوشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۷

فکرشهر: دهکده گردشگری بوشهر که در ابتدای ورودی بندر بوشهر واقع‌ شده، یک ماهی است که به بهره‌برداری رسیده و اکنون به محلی برای اسکان، تفریح و گردش مسافران نوروزی هم تبدیل‌شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر از فارس، شبه‌جزیره بوشهر همان‌طور مشخص است از سه طرف به دریا متصل است و در سال‌های متمادی، تنها از بخشی از سواحل شهر بوشهر برای تفریح، گردشگری و ... استفاده می‌شد و بخش ورودی شهر نیز که منتهی به دریاست بلااستفاده بود، تا اینکه مسئولان استان بوشهر تصمیم گرفتند از بخش دیگر بندر بوشهر نیز که به دریا متصل است استفاده کرده و دهکده گردشگری احداث کنند.

\n\n

\n\n

دهکده گردشگری بوشهر ایده‌ای بسیار جذاب و قابل قبولی بود که از سوی مسئولان استان پیگیری و نهایتاً اواخر سال 94 بود که محقق شد و روزنه جدیدی برای گردشگری ساحلی در بوشهر باز کرد.

\n\n

در حالی که سال‌های سال مردم بوشهر برای گردش و تفریح به‌ویژه استفاده از دریا، به مناطق محدودی از سواحل شهر بوشهر می‌رفتند و آرزوی این داشتند که به‌غیراز سواحل قدیمی، ساحل جدیدی هم به شهر بوشهر اضافه شود، دهکده گردشگری بوشهر به این آرزو جامه عمل پوشاند و حالا بوشهری‌ها به غیر از خیابان ساحلی، ساحل بندرگاه، دهکده گردشگری را نیز برای تفریح و استفاده از دریا در کنار خود می‌بینند.

\n\n

بی‌شک اجرای دهکده گردشگری بوشهر که با تلاش و پیگیری مجدانه استاندار بوشهر محقق شده، یکی از ماندگارترین طرح‌هایی است که در سال‌های اخیر در بوشهر اجرا شده و هر چند فازهای بعدی این طرح هنوز اجرایی نشده اما در طول ایام نوروز امسال شاهد حضور چشمگیری مسافران نوروزی در این دهکده هستیم و از ظرفیت‌های آن استفاده می‌کنند.

\n\n

بر اساس این گزارش فاز نخست دهکده گردشگری امید به مساحت 14 هکتار در بزرگراه امام علی (ع) بوشهر احداث‌ شده و برای احداث فاز نخست 150 میلیارد ریال هزینه شده است، اما کل دهکده گردشگری بوشهر در سطح 85 هکتار و دارای 4 فاز است که با توسعه این طرح شاهد چشم‌انداز جدیدی از ساحل بوشهر در ورودی شهر خواهیم بود.

\n\n

\n\n

برخی از مسافران نوروزی که به بوشهر سفرکرده‌اند از احداث دهکده گردشگری بوشهر ابراز رضایت کرده و خواستار توجه بیشتر مسئولان به این دهکده شدند، وقتی پای صحبت تنی چند از مسافران نوروزی در دهکده گردشگری بوشهر نشستم، از مسئولان بوشهر انتظار داشتند تدبیری برای نگهداری امکانات این دهکده و ساخت‌وسازهای موجود در آن اندیشیده شود.

\n\n

این خواسته مسافران نوروزی بسیار به‌جا و قابل‌تأمل است، در حالی که طرحی بزرگ و ماندگار با پیگیری مسئولان و تأکیدات ویژه استاندار بوشهر اجراشده، باید شرایطی فراهم باشد که از ساخت‌وسازهای صورت گرفته در این دهکده و وسایل تفریحی که در آن در نظر گرفته‌شده به‌خوبی نگهداری شود.

\n\n

فضای سبز، آلاچیق، محل نشستن و استراحت، سرویس‌های بهداشتی از جمله مواردی است که برای نگهداری آن نیازمند پروژه و برنامه‌ریزی کارشناسی است تا این طرح بزرگ و ماندگار فقط برای مدت کوتاهی مورداستفاده نباشد و شاهد بهره‌مندی مردم از این طرح در طول سال‌های آتی باشیم.

\n\n

\n\n

هرچند به ثمر نشستن واقعی اجرای این طرح بزرگ نیازمند زمان است و در سال‌های آتی شاهد خواهیم بود دهکده گردشگری یکی از بهترین فضاهای گردشگری در سطح استان و حتی کشور می‌شود، اما باید مسئولان تدبیری برای کمبودها و مشکلات باقی‌مانده این طرح به‌ویژه در فاز نخست باشند.

\n\n

ایجاد فضای سبز بیشتر از جمله کاشت درختان مختلف از دیگر مواردی بود که بیشتر مسافران نوروزی از مسئولان انتظار داشتند، درحالی‌که بیشتر فصول سال بوشهر هوای گرم دارد، کاشت درخت و استفاده از سایه درختان در دهکده گردشگری برای مسافران و گردشگران جذابیت خواهد داشت، موضوعی که تنی چند از مسافران نوروزی آن را یادآور شدند.

\n\n

در نتیجه، احداث دهکده گردشگری بوشهر با تمام فراز و نشیب‌هایی که اجرای این طرح داشت، را باید به فال نیک گرفت، آرزوی چندساله مردم بوشهر برای داشتن ساحل جدید و یک دهکده گردشگری دریایی محقق شده هرچند تا رسیدن به نقطه ایده‌آل این طرح فاصله‌داریم اما باید به دست‌اندرکاران آن دست‌مریزاد گفت و انتقادات سازنده در ارتباط با این طرح را به‌دقت گوش کرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر