دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام‌جمعه بوشهر گفت: ارتباطات ریلی یک ضرورت برای استان است که نمایندگان مردم در مجلس، استانداری و سایر مسئولان باید تلاش کنند تا وضعیت سرمایه‌گذاری داخلی یا خارجی برای طرح ریلی در استان مشخص شود.\n\nبه گزارش فکرشهر از فارس، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در دیدار با استاندار و مدیران ستادی استانداری بوشهر با بیان اینکه بوشهر، استانی با ظرفیت بالای توسعه است، اظهار داشت: استان بوشهر دارای شاخص‌های توسعه و پیشرفت نه در سطح ملی بلکه در سطح بین‌المللی است.
کد خبر: ۲۰۹۱۹
سه‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۹

فکرشهر: امام‌جمعه بوشهر گفت: ارتباطات ریلی یک ضرورت برای استان است که نمایندگان مردم در مجلس، استانداری و سایر مسئولان باید تلاش کنند تا وضعیت سرمایه‌گذاری داخلی یا خارجی برای طرح ریلی در استان مشخص شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر از فارس، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در دیدار با استاندار و مدیران ستادی استانداری بوشهر با بیان اینکه بوشهر، استانی با ظرفیت بالای توسعه است، اظهار داشت: استان بوشهر دارای شاخص‌های توسعه و پیشرفت نه در سطح ملی بلکه در سطح بین‌المللی است.

\n\n

وی با بیان اینکه بوشهر در عرصه اقتصادی از استان‌های نادر در سطح کشور است، افزود: استان بوشهر با وجود ظرفیت‌های مختلف اقتصادی، در عرصه رشد ناخالص ملی و توسعه سرزمینی می‌تواند حماسه‌آفرینی کند.

\n\n

امام‌جمعه بوشهر تصریح کرد: اگر نگاه دانش‌بنیان برای تشخیص ظرفیت‌های مهم استان داشته‌باشیم و یک برنامه دقیق توسعه و پیشرفت در عرصه اجرا و مدیریت جهادی طراحی شود، قطعاً استان بوشهر الگوی توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد.

\n\n

صفایی بوشهری گفت: با نگاهی که به هدایت‌های مقام معظم رهبری در استان وجود دارد و با وجود ایمان، اخلاق، تقوای سیاسی، شرح صدر که در سطح استان مشاهده می‌کنیم، در بوشهر نیازمند کارهای بزرگ از جمله پالایشگاه‌های نفت و گاز، صنایع پایین‌دستی نفت، کشاورزی، صنایع تبدیلی، آبخیزداری و آبخوان‌داری هستیم.

\n\n

وی با اشاره به مشکلات و بحران آب در استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به وضعیت بحرانی آب در استان، باید به سمت تولید، نگه داشت آب در فضای جغرافیایی استان برویم.

\n\n

امام‌جمعه بوشهر اضافه کرد: در عرصه ارتباطات سرزمینی باید به سمت ارتباطات ریلی برویم و این‌ یک ضرورت برای استان است و نمایندگان مردم در مجلس، استانداری و سایر مسئولان باید تلاش کنند تا وضعیت سرمایه‌گذاری داخلی یا خارجی برای طرح ریلی در استان مشخص شود.

\n\n

صفایی بوشهری ادامه داد: رشد و توسعه بدون پیوست فرهنگی یک حرکت ضد اقتصادی بوده، لذا توجه به مسائل فرهنگی در کنار فعالیت‌های توسعه‌ای و اقتصادی ضروری است.

\n\n

وی با اشاره به شعار «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، افزود: این شعار 2 وجه دارد اول سلبی است که باید از نگاه تئوری به عمل برسیم و دوم نگاه ایجابی است که باید در صحنه اجرایی با تمام توان ورود پیدا کنیم.

\n\n

امام‌جمعه بوشهر گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی درون‌زاست، یعنی اتکا به منابع سرزمینی با نگرش بیرونی، اما به کشورهای خارجی نمی‌توان اعتماد کرد، آمریکا هیچ‌گاه به ایران کمک نمی‌کند، لذا ما باید با اتکا به نیروهای داخلی به سمت پیشرفت و توسعه حرکت کنیم.

\n\n

صفایی بوشهری با بیان اینکه اقتدار داخلی، قدرت رقابت بین‌المللی ایجاد می‌کند، افزود: در جبهه سوریه و عراق حوادث و پیروزی‌های خوبی رخ‌داده و این امر به روابط بین‌المللی و سیاست‌های خارجی کشور کمک خواهد کرد ضمن اینکه امیدواریم سرزمین‌های اسلامی از تنش خارج شوند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر